Вплив занять кіберспортом на здоров’я здобувачів вищої освіти

Автор(и)

  • Наталія Бишевець Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-6118-6580
  • Світлана Герасименко Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-2662-161X
  • Віталій Усиченко Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-3302-5864
  • Григорій Бишевець Волинський національний університет імені Лесі Українки, Луцьк, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-0631-7741
  • Вікторія Ужвенко Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-6152-3580
  • Сергій Бондарчук Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0009-0008-2082-7132

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2023-Випуск%2028(4).210-215

Ключові слова:

кіберспорт, чинники, вплив, студенти, здоров’я, порушення, рухова активність

Анотація

На кіберспортсменів діє низка загрозливих чинників. На тлі зростання популярності кіберспорту серед здобувачів вищої освіти дедалі більш актуальним стає питання щодо впливу кіберспорту на їхнє здоров’я. Мета дослідження – дослідити негативні чинники та перевірити вплив кіберспорту на здоров’я здобувачів вищої освіти. Результати. У дослідженні прийняло участь 46 студентів – здобувачів вищої освіти Національного університету фізичного виховання і спорту, з яких 27 займаються кіберспортом. Установлено, що попри відсутність статистично значущих відмінностей (p>0.05), під впливом занять кіберспортом у студентів простежується тенденція до порушень опорно-рухового апарату, посилення скелетно-м’язових болів, погіршення зору. Під впливом кіберспортивної діяльності статистично значуще (p<0.05) посилюється ризик виникнення психоемоційних проблем. Доведено, що найбільш небезпечними чинниками негативного впливу на здоров’я кіберспортсменів є постійна взаємодія з монітором, тривале перебування в статичній позі сидячи за комп’ютером, порушення ергономічно- оптимальної пози користувача ПК, а також порушення балансу між заняттями кіберспортивною та іншими видами діяльності, що спричиняє виникнення психоемоційних розладів. Виявлено, що існують статистично значущі (p<0.05) відмінності між частотою випадків, коли кіберспортсмени характеризуються пасивним способом життя або менше часу приділяють заняттям оздоровчо-рекреаційною руховою активністю порівняно зі студентами, які не займаються кіберспортом. Висновки. Знижений рівень рухової активності у здобувачів вищої освіти, які займаються кіберспортом, може посилювати дію негативних чинників.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-07

Як цитувати

Бишевець, Н., Герасименко, С., Усиченко, В., Бишевець, Г., Ужвенко, В., & Бондарчук, С. (2024). Вплив занять кіберспортом на здоров’я здобувачів вищої освіти. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (28(4), 210–215. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2023-Випуск 28(4).210-215