Складові фахової кваліфікації вчителів фізичного виховання Китаю

Автор(и)

  • Сергій Трачук Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-5580-0510
  • Марина Дєдух Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-1950-3412
  • Марія Бричук Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-9094-0527
  • Оксана Іванік Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-9458-7695
  • Валентина Єфанова Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-5076-4186
  • Енчень Ван Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0009-0008-5750-0539

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2024-29(2).98-103

Ключові слова:

професійна діяльність, вчителі, підвищення кваліфікації, професійний розвиток, фізичне виховання

Анотація

Процес формування фахівця якісно нового рівня суттєво стримується наявним розривом між досягненнями науки й освітою, тому різко знижується коефіцієнт корисного використання наукових відкриттів і нових технологій, фундаментальне знання витісняється зі змісту освітніх процесів прикладними знаннями. Важливим видом професійної діяльності є педагогічна, особливістю якої є спеціальний психолого-педагогічний вплив на учнів враховуючи їх вікові й індивідуальні характеристики, на інтереси, нахили, очікування, захоплення; специфіка такої діяльності полягає в педагогічному управлінні процесом формування та розвитку особистості. Мета дослідження – визначити складові фахової кваліфікації вчителів фізичного виховання Китаю. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення даних літературних джерел, соціологічні методи дослідження (анкетування «Профіль шкільного здоров’я: анкета вчителя фізичного виховання (School health profiles lead physical education teacher questionnaire)», методи математичної статистики. Результати роботи. В дослідженні прийняли участь 50 вчителів фізичного виховання Китаю (27 жінок та 23 чоловіки). Експеримент проводився в Пекінській школі іноземних мов на базі Університету іноземних мов (Пекін), експериментальній школі Хайдянь (Пекін), середній школі Університету Цінхуа (Пекін), середній школі Циндао Юцай (провінція Шаньдун - Циндао). Встановлено, що для професійного зростання та підвищення кваліфікації 50 % вчителів зазначають про необхідність розширення бази знань про інтервенції залучення дітей до занять організованою руховою активністю середньої та високої інтенсивної; технології спрямовані на розробку індивідуальних програм рухової активності цікавлять 36 % опитуваних вчителів; 26 % вчителів фізичного виховання хочуть поглибити свої знання новітніми технологіями формування прикладних рухових умінь та навичок в різних видах спортивної діяльності. Висновки. Отже, професійна компетентність вчителя проявляється в сукупності фахових знань, умінь і навичок, які відображають теоретичну, практичну і методичну підготовленість, здатність до їхньої творчої реалізації в різних соціальних ситуаціях практичної професійної діяльності в сфері фізичного виховання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-27

Як цитувати

Трачук, С., Дєдух, М., Бричук, М., Іванік, О., Єфанова, В. ., & Ван, Е. (2024). Складові фахової кваліфікації вчителів фізичного виховання Китаю. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (29(2), 98–103. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2024-29(2).98-103