Трансформація цінностей дівчаток-підлітків під впливом комплексної оздоровчої програми
Ключові слова:
рухова активність, підлітковий вік, інструментальні, термінальні цінності, шкільна мотивація, тривожність, здоров’яАнотація
Дослідження впливу оздоровчої програми на основі використання засобів оздоровчого фітнесу, мотиваційного навчання та психокорекційних занять на трансформацію ціннісних орієнтацій школярок підліткового віку з недостатньою масою тіла є актуальними. Мета дослідження – дослідити в плив комплексної оздоровчої програми на трансформацію ціннісних орієнтацій та шкільну тривожність дівчаток-підлітків з недостатньою масою тіла. У педагогічному дослідженні взяли участь 69 дівчаток підліткового віку з дефіцитом маси тіла (серед них 54 – дівчинки дванадцятирічного та 15 – тринадцятирічного віку). Методи дослідження. Для оцінки ціннісних орієнтацій у нашій роботі використано методику М. Рокича. Для оцінки рівня і характеру шкільної тривожності у дівчаток- підлітків використано тест Філіпса. За допомогою факторного аналізу вивчено факторну структуру ціннісних орієнтацій та шкільної тривожності дівчаток 12–13 років дефіцитом маси тіла. Результати дослідження. На основі результатів факторного аналізу за критерії ефективності оздоровчої програми було прийнято трансформацію інструментальних цінностей дівчаток, а також позитивну динаміку зменшення значення показників їх шкільної тривожності. Програма була розрахована на 9 місяців занять та включала психокорекційні заняття, мотиваційне навчання та заняття з використанням засобів оздоровчо-рекреаційної рухової активності. Після дослідження цінність здоров’я підвищилась на 2 пункти і опинилась у трійці найбільш важливих цінностей, а також у рейтингу цінностей на 6 одиниць піднялась цінність пізнання. Серед позитивних змін слід вказати переміщення у рейтингу такої цінності як «Чуйність» на 7 позицій нагору та «Непримиренність до недоліків у собі та інших» на 9 позицій вниз. Після участі у програмі відмічалося зниження показників шкільної тривожності (фрустрація потреби у досягненні успіху, що виражається у несприятливому психічному фоні, який не дозволяє дитині досягати високого результату та страх самовираження, який проявляється у негативних емоційних переживаннях ситуацій, пов’язаних із необхідністю пред’явлення себе іншим). Висновки. Запропонована програма позитивно вплинула на трансформацію ціннісних орієнтацій, зниження показників шкільної тривожності дівчаток 12–13 років із дефіцитом маси тіла.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.