ВПЛИВ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ СТАН ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Л. Ю. Левандовська викладач фізичного виховання Кременецького педагогічного коледжу Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка, м. Кременець, Україна.,

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2015-0.%25p

Ключові слова:

підлітки, функціональний стан, індивідуалізація, підвищення.

Анотація

В статті розкрито результати вивчення функціонального стану кардіореспіраторної системи підлітків у процесі індивідуалізації фізичного виховання протягом навчального року. У дослідженні взяло участь 148 підлітків загальноосвітніх шкіл м. Кременця, з них 70 дівчат і 78 хлопців, яких методом рандомізації розподілили на контрольні та основні групи. Завдяки застосуванню запропонованої програми індивідуалізації фізичного виховання у школярів основної групи вдалося суттєво підвищити функціональні можливості кардіореспіраторної системи організму, що наглядно демонструє значне покращення (р<0,05) проби Сєркіна (на 0,80), індексу Скібінскі (на 32,29), показників проб Штанге (на 31,15 с) та Генчі (на 15,43 с).

Посилання

Арєф’єв В.Г. Фізична культура в школі (молодому спеціалісту) : навч. посіб. [для студ. вищих навч. закладів] / В.Г. Арєф’єв, Г.А. Єдинак. – 3-е вид. перероб. і доп. – Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький О.А., 2007. – 248 с.

Глазирін І.Д. Основи диференційованого фізичного виховання / І.Д. Гла зирін. – Черкаси : Відлуння, 2003. – 352 с.

Григус І.М. Аналіз дисертаційних робіт з фізичного виховання та спорту за період з 1998 по 2008 роки / О.Я. Андрійчук, І.М. Григус // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : науковий журнал. – Харків : ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2010. – №2. – С. 3-8.

Единак Г.А. Индивидуализация процесса развития двигательных способностей юношей 15-17 лет разных соматических типов на уроках физической культуры : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» / Г.А. Единак. – М. : НИИ ФДиП РАО, 1992. – 23 с.

Зубаль М.В. Динаміка фізичних якостей хлопців різних соматотипів у 7-17 років / М.В. Зубаль // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : наукова монографія / [за ред. проф. С.С. Єрмакова]. – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2008. – №5. – 168 с.

Кучер В. Вплив програми фізичного виховання на адаптаційний потенціал дітей шкільного віку в позаурочний час / В. Кучер, І. Григус // Спортивна наука України, 2012. – № 4. – С. 53-58.

Кучер В.О. Ефективність застосування програми фізичного виховання учнів підліткового віку / В.О. Кучер, І.М. Григус // Теорія та методика фізичного виховання. – 2012. – №10. – С. 9-13.

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізична культура. 5-12 класи : навчально-практичне видання. – Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. – 272 с.

Grygus I. Wpływ zaproponowanej metodyki wychowania fi zycznego na stan funkcjonalny studentów / I. Grygus, М. Jewtuch // Journal of Health Sciences (J of H Ss). – 2013. – №3(9). – S.417-426.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-10-14

Як цитувати

Левандовська, Л. Ю. (2015). ВПЛИВ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ СТАН ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2015-0.%p