ОСОБЛИВІСТЬ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «РЕАБІЛІТАЦІЯ ТА РЕКРЕАЦІЯ У САНАТОРНО-КУРОРТНИХ ЗАКЛАДАХ» У ПІДГОТОВЦІ БАКАЛАВРА З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2019-12.43-49Ключові слова:
реабілітація, рекреація, санаторно-курортні заклади, підготовка бакалавра, фізична терапія, трансцисциплінарність.Анотація
У статті висвітлюється зміст авторського варіанту навчальної
дисципліни «Реабілітація та рекреація у санаторно-курортних закла-
дах» при підготовці бакалаврів спеціальності «Фізична терапія, ер-
готерапія». Оскільки діяльність фізичного терапевта за своєю суттю
є багатогранною, то й підготовка майбутніх фахівців має базуватися
на вивченні змісту дисциплін, які по своїй суті є трансдисциплінар-
ними. Такою є пропонована дисципліна, яка обєднує положення
з фізіотерапії, курортології, географічної рекреалогії, економічної
рекреалогії, медицини, туризму, психології, педагогіки. Досліджен-
ня показали, що навчальні заняття з означеної дисципліни ефектив-
но впливають на мотиваційну сферу студента, підвищують їх само-
стійну активність і відповідальність. Крім того, здобуті студентами
компетентності демонструють свою готовність до безпосереднього
використання на практиці. Робота з впровадження змісту навчаль-
ного курсу з «Реабілітації та рекреації у санаторно-курортних закла-
дах» спрямована на формуються у майбутніх фахівців інтегрованих
навичок роботи фізіотерапевта, реабілітолога, психолога, наставни-
ка, керівника.
Посилання
Бугеря Т. М. Формування готовності фахівців з фізичної
реабілітації до професійної діяльності на основі міжпредметних
зв’язків. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми
фізичного виховання і спорту. 2011. N 1. С. 17–20.
Герцик А. М. Фахівець з фізичної реабілітації, чи фізичний те-
рапевт: національне та міжнародне тлумачення назв професій.
Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного
виховання і спорту. 2010. N 10. С. 21–24.
Гук С. В. Професійні функції фахівця з фізичної реабілітації. Збір-
ник наукових праць. Р. 1. Педагогіка. 2013. Вип. 14. С. 66–70.
Кобзова С. М. Роль дисциплін блоку рекреації у підготовці фа-
хівців сфери туризму та готельного господарства до професійної
діяльності. Вісник Луганського національного університету іме-
ні Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 2013. №18(3). С.50–59.
[Електроний ресурс] - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/
vlup_2013_18%283%29__10
Лянной Ю. О. Професійна підготовка майбутніх магістрів з фізич-
ної реабілітації у вищих навчальних закладах: теоретико-мето-
дичний аспект: монографія. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Ма-
каренка, 2016. 566 с.
Сущенко Л. П. Професійна підготовка фахівців фізичного вихо-
вання та спорту (теоретико-методологічний аспект): монографія.
Запоріжжя: Запорізький держ. ун-т. 2003. 442 с.
Махов С. Ю. Оценка рекреационных систем [Електроний ресурс]
- Режим доступу:https://books.google.ru/books?id=dESxBQAAQBA
J&printsec=front cover&hl= ru#v=onepage&q&f=false
Шиян Б. М., Єдинак Г. А., Петришин Ю. В. Наукові досліджен-
ня у фізичному вихованні та спорті: навч. посіб. Кам’янець-
Подільський: ПП Видавництво «Оіюм»», 2012. 280 с.