ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ПРИНЦИПИ ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТУ «ЛЕГКА АТЛЕТИКА З МЕТОДИКОЮ ВИКЛАДАННЯ У ВНЗ»

Автор(и)

  • І.О. Ячнюк Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна., Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2016-0.%25p

Ключові слова:

учитель фізичної культури, освіта, професійна підготовка, легка атлетика, навчальний процес.

Анотація

Професійна фізкультурна освіта в наш час перебуває в кризі,
що виражається в низькому соціальному статусі учителя фізичної
культури в суспільстві і самого предмета в системі вищої освіти,
остаточному принципі фінансування і відповідності системної
Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка
454
державної політики в галузі фізичного виховання. Наявний
розрив між ступенем підготовленості випускників фізкультурних
вишів та факультетів фізичного виховання до роботи в нових
соціально-економічних умовах та зміні запитів суспільства.
Серед нагальних проблем сьогодення, це уміння сучасного
вчителя володіти інформаційно-комунікаційними технологіями
і використовувати їх у професійній діяльності. Таки вимоги
зумовлено тим що на розвиток професійних якостей вчителя
у сучасних умовах позитивно впливає процес інформатизації
системи освіти та запровадження нових інформаційних
технологій у навчальний процес. Сучасна освіта зорієнтована на
підготовку такого спеціаліста, який готовий швидко реагувати
на зміни, що відбуваються в суспільстві та більш відповідально
ставитися до своєї праці. У зв’язку з цим у професійній підготовці
фахівців більшу увагу необхідно приділяти зміні педагогічних
умов організації освітнього процесу, орієнтованих на підготовку
особистості майбутніх учителів, зокрема фізичного виховання,
що є найважливішим напрямом у забезпеченні якості вищої
освіти. Професійна підготовка майбутнього вчителя вимагає
нових підходів до питання підготовки кваліфікованого
працівника, конкурентоздатного на ринку праці, компетентного,
відповідального, такого, що вільно володіє своєю професією
й орієнтується у суміжних галузях діяльності, здатного до
ефективної роботи за спеціальністю на рівні світових стандартів,
готового до постійного професійного росту, соціальної і
професійної мобільності. В зв’язку з вимогами сьогодення
професійна підготовка майбутніх фахівців повинна носити
випереджувальний характер та їх оперативного реагування
на потреби суспільної і виробничої практики. Тому виникає
потреба в постійному оновленні змісту вищої професійної освіти,
забезпечення варіативності і гнучкості навчальних планів і
програм.
Чернівецький національний університет імені Юрія
Федьковича створює необхідні умови для одержання якісної
освіти та визначає основні професійні компетенції, якими повинні
володіти випускники:
– соціально-особистісні (формування політичної свідомості,
стійкого світогляду, здатність до здорового способу життя;
– інструментальні(навички управління інформацією, навички
роботи з комп’ютером, здатність до письмової й усної комунікації
рідною мовою);
455
Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. - Випуск 9
– загальнонаукові( базові знання в галузі інформатики,
математики, базові уявлення про основи філософії);
– професійні ( знання основних напрямків розвитку галузі
фізичного виховання і спорту, знання методичних матеріалів
з питань фізкультурно-оздоровчої роботи, форми і методи її
організації, здатність використовувати знання, уміння й навички
галузі у практиці фізичного виховання)
Істотну роль у формуванні базових знань і вмінь, які є
фундаментом підготовки майбутніх фахівців з фізичного
виховання відіграє навчальна дисципліна «Легка атлетика з
методикою викладання», яка спрямована на формування у
студентів знань, вмінь та професійно-педагогічних навичок,
необхідних для самостійної тренерської, педагогічної,
організаторської, наукової та виховної сфер діяльності фахівця
з фізичного виховання, а також використання оздоровчої
цінності цього виду спорту. Сучасні вимоги до професійної
компетентності припускають розширення системи знань, умінь
і навичок, необхідних для ефективної професійної діяльності
майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту та для їх
життєдіяльності взагалі. Ринкова економіка жадає від фахівців
високого рівня кваліфікації, яка передбачає наявність необхідних
спеціальних, соціально-гуманітарних, соціально-психологічних
знань; здатності майбутніх фахівців творчо підходити до
виконання своїх професійних функцій; уміння приймати
самостійні рішення; прагнення до всебічного професійно-
особистісного розвитку; наявність потреби у самореалізації
особистості.
Легка атлетика – навчальна дисципліна, що включає в себе знання про основі рухи і дії під час ходьби, бігу, стрибків і метанні.

Біографія автора

І.О. Ячнюк, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна.

Доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання та спорту

Посилання

Вища освіта України і Болонський процес // Навчальний посібник /

За ред. Кременя В. Г. Упорядники: Степко М. Ф., Болюбаш Я. Я.,

Шинкарук В. Д., Грубіянко В. В., Бабин І. І. – Київ – Тернопіль,

– 286 с.

Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра фізичного

виховання / Галузь знань: (нормативний документ Міністерства

освіти і науки України).

Ячнюк Ю.Б. Преддипломна та магістерська педагогічна практика

студентів факультетів фізичного виховання та спорту : навч.-метод.

посіб. / Ячнюк Ю. Б., Воробйов О. О., Ячнюк І. О., Мединський С. В. –

Чернівці: Рута, 2006. – 44 с.

Яловик В.Т. Теорія і методика вивчення видів легкої атлетики

в школі (Біг. Стрибки. Метання) : навч. посіб. / В. Т. Яловик.,

В. М. Сергієнко: навч. посіб. – Луцьк : РВВ «Вежа» Волин. держ.

ун-ту ім. Лесі Українки, 2006. – 228 с.

Jakiv J. Profesiina pidgotovka fahivciv fizychnoi kultury i sportu /

J Jakiv // Fizychne, sport i kultura zdorovja u suchasnomu suspilstvi:zb.

nauk.pr / – Luck,2012. – № 3(19).– S. 115-117.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-25

Як цитувати

Ячнюк, І. (2016). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ПРИНЦИПИ ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТУ «ЛЕГКА АТЛЕТИКА З МЕТОДИКОЮ ВИКЛАДАННЯ У ВНЗ». Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2016-0.%p