Стан стресостійкості та вияву морфофункціональних показників дівчат протягом першого року навчання у закладі ви щої освіти
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2024-29(2).76-82Ключові слова:
здобувачі, вища освіта, стресостійкість, фізична активність, морфофункціонувальні показники, здоров’яАнотація
Вивчення стану розвитку функціональних можливостей та стресостійкості здобувачів вищої освіти під час першого року навчання у закладі вищої освіти є дуже важливим для підвищення їх адаптаційних можливостей в аспекті готовності до різноманітних життєвих ситуацій і викликів. Мета дослідження – визначити стан стресостійкості та функціонування систем організму дівчат протягом першого року навчання у закладі вищої освіти. Методи дослідження: анкетне опитування (для аналізу стресостійкості здобувачів за методикою В. Щербатих), антропометрія, пульсометрія, спірометрія, динамометрія за стандартними методиками (для визначення індексу Руфф’є (ІР), силового (СІ), життєвого (ЖІ) індексів). Отримані дані у зазначених показниках щодо функціональних можливостей серцево- судинної, дихальної, м’язової систем організму опрацьовували адекватними методами математичної статистики. Результати дослідження. У більшості (79 %) дівчат виявили стрес, а це свідчить про їхню потребу в спеціальних методиках і фахових консультаціях щодо його зняття; тільки у 4.6 % дівчат були відсутні виразні ознаки стресу. Водночас з’ясували, що морфологічні показники дівчат відповідали нормі, проте функціональні показники відзначалися відмінним від достатнього рівнем. Це не сприяєформуванню у дівчат захисного механізму, особливо необхідного під час вияву стресових станів. Про зазначене свідчили такі дані: ІР склав 11.5 ± 0.5 у. о., тобто відповідав задовільному рівню,СІ знаходився на нижчому від середнього рівні (46 ± 1.2 %), а ЖІ – на середньому (50 ± 1.2 мл·кг-1). Висновок: за використаними показниками психічний і фізичний стан дівчат під час першого року навчання у закладі вищої освіти є відмінним від необхідного, а це не сприяє поліпшенню їхнього здоров’я,особливо в умовах підвищених можливостей стресу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.