РОЗВИТОК КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • В. Ю. Коваль кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання Херсонського державного університету, м. Херсон, Україна.,

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2015-0.%25p

Ключові слова:

координаційні здібності, рівновага, фізичне виховання, середній шкільний вік, методика розвитку координаційних здібностей.

Анотація

В статті розглядається питання розвитку координаційних здібностей дітей середнього шкільного віку на уроках фізичної культури, значення їх в руховій діяльності, а також розроблена та впроваджена методика формування координаційних здібностей з урахуванням вікових особливостей. Координаційні здібності – одна із суттєвих ознак рухової підготовки людини. Високий рівень їх розвитку є запорукою успіхів у різних видах спорту, особливо у тих, де кінцевий результат певною мірою обумовлений технічною підготовленістю. Основними засобами впливу, спрямованого на розвиток координаційних здібностей, є різні, більш складні, загальнорозвиваючі і спеціальні вправи, якщо вони пов’язані з подоланням координаційних перешкод. Найбільш розповсюдженими засобами виховання координаційних здібностей є елементи акробатики, рухливі і спортивні ігри, біг в усіх його різновидах тощо. Аналіз рівня розвитку координаційних здібностей підлітків дає можливість раціональніше підібрати засоби і методи розвитку координаційних здібностей і комплексно спланувати їх в шкільному курсі фізичного виховання.

Посилання

Боген М.М. Навчання рухових дій / М.М. Боген. – К. : Фізична культура і спорт, 2005. – 234 с.

Костилл Д.Л. Физиология спорта и двигательной активности / Д.Л. Костилл. – К., 1997. – 160 с.

Линець М.М. Основи методики розвитку рухових якостей / М.М. Линець. – Л., 1997. – С. 208.

Лях В.І. Аналіз властивостей, які розкривають сутність поняття «координаційні здібності» / В.І. Лях // Теорія і практика фізичної культури. – 1994. – №1(7). – С. 48-50.

Назаренко Л.Д. Содержание и структура равновесия как двигательно-координационного качества / Л.Д. Назаренко // Теория и практика физической культуры. – 2000. – №1. – С. 54-58.

Селюнин Е.А. Средства тренировки : [учеб. пособ.] / Е.А. Селюнин. – М., 1999. – 53 с.

Столітенко В. З досвіду роботи вчителя фізичної культури / В. Столітенко, М.М. Куривчак // Фізичне виховання в школі. – 2010. – №1. – С. 31.

Тихомиров А.К. Развитие координационных способностей / А.К. Тихомиров // Физическая культура в школе. – 2006. – №4. – С. 29-31.

Худолій О.М. Загальні основи теорії і методики фізичного виховання : [навч. посібник] / О.М. Худолій. – 2-е вид., випр. – Харків : ОВС, 2008. – 406 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-10-26

Як цитувати

Коваль, В. Ю. (2015). РОЗВИТОК КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2015-0.%p