Педагогічне управління психофізичним станом дітей з церебральним паралічем у процесі фізичного виховання як складової їх соціальної адаптації

Автор(и)

  • Світлана Якобчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2012-0.%25p

Ключові слова:

технології, педагогічне управління, рухова діяльність з використанням фізичних вправ, діти з церебральним паралічем.

Анотація

Дослідженням на теоретичному рівні з’ясовано, що в комплексі заходів соціальної адаптації осіб з церебральним паралічем провідне місце займають фізичні вправи. Водночас підходи до формування організаційного, змістового і контрольно-діагностичного рівнів їх рухової діяльності з використанням цих засобів дотепер не відображають досягнень галузевої науки, що засвідчує необхідність подальших досліджень у цьому напрямі.

Біографія автора

Світлана Якобчук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

викладач кафедри фізичного виховання

Посилання

Бадалян Л.О. Детские церебральные параличи : [учеб. пособие] / Бадалян Л.О., Журба Л.Т., Тимонина О.А. – К. : Здоровья, 1988. – 328 с.

Ганзина Н.В. Система рекреативно-восстановительных мероприятий в социальной адаптации инвалидов с последствиями детского церебрального паралича : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» / Н.В. Ганзина. – М. : РГАФК, 1997. – 21 с.

Грец Г.Н. Методические приемы восстановления двигательной функции человека с использованием тренажеров, обеспечивающих «силовые добавки» в процессе выполнения движений : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» / Г.Н. Грец. – М. : ВНИИФК, 1998. – 22 с.

Гузій О.В. Комплексна фізична реабілітація учнів 13–15 років з церебральним паралічем другої групи важкості захворювання : дис. … канд. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02 / Гузій Оксана Володимирівна. – Львів, 2002. – 169 с.

Добровольская Т.А. Основные направления и методы реабилитационной психологической работы с инвалидами молодого возраста вследствие детского церебрального паралича / Т.А. Добровольская // Медико-социальная реабилитация больных и инвалидов вследствие ДЦП : сб. науч. тр. ин-та дефектологии АПН СССР. – М., 1991. – С. 112–120.

Жбиковский Я. Физкультура и спорт как средство социальной интеграции и адаптации инвалидов : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» / Я. Жбиковский. – М. : Рос. гос. академия физ. культуры, 1994. – 20 с.

Ионатамишвили Н.И. Райттерапия в развитии двигательных навыков при детских церебральных параличах / Н.И. Ионатамишвили, Д.Н. Цверава, М.Ш. Лория // Вопросы курортологии, физиотерапии и лечебной физической культуры. – 2002. – № 6. – С. 45–47.

Исанова В.А. Коррекция двигательных нарушений в поздней резидуальной стадии детского церебрального паралича : автореф. дис. … канд. мед. наук : спец. 14.00.13 «Педиатрия» / В.А. Исанова. – М. : Моск. мед. стомат. ин-т, 1993. – 21 с.

Карепов Г.В. Лечебная физическая культура и физиотерапия в системе реабилитации больных травматической болезнью спинного мозга : [учеб. пособие] / Г.В. Карепов. – К. : Здоровья, 1991. – 184 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2012-06-10

Як цитувати

Якобчук, С. (2012). Педагогічне управління психофізичним станом дітей з церебральним паралічем у процесі фізичного виховання як складової їх соціальної адаптації. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2012-0.%p