РУХОВА КУЛЬТУРА ЯК КОМПОНЕНТ ЯКІСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧА ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2019-12.50-54Ключові слова:
рухова культура, здобувач вищої освіти, якість, професійна підготовка.Анотація
У статті розглядається проблема рухової активності студентів
нефізкультурних спеціальностей у закладах вищої освіти. Якісна під-
готовка здобувачів спрямована на постійний зворотній зв’язок та
прискорює процеси професійного розвитку й саморозвитку фахівця,
здатність до креативної професійної діяльності, і призводить до під-
вищення мотивів і цінностей майбутніх фахівців у формуванні нових
освітніх потреб, до реалізації творчих умінь і навичок, формування
рухової культури й самореалізації на основі рефлексії, індивідуаліза-
ції й інтегрального характеру навчання.
Проаналізовано стан проблеми рухової культури студентів
нефізкультурних
спеціальностей у закладах вищої освіти як ком-
поненту якісної професійної підготовки; визначено критерії (моти-
ваційний, теоретичний та рухово-творчий) й показники сформова-
ності рухової культури здобувачів вищої освіти в процесі фізичного
виховання та рівні фізичної підготовленості студентів 1– 2 курсів, які
займалися сучасними оздоровчими технологіями.
Показником мотиваційного критерію є: ставлення до занять
фізичного виховання, самостійних занять фізичними вправами. По-
казником теоретичного критерію виступають знання основ рухової
культури здобувачів вищої освіти, рухової активності на заняттях та
рекреаційно-рухової діяльності у дозвіллєвий час. Показники рухо-
во-творчого критерію: психомоторна пам’ять; техніка виконання,
виразність і погодженість рухів.
З метою визначення стану сформованості формування рухової
культури студентів 1–2 курсів у процесі фізичного виховання нами
використовувались: опитувальник «Рухова культура здобувача ви-
щої освіти»; опитувальник Т. Елерса – вимірювання сили досягнення
успіху; методика вимірювання психомоторних якостей.
Отримані дані показників фізичного стану в ході педагогічного
експерименту свідчать про ефективність впровадження в освітній
процес оздоровчих видів рухової активності, які характерно вплива-
ють на формування рухової культури здобувачів вищої освіти.
Посилання
Духовно-физическое воспитание личности в образователь-
ном пространстве физической культуры: монография. под обш.
ред. Т. Т. Ротерс; О. Е. Афтимичук, Е. Е. Заколодная, В. Н. Мазин,
Е. В. Отравенко, Э. Й. Савко, Н. Ю. Шумакова. Гос. учрежд. «Луган.
нац. ун-т имени Тараса Шевченко». Луганск: Изд-во ГУ «ЛНУ име-
ни Тараса Шевченко», 2013. 404 с.
Кремень В. Г. Проблеми якості української освіти в контексті сучас-
них цивілізаційних змін. Український педагогічний журнал. 2015.
№ 1. С. 8–15.
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021
року: схвалено Указом Президента України від 25 черв. 2013 р.
№ 44/201.
Отравенко О. В. Організація інноваційної навчальної діяльнос-
ті майбутніх фахівців з фізичного виховання через інтеграцію
здоров’язбережувальних технологій. Науковий часопис Націо-
нального педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Се-
рія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична
культура і спорт): зб. наук. пр. педрада : В.П. Андрущенко (голова)
[та ін. ]. К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. Вип. 3К (45).
С. 249–253.
Отравенко О. В. Моніторинг якості професійної підготовки май-
бутніх учителів фізичної культури в інноваційному освітньо-ін-
формаційному просторі закладів вищої освіти. Вісник Кам’янець-
Подільського національного університету імені Івана Огієнка.
Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. Випуск 11. 2018.
С. 282–291.
Пангелова Н. Є., Круцевич Т. Ю., Данилко В. М Теоретико-мето-
дичні основи оздоровчої фізичної культури: навчальний посібник.
Переяслов-Хмельницький: Домбровська Я. М. 2017. 454 с.
Степанова І. В., Федоренко Є. О. Організаційно-методичні засади
рекреаційно-оздоровчої рухової активності різних груп населен-
ня: навч. посібник [для студ. ВНЗ]. Дніпро: Інновація, 2016. 194 с.
Gavin J., Keough M., Abravanel M., Moudrakovski T., Mcbrearty
M. Motivations for participation in physical activity across the lifespan.
International Journal of Wellbeing. 2014. N 4 ( 1 ). P. 46–61.