ФЕХТУВАННЯ ЯК ЗАСІБ УСВІДОМЛЕННЯ ТА ВИЗНАЧЕННЯ СТРАТЕГІЇ САМОПРЕЗЕНТАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2015-0.%25pКлючові слова:
самопрезентація, особисті межі, самоприйняття, комунікативні дистанції, образ «Я», образ тіла, фехтування, фехтувальні школи, фехтувальна тактика, план викладу.Анотація
В статті розглянуто прикладні аспекти соціально-психологічного феномену самопрезентації. Самопрезентація є достатньо новим феноменом у сучасному науковому соціально-психологічному дискурсі, і здебільшого використовується для позначення спектру образів Я особистості. Феномен самопрезентації є особливо актуальним у дослідженнях особистісної зрілості. Автори статті обґрунтовують припущення, що фехтування є тим видом єдиноборства, особливості опанування яким можуть стати в пригоді для формування цілісного образу особистості, який презентується навколишнім. Висловлено тезу, про те, що усвідомлення особливостей соціально-психологічних взаємодій, яким вирізняється процес вироблення власного фехтувального стилю, покликаний сприяти ефективності цілого спектру особистісних взаємодій.
Посилання
Аркадьев В.А. Тактика в фехтовании [Электронный ресурс] / В.А. Аркадьев. – Режим доступа: http://txt.rushkolnik.ru/docs/index-159381.ht ml
Летуновский В. Встречи с мечом. очерки терапевтического фехтования [Электронный ресурс] / В.В. Летуновский – Режим доступу: http://hpsy.ru/public/x3728.htm.
Пезешкиан Н. Психотерапия повседневной жизни: тренинг разрешения конфликтов / Н. Пезешкиан. – СПб. : Речь, 2001. – 288 с.
Чигирин Т.О. Самопрезентація: визначення, види, стратегії, техніки [Електронний ресурс] / Т.О.Чигирин // Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Проблеми загальної та педагогічної психології. – 2012. – Т. 24. – С. 245-253. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/pzpp2012 24 5 23.pdf
DePaulo B.M. Nonverbal Behavior and Self-Presentation / B.M. DePaulo // Psychological Bulletin – 1992 – Vol. 111. – №2 – P. 203-243.
Goffman E. The presentation of self in everyday life / E. Goffman. – New York : Anchor Books, 1959. – P. 1-17.
Hermans H.J. Self as an organized system of valuations: Toward a dialogue with the person / H.J. Hermans // Journal of Counseling Psychology. – 1987. – Vol. 34. – №1. – P. 10.
Leary M. Impression management: A literature review and two-component model / M. Leary, R. Kowalski // Psychological Bulletin. – 1990. – Vol. 107. – P. 34-47.
Schlenker B.R. Impression management: The self-concept, social identity, and interpersonal relationships / B.R. Schlenker. – Monterey : Brooks/ Cole, 1980. – P. 21-43.