ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ І СОМАТИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • С.Ю. Герасименко Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, м. Дрогобич, Україна., Україна
  • Е.О. Жигульова Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна., Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2016-0.%25p

Ключові слова:

школярі, здоров’я, антропометричні вимірювання, фізичний розвиток, вікові норми.

Анотація

У статті визначено рівень фізичного розвитку і соматичного
здоров’я школярів в рамках навчально-виховного процесу у
загальноосвітньому навчальному закладі.
Отримані нами у процесі дослідження дані показників
фізичного розвитку школярів свідчать про те, що їх значення
відповідають віковим нормам.
Дані розподілу обстежуваних за рівнем фізичного здоров’я
(РФЗ) дозволяють констатувати, що 20,31% хлопців мають
низький рівень фізичного здоров’я, 46,22% – нижчий за середній
та 33,47% – середній. Нажаль, серед хлопців, які взяли участь у
дослідженні, не було виявлено тих, чий рівень фізичного здоров’я
можна характеризувати як вищий за середній та високий.
Серед обстежуваних дівчат 22,25% мають низький РФЗ,
40,02% – нижчий за середній, у 35,17% дівчат, які взяли участь у
дослідженні, РФЗ є середнім. На нашу думку, важливо відмітити,
що серед дівчат було зафіксовано 2,56%, що мають вищий за
середній РФЗ.
Дослідження проводилось з метою покращення ефективності
процесу фізичного виховання. Отримані результати будуть
базовими при розробці сприятливих умов для збереження
та зміцнення фізичного здоров’я учнів традиційними та 

інноваційними засобами фізичної культури та спорту для
задоволення запитів, потреб та уподобань учнів.

Біографії авторів

С.Ю. Герасименко, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, м. Дрогобич, Україна.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання

Е.О. Жигульова, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна.

Кандидат біологічних наук, доцент кафедри фізичної реабілітації та медико-біологічних основ фізичного виховання

Посилання

Апанасенко Г.Л. Експрес-скринінг рівня соматичного здоров’я

дітей та підлітків: [метод. реком.] / Г. Л. Апанасенко, Л. Н. Волгіна,

Ю. В. Бушуєв. – К.: КМАПО, 2000. – 12 с.

Ареф’єв В.Г. Сучасні стандарти фізичного розвитку школярів /

В. Г. Ареф’єв. – К.: Венса, 1999. – 256 с.

Баранов А.А. Оценка состояния здоровья детей. Новые подходы к

профилактической и оздоровительной работе в образовательных

учреждениях: руководство для врачей / А. А. Баранов, В. Р. Кучма,

Л. М. Сухарева. – М. : ГЭОТАР-Медиа, 2008. – 437 с.

Вакуленко О., Жаліло Л., Комарова Н., В Левін Р., Солоненко І. Стан здоров’я дітей і молоді України – Режим доступу: http://www.health.gov.ua/publ/conf.nsf

Вільчковський Е.С. Критерії оцінювання стану здоров’я, фізичного

розвитку та рухової підготовленості дітей дошкільного віку /

Е. С. Вільчковський. – К.: ІЗМН, 1998. – 98 с.

Круцевич Т.Ю. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і

молоді : навч. посіб. / Т. Ю. Круцевич, М. І. Воробйов, Г. В. Безверхня. – К.: Олімп. література, 2011. – 224 с.

Кучма В.Р. Физическое развитие детей Украины и России в начале

ХХІ столетия / В. Р. Кучма, Н. А. Скоблина, А. Г Платонова. – К.:

Генеза, 2013. – 128 с.

Мелега К. Вікові і статеві особливості рівня соматичного здоров’я

та адаптаційного потенціалу школярів / К. Мелега, О. Дуло, М. Дуб,

М. Щерба // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 31-34.

Михайлюк О. Рівень соматичного здоров’я школярів / О. Михайлюк // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. – Львів, 2011. – Т.2. – С. 164-168.

Могильний Ф.В. Динаміка антропометричних показників дівчат

-9 класів та рівень їх фізичного розвитку [Електронний ресурс] /

Ф. В. Могильний // Вісник Чернігівського державного педагогічного

університету імені Т. Г. Шевченка : зб. наук. праць. – 2011. – Вип. 86, Т.ІІ.

Москаленко Н. В. Теоретико-методичні засади інноваційних

технологій в системі фізичного виховання молодших школярів:

автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора наук з фіз. виховання і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Н. В. Москаленко. – Київ, 2009. – 44 с.

Суворова Т. Належні норми в системі оцінювання показників

фізичного розвитку і фізичної підготовленості школярок 11-17

років / Тетяна Суворова // Молода спортивна наука України : зб.

наук. пр. – Т. 4. – Львів, 2005. – Вип. 9, Т. 4. – С. 76-79.

Сутула В.О. Здоров’я школярів як соціально-педагогічна

проблема / В. О. Сутула, Т. С. Бондар, М. М. Кочуєва // Вісник ЛНУ

ім. Т. Г. Шевченка: зб. наук. пр. – 2010. – № 17 (204), Ч.ІІ. – С. 295-306.

Щурова Н.В. Фізичний розвиток як основна характеристика

фізичного здоров’я старшокласників / Н. В. Щурова // Вісник ЛНУ

імені Тараса Шевченка: зб. наук. пр. – 2010. – № 15 (202). – С. 99-104.

Ярмак О.М. Аналіз сучасних систем оцінки рівня фізичного здоров’я юнаків / О. М. Ярмак // Слобожанський науково-спортивний

вісник. – 2009. – №1. – С. 158-161.

B.K. Assessing the transitions to middle and high school / Brian K. Barber, Joseph A. Olsen // The Journal of adolescent research. – 2004. – vol. 19, № 1. – P. 3-30

Eckerson J. Validity of selfassessment techniques for estimating percent fat in men and women / J. Eckerson [ et al.] // J.Strength Condit. Res. – 1998. – Vol. 12, N 4. –. P. 243-247.

Garcia A.L. Improved prediction of body fat by measuring skinfold

thickness, circumferences, and bone breadths. / A. L. Garcia [et.al] //

Obesity Research -2005. - Vol. 13 – P. 626-634.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-30

Як цитувати

Герасименко, С., & Жигульова, Е. (2016). ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ І СОМАТИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ШКОЛЯРІВ. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2016-0.%p