Динаміка показників фізичного стану дітей з церебральним паралічем та фізично здорових однолітків на етапі молодшого шкільного віку

Автор(и)

  • Олександр Скавронський Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2012-0.%25p

Ключові слова:

хлопчики і дівчатка, молодший шкільний вік, церебральний параліч, фізично здорові учні, вікова динаміка, морфофункціональні показники.

Анотація

У період від 7 до 11 років в одних і тих самих учнів з наслідками церебрального паралічу та фізично здорових однолітків досліджували зміни у морфофункціональних показниках. Отримані результа ти дозволили встановити віково-гендерні особливості цього процесу в кожній нозологічній групі молодших школярів та провести порівняльний аналіз даних цих груп. Встановлено певні загальні тенденції та нозологічно-обумовлені особливості вікових змін у морфофункціональних показниках контингенту школярів, які досліджувалися.

Біографія автора

Олександр Скавронський, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, старший викладач кафедри фізичного виховання

Посилання

Гросс Н.А. Физическая реабилитация детей с нарушениями функций опорно-двигательного аппарата / Гросс Н.А., Гросс Ю.А., Горбунова Е.А. – М. : Советский спорт, 2000. – 224 с.

Гузій О.В. Комплексна фізична реабілітація учнів 13-15 років з церебральним паралічем другої групи важкості захворювання : автореф. дис канд. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02 / О.В. Гузій. – Львів, 2002. – 18 с.

Евсеев С.П. Технологии физкультурно-спортивной деятельности в адаптивной физической культуре / С.П. Евсеев. – М. : Советский спорт, 2004. – 323 с.

Єдинак Г.А. Генетичні маркери і сучасні тенденції фізичного виховання / Г.А. Єдинак // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2001. – № 4. – С. 91-94.

Єдинак Г.А. Концептуальні положення безперервної фізкультурної роботи з учнівством, що має обмежені церебральним паралічем можливості / Г.А. Єдинак // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2003. – № 4. – С. 120-126.

Єдинак Г.А. Реабілітація дітей шкільного віку з церебральним паралічем як педагогічна проблема / Г.А. Єдинак // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. праць / за ред. С.С. Єрмакова. – Харків, 2003. – № 7. – С. 49-57.

Єдинак Г.А. Рухова діяльність у реабілітації школярів з обмеженими психофізичними можливостя ми / Г.А. Єдинак // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2004. – № 6. – С. 127-136.

Зайцева В.В. Методология индивидуального подхода в оздоровительной физической культуре на основе современных информационных технологий : автореф. дис. д-ра биол. наук / В.В. Зайцева. – М, 1995. – 41 с.

Казначеев В.П. Адаптация и конституция человека / В.П. Казначеев, С.В. Казначеева. – Новосибирск : Наука, 1986. – 119 с.

Клиорин А.И. Биологические основы учення о конституциях человека / А.И. Клиорин, В.П. Чтецов. – Л. : Наука, 1979. – 164 с.

Кожевникова В.Т. Эффективность физических методов коррекции двигательных нарушений при детском церебральном параличе в форме спастической диплегии в поздней резидуальной стадии : автореф. дис. к. м. н. / В.Т. Кожевникова. – М. : Научный центр здоровья детей РАМН, 1999. – 22 с.

Круцевич Т.Ю. Методы исследования индивидуального здоровья детей и подростков в процессе физического воспитания / Т.Ю. Круцевич. – К. : Олимпийская литература, 1999. – 232 с.

Куц А.С. Модельные показатели физического развития и двигательной подготовленности населения центральной Украины / А.С. Куц. – К. : Искра, 1993. – 255 с.

Ли Ен Сан. Социально-педагогические аспекты и модифицированные методические приемы оздоровления инвалидов с последствиями заболевания детским церебральным параличом средствами физической культуры : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.04 / Ли Ен Сан. – М., 1997. – 18 с.

Луковська О. Особливості фізичного розвитку і психоемоційного стану дітей молодшого шкільного віку, що страждають церебральним паралічем / Луковська О., Афанас’єв С., Бондаренко К., Бережна К. // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2004. – № 6. – С. 136-140.

Мерзлікіна О.А. Корекція фізичних вад підлітків 15-17 років з церебральним паралічем засобами фізичного виховання : дис. канд. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00. 02 / О.А. Мерзлікіна. – Вінниця, 2002. – 193 с.

Методические рекомендации по применению рабочей классификации детского церебрального паралича / [сост. К.А. Семенова]. – М., 1973. – 20 с.

Мякишева Н.А. Физическая реабилитация детей с последствиями ДЦП в условиях спортивно-игрового центра : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.04 / Н.А. Мякишева. – М. : РГАФК, 2000. – 23 с.

Сонькин В.Д. Проблема тестирования в оздоровительной физической культуре / В.Д. Сонькин, В.В. Зайцева // Теория и практика физической культуры. – 1993. – № 8. – С. 7-13.

Стан здоров’я населення України та результати діяльності закладів охорони здоров’я: 2000 рік. ІІ Щорічна доповідь / заг. ред. В.Ф. Москаленка). – К, 2001. – 34 с.

Хрипкова А.Г. Возрастная физиология и школьная гигиена / Хрипкова А.Г., Антропова М.В., Фарбер Д.А. – М. : Просвещение, 1990. – 320 с.

Шелков О.М. Технология контроля и управления развитием моторнопсихических реакций у лиц с отклонениями в состоянии здоровья / О.М. Шелков, С.Н. Мишарина // Теория и практика физической культуры. – 2003. – № 3. – С. 13-16.

Частные методики адаптивной физической культуры / [под ред. Л.В. Шапковой]. – М. : Советский спорт, 2003. – 464 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2012-06-01

Як цитувати

Скавронський, О. (2012). Динаміка показників фізичного стану дітей з церебральним паралічем та фізично здорових однолітків на етапі молодшого шкільного віку. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2012-0.%p