ПСИХО(САМО)РЕГУЛЯЦІЯ ЯК МЕТОД СВІДОМОЇ ЦІЛЕСПРЯМОВАНОЇ ДОПОМОГИ ШКОЛЯРАМ В ЇХ УЧБОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТА МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЇЇ В ЗАНЯТТЯХ ФІЗИЧНИМИ ВПРАВАМИ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2008-0.%25pКлючові слова:
фізичне виховання, школярі, психічне напруження, емоційне напруження, психічна саморегуляція.Анотація
Автор статті, посилаючись на літературні дані, відмічає, що психічна напруженість погіршує як результати учбової діяльності школярів, так і їхнє здоров’я, а тому вважає, що в даних умовах необхідно розвивати і вдосконалювати в дітей не тільки фізичні, але й психічні якості й здібності і, перш за все одну із найважливіших – саморегуляцію. Позитивний вплив засобів і методів психорегуляції на психічні і фізичні можливості людини дає підстави до широкого впровадження і використання їх в заняттях фізичними вправами на уроках фізичної культури в школі.
Посилання
Алексеев А. Психическая саморегуляция //Легкая атлетика. – 1992. – №4. – С. 8-9.
Алексеев А. Психическая саморегуляция //Легкая атлетика. – 1992. – №6-7. – С. 18.
Алексеев А. Велите сердцу биться ровно // Спортивные игры. – 1987. – №4. – С. 29-30.
Алиев Хасай. Заведи себя «Ключом» // Физкультура и спорт. ФиС. – 2005. – №4. – С. 10-11.
Алиев Хасай. Заведи себя «Ключом» // Физкультура и спорт. ФиС. – 2005. – №5. – С. 14-15.
Белоусова А.Н. Как избавить ученика от чувства боязни на занятиях // Спорт в школе. – 2001. – №21. – С. 18 -19.
Весельський Г.А. Особливості прояву вольових якостей рішучості і сміливості та їх виховання у школярів на уроках фізичної культури. – Наук. праці Кам’янець-Подільського державного університету: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів і аспірантів. – Вип. 5, 2006 р. – Т.3. – С. 115.
Габдреева Г.Ш., Пейсахов Н.М. К методике самоуправления психическим состоянием // Вопросы психологии. – 1982. – №5. – С. 101-103; 106-107.
Горбунов Г.Д. Учитесь управлять собой. – Л.: Знание, 1976. – С. 3; 19.
Горяна Л.Г., Білоусова Т.Б. Методичні рекомендації до теми «Стрес та його чинники. Адаптація людини до стресу // Основи здоров’я та фізична культура. – 2008. – №3 4. - С. 21.
Калашников Г.А. Некоторые пути преодоления страха в процессе физического воспитания// Ученые записки. – 1961. – С. 90.
Криволапчук И.А. Реализация напряженной информационной нагрузки и аэробные возможности детей и подростков 5 14 лет // Физическая культура (воспитание, образование, тренировка). – М.: ТиПФК, 2008. – №3. – С. 40.
Локалова Н.П. Зачем нужна школьная физкультура: точка зрения психолога //Вопросы психологии. – 1989. – №3. – С. 106-107.
Никифоров Ю.Б. Психорегуляцию – в практику физического воспитания школьников // Физическая культура в школе. – 1991. – №7. – С.26-27.
Никифоров Ю.Б. Психорегуляцию – в практику физического воспитания школьников // Физическая культура в школе. – 1991. – №6. – С. 22-24.
Сиваков В.И. О психоэмоциональном перенапряжении школьников. – // Физическая культура в школе. – 2004. – №2. – С. 74-75.
Тихонов М.И., Парамонова И.М. Уметь познать себя // Вопросы психологии. – М.: Педагогика, 1982. – №3. – С. 160.