ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ КАЗКИ ТА МУЛЬТИПЛІКАЦІЇ У РЕАЛІЗАЦІЇ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В РОБОТІ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Автор(и)

  • Н.О. Гнесь Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна., Ukraine
  • Я.П. Галан Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна., Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2016-0.%25p

Ключові слова:

здоров’язбережувальні технології, дошкільний навчальний заклад, діти 5-6 років, рухова активність, засоби казки та мультиплікації.

Анотація

У статті обґрунтовано та експериментально перевірено
програму використання засобів казки та мультиплікації у
реалізації здоров’язбережувальних технологій в режимі дня
дошкільного навчального закладу. Метою реалізації програми
була оптимізація рухової активності дітей в режимі дня ДНЗ та
виховання компонентів здоров’язбережувальної компетенції:
культури здоров’я дітей як сукупності усвідомленого ставлення до
здоров’я і життя людини, знань про раціональний руховий режим,
вмінь самостійно виконувати фізичні вправи із залученням до
рухової активності членів родини.
Анкетування батьків після реалізації програми виявило
значно вищі показники сформованості компонентів
здоров’язбережувальної компетентності у дітей
експериментальної групи ніж у дітей контрольної.

Біографії авторів

Н.О. Гнесь, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту

Я.П. Галан, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна.

Асистент кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту

Посилання

Вільчковський Е.С. Теорія і методика фізичного виховання дітей

дошкільного віку / Е. С. Вільчковський. – Львів : ВНТЛ, 1998. – 336 с.

Гакман А.В. Характеристика засобів фізичної рекреації в оздоровчих таборах відпочинку та їх рекреаційний ефект / А. В. Гакман. // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сер. : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. – 2013. – №112. – С. 129-131.

Гнесь Н.О. Оптимізація рухової активності дошкільнят як шлях

реалізації здоров’язбережувальних технологій у роботі дошкільних

навчальних закладів / Н. О. Гнесь, Я. П. Галан // Науковий часопис

Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.

Серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури /

фізична культура і спорт” – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова,

– № 4. – С. 4-7.

Дубогай О.Д. Інтеграція пізнавальної і рухової діяльності в системі

навчання і виховання школярів: Метод. посіб. для вчит. початк.

шк. та фіз. культ., студ., батьків / О. Д. Дубогай, Б. П. Пангелов,

Н. О. Фролова, М. І. Горбенко. – К. : Оріяни, 2001. – 152 с.

Єфімова В.М. Здоров’язбережувальні технології у контексті

педагогічних досліджень / В. М. Єфімова // Педагогіка, психологія та

медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2010. –

№ 1. – С. 57-60.

Кудрявцев В.Т. Развивающая педагогика оздоровления (дошкольный возраст) / В. Т. Кудрявцев, Б. Б. Егоров. – М. : Линка-Пресс, 2000. – 279 с.

Маковецька Н.В. Можливості застосування казкотерапії в

процесі фізичного виховання й оздоровлення дошкільників /

Н. В. Маковецька // Дошкільна освіта. – 2005. – № 3. – Режим

доступу : http://lips.zp.ua/states/256-120032.html

Митяева А.М. Здоровьесберегающие педагогические технологии :

[учеб. пособ. для студ. высш. учеб. завед.] / А. М. Митяева. – М. :

Изд. центр «Академия», 2008. – 192 с.

Мицкан Т. Характеристика здоров’язбережувальних технологій

у дошкільному навчальному закладі / Тетяна Мицкан // Вісник

Прикарпатського університету. Сер. “Фізична культура”. – Івано-

Франківськ, 2014. – Вип. 20. – С. 12-20.

Пангелова Н.Є. Методично-організаційні і оздоровчо-виховні основи фізичного виховання в дошкільних закладах малого міста: метод. реком / Н. Пангелова, М. Горбенко. – Переяслав-Хмельницький, 2001. – 72 с.

Пасичник В.М. Оценка физического и умственного развития детей

старшего дошкольного возраста / В. М. Пасичник, Д. Д. Сосновский //

Педагогика, психология и медико-биологические проблемы

физического воспитания и спорта. – 2012. – № 12. – С. 86-91.

Пивовар А.А. Педагогічні умови реалізації методики поєднаного

розвитку фізичних і пізнавальних здібностей дітей 5 і 6 року життя /

А.А. Пивовар // Молода спортивна наука України: Зб. наук. пр. з

галузі фіз. культури та спорту. Вип. 9: – Л. : Українські технології,

– Т. 4. – С. 53-57.

Формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей

дошкільного віку засобами здоров’язбережувальних технологій /

О. Кисла [и др.] // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2014. –

№ 9 (Ч. 2). – С. 101-106.

Dishman R.K. Physical activity epidemiology / R. K. Dishman,

R. A. Washburn, G.W. Heath. – Champaign: Human Kinetics, 2004. –

p.

Wilczkowski E. Wychowanil firyczne dzieci w wieku przedszkolnym /

E. Wilczkowski. – Piotrkow Trybunalski, 2012. – 286 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-24

Як цитувати

Гнесь, Н., & Галан, Я. (2016). ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ КАЗКИ ТА МУЛЬТИПЛІКАЦІЇ У РЕАЛІЗАЦІЇ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В РОБОТІ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2016-0.%p