Особливості психофізіологічних характеристик дітей 7-9 років, які займаються водними лижами

Автор(и)

  • Олена Омельченко Придніпровська держана академія фізичної культури і спорту, м. Дніпро, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-1271-8282
  • Ксенія Корчагіна Придніпровська держана академія фізичної культури і спорту, м. Дніпро, Україна, Україна https://orcid.org/0009-0003-5617-3920
  • Ігор Могильний Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, м. Дніпро, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-8264-6344

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2023-28(2).117-121

Ключові слова:

воднолижний спорт, психофізіологічне тестування, діти

Анотація

В останні роки воднолижний спорт набуває все більшої популярності в Україні та світі. Не дивлячись на те, що воднолижний спорт не є олімпійським видом спорту, він є дуже популярним. Міжнародні змагання, які проводяться у воднолижному спорті – Чемпіонати Європи та Чемпіонати світу. Етап початкової підготовки у воднолижному спорті припадає на вік 7-9 років. Саме цей вік є дуже важливим для визначення психофізіологічних особливостей дітей, які починають займатись воднолижним спортом. Мета дослідження полягала у визначенні та аналізі психофізіологічних характеристик дітей 7-9 років, які займаються водними лижами. Матеріали та методи дослідження. Під час проведення дослідження використано методи теоретичного аналізу та узагальнення науково-методичної літератури, педагогічне тестування, педагогічний аналіз, тестування психофізіологічних показників з використанням програмно-апаратного комплексу «БОС-тест». Результати. За результатами проведеного дослідження встановлено, що у спортсменів воднолижників визначено загальний рівень реакції як середній. Встановлено рівень якості (безпомилковості) діяльності, швидкодії і стабільності реакції нижче середнього. Позначено, що рівень точності реакції спортсменів відносно їх віку оцінюється також нижче середнього. Висновки. Виявлені відмінності психофізіологічного стану дітей 7-9 років, які займаються воднолижним спортом можуть мати прогностичне значення та бути використані для відбору та подальшого спортивного вдосконалення в цьому виді спорту.

Посилання

Vodnolyzhnyi sport [Water skiing]. (2017), Kyiv. 105 p. [inUkraine].

Borysova, O., Nahorna V., Shutova, S., Mytko, A. (2019), “Modelni kharakterystyky psykhofiziolohichnoho stanu vysokokvalifikovanykh sportsmeniv u stresovii sytuatsii” [Model characteristics of the psychophysiological state of highly qualified athletes in a stressful situation]. Sports science and human health, 1, pp. 4-9. https://doi.org/10.28925/2664-2069.2019.1.1. [in Ukraine].

Hryn, O. R. (2015), Psykholohichne zabezpechennia ta suprovid pidhotovky kvalifikovanykh sportsmeniv [Psychological support and support for the training of qualified athletes]. Olimp. literature, Kyiv. 276 p. [in Ukraine].

Dolbysheva, N. H. (2021), “Rozvytok neolimpiiskoho sportu v mizhnarodnomu sportyvnomu rusi yak avtonomii v period novitnoi istorii” [The development of non-Olympic sports in the international sports movement as autonomy in the period of recent history]. Sports Bulletin of the Dnieper Region, № 3, pp. 26–35. [in Ukraine].

Kovtun, A. O. (2017), “Vykorystannia kompiuternykh psykho-fiziolohichnykh doslidzhen dlia vyvchennia vplyvu sportyvnoi

spetsializatsii na riven sensomotornykh reaktsii studentiv” [The use of computer psychophysiological research to study the influence of sports specialization on the level of sensorimotor reactions of students]. Scientific-methodological foundations of the use of information technologies in the field of physical culture and sports, 1,

pp. 53-57. [in Ukraine].

Korobeinikov, H. V. (2013), Otsiniuvannia psykhofiziolohichnykh staniv u sporti [Assessment of psychophysiological states in

sports]. LSUFK, Lviv. 312 p. [in Ukraine].

Korobeinikov, H. V., Korobeinikova, L. H., Mishchenko, V. S., Kharkovliuk-Balakina, N., Ivashchenko, O. O., Dudnyk, O. K. (2018),

“Otsinka psykhofiziolohichnoho stanu u bortsiv vysokoi kvalifikatsii v umovakh trenuvalnykh navantazhen za neirodynamichnymy kharakterystykamy” [Assessment of the psychophysiological state of highly qualified wrestlers under conditions of training loads according to neurodynamic characteristics]. Bulletin of Odessa National

University. Biology, 23 (43), 139–148. https://doi.org/10.18524/2077-1746.2018.2(43).147001. [in Ukraine].

Korchahina, K. A. (2023), «Osoblyvosti pobudovy trenuvalnoho protsesu fihurnoho katannia u vodnykh lyzhakh» [Peculiarities of construction of the training process of figure skating in water skiing]. Non-Olympic sports: history, problems, management and system of training athletes. IX All-Ukrainian student science and method. conference. Dnipro, pp. 227-233. [in Ukraine].

Krutsevych, T. I., Vorobiov, M. I., Bezverkhnia, H. V. (2011), Kontrol u fizychnomu vykhovanni ditei, pidlitkiv i molodi

[Control in the physical education of children, adolescents and youth]. Olimp. literatura, Kyiv. 224 p. [in Ukraine].

Oliinyk, N. A., Voitenko, S. M. (2020), Psykholohichni osoblyvosti sportyvnoi diialnosti [Psychological features of sports activities]. VNAU, Vinnytsia. 240 p. [in Ukraine].

Platonov, V. M. (2015), Systema podhotovky sportsmenov v olympyiskom sporte. Obshchaia teoryia y ee praktycheskye

prylozhenyia [The system of training athletes in Olympic sports. General theory and its practical applications]. Olimp. literatura,

Kyiv. 680 p. [in Russ].

Smyrnovska, S. B., Ostrovskyi, M. V., Smyrnovskyi, S. B., Zadorozhna, O. R., Ikkert, O. V. (2022), “Psykhofiziolohichni kharakterystyky sportsmeniv yak chynnyk systemy pidhotovky u vodnomu polo” [Psychophysiological characteristics of athletes as a factor in the water polo training system]. Ukrainian Journal of Medicine, Biology

and Sports, 7(2), 281-285. https://doi.org/10.26693/jmbs07.02.281. [in Ukraine].

Smyrnovskyi, S. (2017), “Psykhofiziolohichni kharakterystyky kvalifikovanykh fekhtuvalnykiv na shpahakh” [Psychophysiological

characteristics of qualified epee fencers]. Ukrainian Journal of Medicine, Biology and Sports. Series "Physical education and sports", 6(9), pp. 114-118. https://doi:10.26693/jmbs02.07.114. [in Ukraine].

Balkó, Š., Rous. M., Balkó, I., Hnízdil, J., Borysiuk, Z. (2017). Influenceof a 9-week training intervention on the reaction time of

fencers aged 15 to 18 years. Physical Activity Review, 5, 146–154. https://doi.org/10.16926/par.2017.05.19

Borysiuk, Z., Błaszczyszyn, M., Piechota, K., Balko, S., Waśkiewicz, Z. (2022). EMGstructure, ground reaction forces as anticipatory indicators of the fencing lunge effectiveness. Archives of Budo, 18, 13-22.

Janicijevic, D., Garcia-Ramos, A. (2022). Feasibility of Volitional Reaction Time Tests in Athletes: A Systematic Review. Motor Control, 26(2), 291–314. https://doi.org/10.1123/mc.2021-0139

Kalikakis, G. (2020). Learn to Jet Ski: A Simple Guide to Jet Skiing. CreateSpace Independent Publishing Platform, 134 p.

Klymovych, V., Korchagin, M., Olkhovyi, O., Romanchuk, S., Oderov,A. (2019). The influence of the system of physical education of higher educational school on the level of psychophysiological

qualities of young people. Sport Mont, 17(2), 93–97. https://doi.org/10.26773/smj.190616

Gail, Summers (2015). Learn to Water Ski in 60 Minutes: Your Simple Step-by-Step Guide. CreateSpace Independent Publishing Platform, 68 p.

O’sullivan, D. M., Jeong, H. S., Won, H. J. (2022). Functional Reaction Times of a Simulated Blocking Test among Para Taekwondo Athletes. Healthcare (Switzerland), 10 (7), 1231. https://doi.org/10.3390/healthcare10071231

Quinzi, F., Modica M., Berchicci, M., Bianco, V., Perri, R. L., Di Russo, F. (2022). Does sport type matter? The effect of sport discipline on cognitive control strategies in preadolescents. International Journal of Psychophysiology, 177, 230–239. https://doi.org/10.1016/j.ijpsycho.2022.05.016

Panther, R. (2023). Bumblebees on water skis. Usborne cat ang. 24 p.

Podrigalo, L., Romanenko, V., Podrihalo, O., Iermakov, S., Huba, A., Perevoznyk, V., Podavalenko, O. (2023). Comparative analysis of psychophysiological features of taekwondo athletes of different age groups. Pedagogy of Physical Culture and Sports, 27 (1), 38–44. https://doi.org/10.15561/26649837.2023.0105

Rovnaya, O. A., Podrigalo, L. V., Aghyppo, O. Y., Cieślicka, M., & Stankiewicz B. (2016). Study of Functional Potentials of Different Portsmanship Level Synchronous Swimming Sportswomen under Impact of Hypoxia. Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences, 7 (4), 1210–1219.

Tomic, L., Janicijevic, D., Nedeljkovic, A., Leontijevic, B., GarcíaRamos, A. (2021). Reliability and sensitivity of reaction time

measurements during quasi-realistic soccer situations. Motor Control, 25(3), 491–501. – URL: https://doi.org/10.1123/MC.2021-0002

Yao, Q. (2022). The reaction speed of different types of training on fencing athletes. Revista Brasileira de Medicina do Esporte, 28(2), 141–143. https://doi.org/10.1590/1517-8692202228022021_0453

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-06

Як цитувати

Омельченко, О. ., Корчагіна, К. ., & Могильний, І. . (2023). Особливості психофізіологічних характеристик дітей 7-9 років, які займаються водними лижами. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (28(2), 117–121. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2023-28(2).117-121