Формування здорового способу життя учнів дитячого протитуберкульозного санаторію
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2010-0.%25pКлючові слова:
здоровий спосіб життя, уміння, навички, школа-інтернат, дитячий протитуберкульозний санаторій, лікувальні і педагогічні умови.Анотація
Робота присвячена проблемі формування умінь і навичок здорового способу життя учнів шкіл в дитячих протитуберкульозних санаторіях. У роботі представлено новий напрямок навчально-виховного процесу в спеціалізованій загальноосвітній школі, розкрито сутність, зміст, специфіку, особливості проектування лікувально-педагогічної системи дій та обґрунтовані педагогічні умови підвищення її ефективності. Розкрито взаємозв’язок та визначено сутність “формування умінь і навичок здорового способу життя школярів” як надання допомоги учням в оволодінні способами здоров’язберігаючої діяльності. Теоретично обґрунтовано та експериментально доведено, що ефективності процесу формування умінь і навичок здорового способу життя учнів сприяє запровадження в навчально-виховний процес школи-інтернату дитячого протитуберкульозного санаторію спеціально спроектованої системи оздоровчої діяльності у навчальний та позанавчальний час.Посилання
Амосов Н.М. Раздумья о здоровье / Н.М.Амосов. – 3-е изд. доп. и перераб. – М: Физкультура и спорт, 1987. – 64 с.
Амосов Н.М. Энциклопедия Амосова. Алгоритм здоровья. Человек и общество. – Донецк: Сталкер, 2002. – 464 с.
Апанасенко Г.Л. Физическое развитие детей и подростков. – К.: Здоровье, 1985. – 80 с.
Брехман И.И. Валеология – наука о здоровье. – М.: Физ культура и спорт, 1990. – 206 с.
Вакуленко О. Формування здорового способу життя / О.Вакуленко, Л.Жаліло, Н.Комарова, Р.Левін, І.Солоненко, О.Яременко. – К., 2000. – 167 с.
Ващенко О.М. Формування у молодших школярів навичок здорового способу життя // Початкова школа. – 2002. – №2. – С.58-60.
Венедиктов Д.Д. Глобальные проблемы здравоохранения и пути их решения / Д.Д.Венедиктов, А.М.Чернух, Ю. П.Ли сицын // Вопр. философии. – 1979. – №7. – С. 102-113.
Дильман В.М. Четыре модели медицины. – Л.: Медицина, 1987. – 288 с.
Завидівська Н. Н. Формування потреби здорового способу життя // Рідна школа. – 2001. – № 10. – С. 54-55.
Лисицын Ю.П. Образ жизни и здоровье населения. – М.: Знание, 1982. – 40 с.
Петрик О.І. Медико-біологічні та психолого-педагогічні основи здорового способу життя: Курс лекцій / О.І.Петрик. – Львів: Світ, 1993. – 119 с.
Пиріг Л. Медицина як інтегральна складова культури українського народу // Українознавство: стан, проблеми, перспективи розвитку. – К.: ВПЦ “Київ. ун-т”,
– С. 54-56.
Полулях А. Формування здорового способу життя школярів засобами фізичного виховання в умовах ступеневої освіти // Фізичне виховання в школі. – 2002. – №4. – С. 35-38.
Смирнов И.Н. Здоровье человека как философская проблема // Вопр. философии. – 1985. – № 7. – С. 83-93.
Стойка О.О. Сучасні технології формування здорового способу життя серед молоді // Вісн. соц.гігієни та організації охорони здоров’я України. – 2001. – №3. – С.92-97.
Сущенко Л.П. Соціальні технології культивування здорового способу життя людини. – Запоріжжя: ЗДУ, 1999. – 308 с.
Формування навичок здорового способу життя в дітей та підлітків: навч. посіб. / за ред. В.Г. Панка. – К.: Ніка-Центр, 2002. – 216 с.
Формування здорового способу життя молоді: проблеми і перспективи / О.Яременко, О. Балакірєва, О. Вакуленко та ін. – К.: Український ін-т соціальних досліджень, 2000. – 207 с.
Чоп’як В.В. Здоровий спосіб життя як засіб імунопрофілактики / В.В.Чоп’як, К.К.Біляєв // Клінічна імунологія. Алергологія. Інфектологія. – 2008. – №3. – С. 34-41.