Покращення психофізичного стану дітей старшого дошкільного віку з різною руховою асиметрією в процесі фізичного виховання

Автор(и)

  • Володимир Мисів Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна
  • Олександр Скавронський Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна
  • Світлана Якобчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2011-0.%25p

Ключові слова:

діти дошкільного віку, рухова асиметрія, фізичне виховання, оптимізація психофізичного стану.

Анотація

У статті проаналізовано певні розбіжності між право- та ліворукими дошкільниками у деяких зазначених показниках. Визначено причини формування такої рухової асиметрії, необхідність її врахування в процесі навчальної діяльності дошкільників, разом з тим фізичної культури, а також незначну кількість відповідних досліджень і необхідність їх проведення з метою оптимізації процесу фізичного виховання у дошкільних навчальних закладах.

Біографії авторів

Володимир Мисів, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри фізичного виховання

Олександр Скавронський, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, старший викладач кафедри фізичного виховання

Світлана Якобчук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

викладач кафедри фізичного виховання

Посилання

Безруких М.М. Если ваш ребенок левша : [учеб. пособ.] / Безруких М.М., Князева М.Г. – Тула : Арктоус, 1996. – С. 78.

Брагина Н.Н. Функциональные асимметрии человека : [монография] / Н.Н. Брагина, Т.А. Доброхотова. – М. : Медицина, 1988. – С. 237.

Дубровинская Н.В. Психофизиология ребенка: психофизиологические основы детской валеологии : учеб. пособие [для студ. высш. учеб. заведений] / Н.В. Дубровинская, Д.А. Фарбер, М.М. Безруких. – М. : ВЛАДОС, 2000. – С. 144.

Ильин Е. П. Психология индивидуальных различий / Е.П. Ильин. – СПб. : Питер, 2004. – С. 702.

Интегральная индивидуальность человека и ее развитие : учеб. пособие / [под ред. Б.А. Вяткина]. – М. : ИПРАН, 1999. – 349 с.

Коваленко Т.Г. Социально-биологические основы физической культуры / Коваленко Т.Г. – Волгоград : Волгоград. гос. ун-т, 2000. – 224 с.

Лях В.И. Координационные способности: диагностика и развитие / В.И. Лях. – М. : ТВТ Дивизион, 2006. – 290 с.

Панасюк Т. В. Антропометрические профили типов конституции по Штефко в первом детстве / Т.В. Панасюк // Сб. тез. симпозиума «Конституция и здоровье человека». – Л., 1991. – С. 50-51.

Степаненкова Э.Л. Теория и методика физического воспитания и развития ребенка : [учеб. пособие] / Э.Л. Степаненкова – М. : Академия, 2001. – 368 с.

Теорія і методика фізичного виховання. Загальні основи теорії та методики фізичного виховання : [підручник, в 2-х томах / за ред. Т.Ю. Круцевич]. – К. : Олімп. л-ра, 2008. – Т. 1. – 391 с.

Чупріков А. Ліворука дитина : яка вона ? / А. Чупріков, І. Марценківська // Дошкільне виховання. – 1996. – №5. – С. 18-19.

Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання : [навч. посіб.] / Шиян Б.М. – Тернопіль : Навчальна книга–Богдан, 2001. – Ч.1. – 272 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2011-09-04

Як цитувати

Мисів, В., Скавронський, О., & Якобчук, С. (2011). Покращення психофізичного стану дітей старшого дошкільного віку з різною руховою асиметрією в процесі фізичного виховання. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2011-0.%p