Погіршення здоров’я молодших школярів внаслідок втоми від розумової діяльності

Автор(и)

  • Олена Клюс Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна
  • Валерій Дорош Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2011-0.%25p

Ключові слова:

втома, здоров’я, навчання, вплив.

Анотація

У даній статті розглянуто питання виникнення причин втоми від розумової діяльності у школярів та засоби її запобігання. Встановлено також, що успішне вирішення означених завдань значною мірою залежить від ефективності фізичного виховання, реалізованого в урочній і позаурочних формах занять. Водночас важливим є формування змісту цих занять, що передбачає використання нетрадиційних для фізичного виховання засобів, найефективніший розподіл у тижні перших та врахування побажань й індивідуальних особливостей учнів.

Біографії авторів

Олена Клюс, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

аспірант Тернопільського національного університету імені Володимира Гнатюка

Валерій Дорош, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

старший викладач кафедри фізичного виховання

Посилання

Антропова М.В. Проблемы здоровья детей и их физического развития / [Антропова М.В., Бородкина Г.В., Кузнецова Л.М. и др.] // Здравоохранение Российской Федерации. – 1999. – С. 17–21.

Ареф’єв В.Г. Фізична культура в школі : 2-е вид., доп. та перероб. / В.Г. Араф’єв, Г.А. Єдинак. – Кам’янець-Подільський : Абетка–Нова, 2001. – 369 с.

Бар-Ор О. Здоровье детей и двигательная активность: от физиологических основ до практического применения / О.Бар-Ор, Т. Роуланд ; пер. с англ. И. Андреев. – К. : Олимп. л-ра, 2009. – 528 с.

Болтивець С.І. Ефективне застосування заходів пропагування серед молоді психогігієнічного виховання в навчальних закладах (метод. рекомендації) / С. Болтивець // Практична психологія та соціальна робота. – 2010. – №12. – С. 67-70.

Вишневский В.А. Здоровьесбережение в школе (педагогические стратегии и технологии) / Вишневский В.А. – М. : Теория и практика физической культуры, 2002. – 270 с.

Гуменна О.А. Фізіологічні характеристики організму дітей молодшого шкільного віку в різних умовах навчання : автореф. дис. ... канд. біол. наук : спеціальність 03.00.13 «Фізіологія людини і тварин» / О.А. Гуменна. – К., 2006. – 20 с.

Дубровинская Н.В. Психофизиология ребенка: психофизиологические основы детской валеологии : учеб. пособие [для студ. высш. учеб. заведений] / Дубровинская Н.В., Фарбер Д.А., Безруких М.М. – М. : ВЛАДОС, 2000. – 144 с.

Интегральная индивидуальность человека и ее развитие : монография / [под ред. Б.А. Вяткина]. – М. : ИПРАН, 1999. – 349 с.

Калашин В.Ф. Психічне здоров’я школярів сутність, проблеми збереження / В. Калашин //Основи здоров’я та фізичної культури. – 2007. – №11. – С.13-15.

Казин Э.М. Основы индивидуального здоровья человека : Введение в общую и прикладную валеологию : учеб. пособие [для студ. высш. учеб. заведений] / Казин Э.М., Блинова Н.Г., Литвинова Н.А. – М. : ВЛАДОС, 2000. – 192 с.

Калачов М. Біологічний інтелект, навчальні навантаження та здоров’я учнів / М. Калачов, В. Муравльов // Директор школи. – 2009. – №13. – С.41-45.

Комплексная программа физического воспитания учащихся 1–11 классов общеобразовательной школы. – М., 1985. – 72 с.

Костенко І. Технологія формування мотивації до здорового способу життя / І. Костенко // Сучасна школа України. – 2010. – №8. – С.46-52.

Кучерук О.С. Нейрогуморальна регуляція функцій організму людини / О. Кучерук, П. Плахтій // Фізіологія людини. Частина 1. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, 1998. – 280 с.

Ланда Б.Х. Методика комплексной оценки физического развития и физической подготовленности : учеб. пособие / Б.Х. Ланда. – М. : Советский спорт, 2004. – 192 с.

Матвеев Л.П. Теория и методика физической культуры : учебник [для студ. высш. учеб. заведений физ. культуры] / Матвеев Л. П. – 3-е изд., перераб. и доп. – М. : Физкультура и спорт, СпортАкадемПресс, 2008. – 544 с. – (Корифеи спортивной науки).

Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті. Український освітній сервер. – Режим доступу: http//ues.org.ua:8100.2001.

Никитюк Б.А. Интеграция знаний в науках о человеке (интегративная анатомическая антропология) / Никитюк Б.А. – М.: СпортАкадемПресс, 2000. – 440 с.

Плахтій П.Д. Фізіологічні основи фізичного виховання школярів : навчальний посібник для студентів факультетів фізичного виховання педагогічних університетів та інститутів / П. Плахтій – Кам’янець-Подільський : М.І. Мошак, 2001. – 238 с.

Плахтій П.Д. Медико-біологічні основи валеології : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / П. Плахтій. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, інформаційно видавничий віділ, 2000. – 407с.

Теорія і методика фізичного виховання. Загальні основи теорії та методики фізичного виховання : [підручник, у 2-х т. / за ред. Т.Ю. Круцевич]. –– К. : Олімп. л-ра, 2008. – Т. 1. – 391 с.

Щорічна доповідь про стан здоров’я населення України та санітарно-епідемічну ситуацію : 2009 рік. – К., 2010. – 360 с.

Ashmore P. C. Roleo fphysical anthropology in inter media teandse condary education // Am. J. Phys. Antropol. – 2005. – №41. – P. 154-162.

##submission.downloads##

Опубліковано

2011-09-09

Як цитувати

Клюс, О., & Дорош, В. (2011). Погіршення здоров’я молодших школярів внаслідок втоми від розумової діяльності. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2011-0.%p