Фізичний розвиток учнів старшого шкільного віку в залежності від рівня особистісної та ситуативної тривожності

Автор(и)

  • Світлана Храбра Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2012-0.%25p

Ключові слова:

тривожність, вага, серцево-судинна система, вегетативна нервова система

Анотація

Розглянуто морфо-функціональні особливості учнів старшого шкільного віку у взаємозв’язку із рівнем особистісної і ситуативної тривожності. Обстежено 50 учнів віком 15-17 років. Відмічено, що високий рівень особистісної і ситуативної тривожності мають 54,8% і 43,3% учнів відповідно. Незалежно від рівня тривожності ЧСС, АТс і АТд у учнів знаходяться у межах норми. Проте результати показників проби Руф’є показали, що у учнів цих груп відмічені задовільні показники працездатності, значне перевищення значень індексу Робінсона та відмічена напруга механізмів адаптації.

Біографія автора

Світлана Храбра, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка

кандидат біологічних наук, асистент кафедри фізичної реабілітації і валеології

Посилання

Апанасенко Г.Л. О возможности количественной оценки уровня здоровья человека / Г.Л. Апанасенко // Гигиена и санитария. – К., 1985. – № 6. – С.55-58.

Баевский Р.М. Прогнозирование состояний на грани нормы и патологии / Р.М. Баевский. – М., 1979. – 298 с.

Баевский Р.М. Ритм сердца у спортсменов / Р.М. Баевский. – М., 1986. – 240 с.

Безматерных Л.Э. Диагностическая эффективность методов количественной оценки индивидуального здоровья / Л.Э. Безматерных, В.П. Куликов // Физиология человека. – 1998. – Т. 24. – № 3. – С.79-85.

Методическое пособие по валеологическим аспектам диагностики здоровья / М.С. Гончаренко, Н.В. Голоднюк, А.М. Иванова, М.В. Макеев. – Харьков, 2000. – 197 с.

Граевская Н.Д. Спортивная медицина / Н.Д. Граевская, Т.И. Долматова. – М. : Советский спорт, 2004. – 304 с.

Коновалова Н.Л. Предупреждение нарушений в развитии личности при психологическом сопровождении школьников / Н.Л. Коновалова. – СПб. : Речь, 2000. – 197 с.

Фельдман Г.А. Валеологическая оценка физического развития школьников / Г.А. Фельдман // Валеология. – 1997. – № 1. – С. 49-50.

Карандашев В.Н. Изучение оценочной тревожности: руководство по использованию методики Ч. Спилбергера / В.Н. Карандашев, М.С. Лебедева, Ч.Д. Спилбергер. – СПб. : Речь, 2004. – 80 с.

Леонгард К. Акцентированные личности / Карл Леонгард ; [пер. с нем. В.М. Лещинской]. – Ростов н/Д. : Феникс, 2000. – 544 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2012-06-02

Як цитувати

Храбра, С. (2012). Фізичний розвиток учнів старшого шкільного віку в залежності від рівня особистісної та ситуативної тривожності. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2012-0.%p