Фізична підготовка у виконанні завдань військово-професійної діяльності військовослужбовців

Автор(и)

  • Сергій Бойко Національний університет оборони України, Україна https://orcid.org/0009-0005-3809-2590
  • Микола Данилюк Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0009-0006-5691-732X
  • Тетяна Людовик Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Україна https://orcid.org/0000-0002-2407-0447
  • Андрій Балдецький Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут, Україна https://orcid.org/0000-0001-6979-066X
  • Володимир Климович Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Україна https://orcid.org/0000-0003-4678-5002
  • Олег Небожук Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Україна https://orcid.org/0000-0001-7747-2098
  • Олександр Большаков Військовий інститут танкових військ Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-2049-6678

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2024-29(4).202-208

Ключові слова:

курсант, фізична підготовка, бойова готовність, військово-професійна діяльність, фізичні вправи, фізична готовність

Анотація

Фізична підготовка у Збройних силах України була і залишається одним з основних компонентів бойової підготовки, важливою і невід’ємною частиною військового навчання і виховання особового складу, одним із напрямів підвищення боєздатності Збройних сил. Основною метою фізичної підготовки залишається забезпечення фізичної готовності військовослужбовців до бойової діяльності, виконання бойових та інших завдань відповідно до їхнього призначення, навчання та виховання. Досвід ведення бойових дій проти агресора рф показав, що підтримання належного рівня фізичної підготовленості та формування необхідних для служби у силових структурах основних фізичних якостей – є важливою умовою успішного виконання бойового завдання та збереження здоров’я військовослужбовців.

Мета дослідження – дослідити та запропонувати впровадження в освітню програму військовослужбовців загальну фізичну та спеціальну військово-прикладну підготовку для підвищення боєздатності Збройних Сил, враховуючи умови сучасного бою російсько-української війни.

Матеріал і методи дослідження. Для вирішення поставлених завдань застосували ряд загальнонаукових методів – аналіз науково- методичної літератури, тестування фізичної підготовленості курсантів з використанням контрольних вправ, анкетування, фізіологічні методи оцінки функціонального стану курсантів, психологічні методи та методи математичної статистики. Було задіяно 40 респондентів, з яких 20 курсантів (КГ) спеціальності «наземна артилерія», які займалися за чинною програмою базової загальної фізичної підготовки майбутніх офіцерів (середнє фізичне навантаження) та 20 (ЕГ) – курсанти спеціальності «механізовані підрозділи», які займалися за чинною програмою з фізичної підготовки військовослужбовців згідно розкладу навчальних занять (4 години на тиждень). Вік респондентів був у межах 20.8±0.2 років.

Результати. Встановлено, що в процесі навчання перевагу слід надавати комплексним заняттям, які включають вправи з різних розділів фізичної культури. Введення в систему навчання курсантів додаткових занять фізичними вправами дасть змогу поліпшити якість професійної підготовки майбутніх офіцерів.

Висновки. Проведене дослідження та аналіз результатів показав, що заняття фізичними вправами позитивно позначаються на стані здоров’я та фізичній підготовленості курсантів. Отримані результати підтверджують позитивну динаміку, що характеризує збільшення фізіологічних можливостей організму, а отже, значення фізичної підготовки в умовах сьогодення відіграє важливу роль у процесі виконання завдань військово-професійної діяльності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-02

Як цитувати

Бойко, С., Данилюк, М., Людовик, Т., Балдецький, А., Климович, В., Небожук, О., & Большаков, О. (2025). Фізична підготовка у виконанні завдань військово-професійної діяльності військовослужбовців. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (29(4), 202–208. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2024-29(4).202-208