ВПЛИВ СПЕЦІАЛЬНИХ ФІЗИЧНИХ ВПРАВ НА ШВИДКІСНІ ПОКАЗНИКИ ЗОВНІШНЬОГО ДИХАННЯ ЮНАКІВ, ХВОРИХ НА БРОНХІАЛЬНУ АСТМУ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2019-13.61-64Ключові слова:
бронхіальна астма, програма педагогічних дій, спірографія, фізична реабілітація.Анотація
Стаття присвячена вивченню ефективності застосування
педагогічних заходів, що передбачають використання спеціальних
фізичних вправ, у зміні показників хворих на бронхіальну астму.
Нами розроблена комплексна реабілітаційна програма, яка включала
спеціальні дихальні вправи; спеціальні вправи, які посилюють
дренажну функцію бронхів (ходьбу з високим підніманням стегна
вгору сходами і через бар’єри); обливання холодною водою після
теплого душу; аутогенне тренування. Встановлено, що застосування
спеціальних фізичних вправ сприяє поліпшенню функціональних
можливостей дихальної системи через 30 тижнів від початку занять.
Дані комп’ютерної спірографії з аналізом петлі «потік-обcяг» свідчать
про покращення швидкісних показників зовнішнього дихання, які
характеризують бронхіальну прохідність. Використання розробленої
програми педагогічного впливу знижує бронхіальний тонус на ділянці
крупних, середніх і дрібних бронхів, а також зменшує обструктивні
порушення в бронхах різного калібру та гіперсекрецію слизової
оболонки бронхів.
Посилання
Альошина А. Особливості застосування лікувальної фізичної
культури для дітей хворих на бронхіальну астму. Педагогіка,
психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і
спорту спорту. 2012; 6: 12–15.
Іптов А., Сергієні О., Паніна С., Войтчак Т., Гондуленко Н. Епідеміологічні
та медико-експертні аспекти інвалідності внаслідок
бронхіальної астми в Україні. Український пульмонологічний
журнал. 2004; 3: 23–26.
Ласиця О. І. Бронхіальна астма у практиці сімейного лікаря. Київ:
ЗАТ «Атлант UMS»; 2001. 263 с.
Майданник В., Беш Л., Колоскова О., Сміян І. Бронхіальна астма у
дітей: нові клінічні рекомендації. Міжнародний журнал педіатрії,
акушерства та гінекології. 2018; 12 (1): 28–42.
Сахарчук І. І., Ільницький Р. І., Бондаренко Ю. М., Дудка Т. Ф.
Клінічна пульмонологія. Київ: Книга плюс; 2003. 368 с.
Онищук В., Фурман Ю. Вивчення динаміки захворюваності на
бронхіальну астму серед студентської молоді та можливості
застосування засобів фізичної реабілітації з використанням
«ендогенно-гіпоксичного» дихання. Фізична та фізіотерапевтична
реабілітація. Реабілітаційні СПА-технології. 2009; 2:59–60.
Chаzan R. Jak uzyskac pelna kontrole astmy? Polski Merkuriusz
Lekarski. 2003; 84: 660–662.
Iedynak G., Galamandjuk L., Ivashchenko V., Stasjuk I., Prozar M.,
Mazur V., Sliusarchuk V. Рsychosocial aspects of improving physical
activity of children with chronic diseases. Journal of Physical Education
and Sport. 2017. Vol. 17(3). 1186–1891. doi:10.7752/jpes.2017.03183