Мотиваційні чинники залучення дітей 3–6 років до художньої гімнастики в умовах освітнього процесу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2025-30(3).129-136Ключові слова:
мотивація, художня гімнастика, дошкільний вік, фізичний розвиток, емоційна залученість, стиль взаємодії, освітній процесАнотація
Для багатьох дітей дошкільного віку систематичні заняття художньою гімнастикою є однією з перших форм організованої фізичної активності, яка поєднує оздоровчі, виховні та естетичні цілі.
Мета роботи – визначити мотиваційні чинники, які сприяють залученню дітей віком 3–6 років до занять художньою гімнастикою в умовах освітнього процесу.
Методи дослідження. У дослідженні застосовано комплекс загальнонаукових та емпіричних методів. На теоретичному рівні використовувались методи аналізу, синтезу, узагальнення та інтерпретації наукових джерел. Емпірична частина включала анкетування батьків (n = 48), напівструктуровані інтерв’ю з тренерами (n = 3), а також педагогічне спостереження за емоційно- мотиваційними проявами дітей під час тренувань у початкових групах Комлексної дитячо-юнацької спортивної школи (КДЮСШ) Славутицької міської ради (до січня 2022 року). Отримані кількісні дані оброблено за допомогою методів описової статистики.
Результати дослідження. Результати показали, що ключовими зовнішніми мотивами вибору художньої гімнастики для дитини батьки називали поєднання фізичного та естетичного розвитку, формування дисципліни та культури рухів. Водночас, у дітей домінували внутрішні мотиви, пов’язаніз інтересом до руху, задоволенням від занять, бажанням наслідувати тренера або бути частиною групи. Емоційна реакція дітей на тренування переважно мала позитивне забарвлення, що фіксувалося як у відповідях батьків, так і під час спостережень. Педагогічний стиль тренера, що включав індивідуалізацію, схвалення та ігрові елементи, істотно впливав на стійкість мотивації дитини.
Висновки. Отримані результати підкреслюють важливість раннього виявлення мотиваційних ресурсів у роботі з дітьми дошкільного віку та необхідність відповідного педагогічного підходу, що враховує як потреби дитини, так і цінності родини. Оптимальне поєднання зовнішніх та внутрішніх чинників сприяє підвищенню ефективності освітньо-спортивного впливу та формуванню тривалої зацікавленості у фізичній активності.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.


