Залежність вияву рухової активності оздоровчого спрямування й показників фізичного стану першокурсників ВНЗ від рівня їх теоретико-методичної підготовленості з фізичного виховання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2012-0.%25pКлючові слова:
студенти, рухова активність, формування спеціальних знань й умінь, фізичний стан, інформаційні технології.Анотація
Дослідження присвячене визначенню ефективності запропонованого алгоритму формування знань й умінь студентів із використанням сучасних інформаційних засобів для стимулювання їх до реалізації рухової активності оздоровчої спрямованості. Вивчали стан сформованості таких спеціальних знань й умінь, зміну показників фізичного стану першокурсників протягом навчального року та після літніх канікул. Після реалізації запропонованої розробки у другому семестрі показники фізичного стану студентів залишилися на досягнутому рівні, рівень знань й умінь був значно вищий ніж у контрольній групі, а під час літніх канікул у перших виявили також посилення мотивації до реалізації рухової активності, про що свідчило покращення у них деяких показників фізичного стану за відсутності такої зміни у контрольній групі.
Посилання
Безверхня Г.В. Мотивація до занять фізичною культурою і спортом школярів 5–11-х класів : автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Г.В. Безверхня. – Львів, 2004. – 23 с.
Браун Т.П. Адаптация студентов к обучению в вузе в условиях оптимизации образовательной среды : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» /
Т.П. Браун. – СПб, 2007. – 19 с.
Денисова Л.В. Измерения и методы математической статистики в физическом воспитании и спорте : учеб. пособие / Денисова Л.В., Хмельницкая И.В., Харченко Л.А. – К. : Олімп. л-ра, 2008. – 127 с.
Декерс Л. Мотивация. Теория и практика /Л. Декерс – М. : Гросс Медиа, 2007. – 637 с.
Завидівська Н.Н. Формування навичок здорового способу життя у студентів вищих навчальних закладів : навч. посібник [для студ. ВНЗ] / Н.Н. Завидівська. – Л. : ЛДУФК, 2009. – 120 с.
Навчальна програма з фізичного виховання для вищих навчальних закладів України ІІІ–IV рівнів акредитації. Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України за № 757 від 14 листопада 2003 р. – К., 2003. – 44 с.
Юрчишин Ю.В. Стан та особливості мотивації студентів до рухової активності оздоровчого спрямування на сучасному етапі реалізації фізичного виховання у ВНЗ / Ю.В. Юрчишин // Педагогіка, психологія та медико–біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / за ред. С.С. Єрмакова. – Харків : ХДАДМ (ХХПІ), 2012. – № 4. – С. 51–56.
Kilpatrick M. Physical activity motivation :а practitioner’s guide to self-determination theory / M. Kilpatrick, E. Hebert, D. Jacobsen // International Journ. of Sport Psychol. – Roma, 2002. – № 73 (4). – P. 36–41.
Mowling C.M. Student motivation in physical education: breaking down barriers / C.M. Mowling, S.J. Brock, K.K. Eiler // The Journ. of Physical Education, Recreation & Dance. – Reston, 2004. – Vol. 75. – P. 40–45.
Ntoumanis N. Motivation in physical education classes: а self-determ ination theory perspective / N. Ntoumanis, M. Standage // Theory and Research in Education. – Lawrence, 2011. – Vol. 7.2. – P. 194–202.