ПСИХОЛОГІЧНА СУМІСНІСТЬ В ЖІНОЧІЙ ГРУПОВІЙ АКРОБАТИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2016-0.%25pКлючові слова:
Жіноча групова акробатика, психологічна сумісність, критерії сумісності, психологічне забезпечення, тренувальний процес, комплектування складів.Анотація
Проблема психологічного забезпечення підготовки
спортсменів постійно знаходиться у полі зору тренерів і вчених.
Проте багато питань залишаються на сьогодні невирішеними,
зокрема, комплектування жіночих групових складів в спортивній
акробатиці.
Питання організації трійок ніким не заперечується і, більш
того, визнаються проблемами першорядної ваги, але рішення їх
на практиці ще нерідко здійснюється методом проб та помилок.
Якщо подібний спосіб був, в якійсь мірі, допустимий у минулому,
то сьогодні він абсолютно неприйнятний.
Практика показує, що більшість жіночих трійок формується
без урахування індивідуально-психологічних особливостей
спортсменів, що достатньо часто приводить до негативних
взаємостосунків, підвищення емоційної напруженості,
конфліктних ситуацій, частої змінюваності партнерів або повної
розкомплектації складу. В зв’язку з цим однією з важливих задач
психологічного забезпечення тренувального процесу жіночих
трійок є облік індивідуально-психологічних особливостей
майбутніх партнерів при комплектуванні складів.
Посилання
Ахмеджанов Э.Р. Психологические тесты. / Є.Р. Ахмеджанов– М.:
Лист, 1996. – 320 с.
Бирюк Е.В. Ритмическая гимнастика: методические рекомендации / Е. В. Бирюк –К.: Молодь, 2001 – 157 с.
Бойко Е.И. Время реакции человека / Е. И. Бойко – М.: Медицина,
– 440 с.
Болобан В.Н. Система обучения движениям в сложных условиях
поддержания статодинамической устойчивости: автореф. дисс. на
соискание учен. степени доктора пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория
и м етодика ф изического в оспитания, с портивной т ренировки
и оздоровительной физической культуры» / В. Н. Болобан. – К.,
– 45 с.
Бринзак С.С. Прогнозування психологічної сумісності спортсменів
у команді (на прикладі ігрових видів спорту) : автореф. дис... канд.
наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.01 / С. С. Бринзак; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. – К., 2009. – 20 c.
Быстрова И.В. Психолого-педагогическая технология управления
адаптацией гимнасток к спортивной деятельности (на примере
групповых упражнений) : автореф. дисс. на соискание учен. степени
канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического
воспитания, с портивной т ренировки, о здоровительной и
адаптивной физической культуры» / И. В. Быстрова. – Санкт-
Петербург, 2008. – 22 с.
Волков Л.В. Теория спортивного отбора: способности, одаренность, талант. / Л. В. Волков – К.: Олимпийская л-ра, 1997. – 128 с.
Гимнастика: Учеб. д ля с туд. в ысш. п ед. у чеб. з аведений/ Под
ред. М. Л. Журавина, Н. К. Меньшикова. – М.: Издательский центр
«Академия», 2001. – 448 с.
Мулин Н .В. Р оль и в лияние п сихологической с овместимости
в л ично-командных и к омандных в ыступлениях в с порте /
Н. В. Мулин // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми
фізичного. виховання і спорту: зб. наук. праць – Харків: ХДАДМ,
– № 3 – С. 81-86.
Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Методики и
тесты: учебное пособие / Д. Я. Райгородский. – Самара: БАХРАХ-М,
– 672 с.