Зміни у фізичній підготовленості учнів ліцею спортивного профілю
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2024-29(2).83-90Ключові слова:
учні старших класів, фізична підготовленість, оцінка рухових якостейАнотація
У статті досліджено показники рухових якостей учнів 10-х класів ліцею спеціалізованого закладу освіти спортивного профілю. Кількість учасників складала 210 осіб, середній вік представників 15.46 років. Мета дослідження – визначити рівень фізичної підготовленості учнів 10-х класів ліцею та дослідити його динаміку протягом трьох років. Методи та організація дослідження. Дослідження проводилося протягом 2020-2022 років на базі загальноосвітнього ліцею Харківського фахового коледжу спорту. Для аналізу рівня розвитку основних рухових якостей було обрано стандартні тести шкільної програми фізичної культури для визначення показників швидкісних здібностей, спритності, сили, швидкісно-силових здібностей та витривалості. Для доведення закономірностей, виявлених у процесі дослідження та перевірки гіпотез обрано одновимірний статистичний аналіз за t-критерієм Стьюдента. Результати дослідження. Результати дослідження показали, що середньостатистичні показники фізичної підготовленості учнів 10-х класів загальноосвітнього ліцею Харківського фахового коледжу спорту наборів 2020-2022 років є кращими за наявними у науково-методичній періодиці даними однолітків, які навчаються в загальноосвітніх школах. У вихованців спортивного ліцею середні значення бігу 60 метрів знаходяться в межах від 8.5-8.4 с; результати виконання вправи човниковий біг 4×9 м знаходяться в межах 9.1-9.2 с; підтягування на високій перекладині 8.2-8.8 повторень, стрибок у довжину з місця в діапазоні від 219 до 222 см; бігу 1500 м в межах 5.29-5.36 хв. Результати виконання вправ відповідають високому рівню компетентності для представників цього віку. Статистичний аналіз отриманих даних засвідчив, що учні контрольної групи 2022 року у порівнянні із представниками 2020 року продемонстрували гірші результати у вправах, призначених для визначення показників швидкості, спритності та витривалості (p<0.05); показники сили та швидкісно-силових здібностей статистично достовірних відмінностей не мають. Висновок. Систематичні цілеспрямовані заняття в спортивних секціях та підвищений рівень фізичної активності дозволяють забезпечити високий рівень компетентностей у виконанні стандартних рухових тестів. Проте, протягом трьох років дослідження статистично достовірно погіршуються показники швидкості, спритності та витривалості вихованців спортивного ліцею.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.