Складові фахової кваліфікації вчителів фізичного виховання Китаю
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2024-29(2).98-103Ключові слова:
професійна діяльність, вчителі, підвищення кваліфікації, професійний розвиток, фізичне вихованняАнотація
Процес формування фахівця якісно нового рівня суттєво стримується наявним розривом між досягненнями науки й освітою, тому різко знижується коефіцієнт корисного використання наукових відкриттів і нових технологій, фундаментальне знання витісняється зі змісту освітніх процесів прикладними знаннями. Важливим видом професійної діяльності є педагогічна, особливістю якої є спеціальний психолого-педагогічний вплив на учнів враховуючи їх вікові й індивідуальні характеристики, на інтереси, нахили, очікування, захоплення; специфіка такої діяльності полягає в педагогічному управлінні процесом формування та розвитку особистості. Мета дослідження – визначити складові фахової кваліфікації вчителів фізичного виховання Китаю. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення даних літературних джерел, соціологічні методи дослідження (анкетування «Профіль шкільного здоров’я: анкета вчителя фізичного виховання (School health profiles lead physical education teacher questionnaire)», методи математичної статистики. Результати роботи. В дослідженні прийняли участь 50 вчителів фізичного виховання Китаю (27 жінок та 23 чоловіки). Експеримент проводився в Пекінській школі іноземних мов на базі Університету іноземних мов (Пекін), експериментальній школі Хайдянь (Пекін), середній школі Університету Цінхуа (Пекін), середній школі Циндао Юцай (провінція Шаньдун - Циндао). Встановлено, що для професійного зростання та підвищення кваліфікації 50 % вчителів зазначають про необхідність розширення бази знань про інтервенції залучення дітей до занять організованою руховою активністю середньої та високої інтенсивної; технології спрямовані на розробку індивідуальних програм рухової активності цікавлять 36 % опитуваних вчителів; 26 % вчителів фізичного виховання хочуть поглибити свої знання новітніми технологіями формування прикладних рухових умінь та навичок в різних видах спортивної діяльності. Висновки. Отже, професійна компетентність вчителя проявляється в сукупності фахових знань, умінь і навичок, які відображають теоретичну, практичну і методичну підготовленість, здатність до їхньої творчої реалізації в різних соціальних ситуаціях практичної професійної діяльності в сфері фізичного виховання.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.