Метод кейс-стаді у формуванні професійних компетенцій майбутніх вчителів фізичної культури

Автор(и)

Ключові слова:

кейс-навчання, рофесійна підготовка майбутніх фахівців, майбутні вчителі фізичної культури, потенціал, ситуація

Анотація

У статті проаналізовано метод кейс-стаді у професійно орієнтованому навчанні майбутніх вчителів фізичної культури. Кейс- метод допомагає здобувачам вищої освіти представити себе в реальній професійній ситуації, а не просто вирішити проблемну ситуацію. Мета. Схарактеризувати зміст і можливості застосування методу кейс-стаді у процесі професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури. Методи. Для досягнення поставленої мети використовували аналіз спеціальної науково-методичної літератури щодо змісту, завдань, структури кейс-методу, класифікації кейс-типів залежно від мети. Педагогічне анкетування. Результати. Обґрунтовано взаємозв’язок кейсів з іншими методами навчання професійної підготовки. Одержані результати анкетування показали високий рівень зацікавленості здобувачів вищої освіти до запропонованого методу та високий рівень їхньої готовності до розв’язання педагогічних ситуацій. Показано, що використання кейс-стаді методу в умовах професійної підготовки створює необхідні передумови як для розвитку компетентності здобувачів вищої освіти, так і для формування вміння приймати колективні та індивідуальні рішення професійного характеру. Висновок полягає в тому, що організація аудиторної роботи на основі методу кейс- стаді стимулює інтерес майбутніх вчителів фізичної культури до професійної діяльності та підвищує якість їхньої підготовки.

Посилання

Андрущак Т. Г. Особливості організації процесу фахової підготовки на основі кейс-методу. Черкаси, 2015. С. 218-222.

Гидденс А., Инь В.Р. Приложения тематических исследований. Беверли Хиллз. Калифорния: Сейдж Паблишинг, 1993. С. 34-39.

Кларин М. В. Инновации в мировой педагогике: обучение на основе исследования, игры и дискуссии. Анализ зарубежного опыта. Рига : Эксперимент, 1998. 176 с.

Малинина М. Метод case study в неформальном образовании. Адукатар. 2002. С. 2-7.

Осадченко І. І. Теорія і практика ситуаційного навчання у підготовці майбутніх учителів початкової школи : монографія. Умань : ПП Жовтий, 2012. 414 с.

Осіна Н. А. Кейс-метод як спосіб формування життєвих компетентностей учнів : метод. Рекомендації. Запоріжжя, 2018. 31 с.

Павлик Н. П. Теорія і практика організації неформальної освіти майбутніх соціальних педагогів. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. 234 с.

Сейко Н., Ситняківська С., Павлик Н. Кейс-технології у білінгвальній підготовці фахівців соціальної сфери. Соціальна робота та соціальна освіта. 2021. Вип. 2(7). С. 12-18.

Сидоренко А. И., Чуба В.И. Ситуационная методика обучения: Теория и практика. Киев : Центр инноваций и развития, 2001. 256 с.

Слюсарчук В., Банах В. Стан мотивації до саморозвитку і самоосвіти під час фізичного виховання дівчат у різних закладах вищої освіти. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2021. Вип. 21. С. 29-34. URL: https://doi. org/10.32626/2309-8082.2021-21.29-34

Сурмин Ю., Сидоренко А., Лобода В. Ситуационный анализ, или Анатомия Кейс метода. Киев : Центр инноваций и развития. 2002. 286 с.

Чистякова, М., Козак, Є., Петров, А., Авінов, В., Гурман, Л., Ладиняк, А., Воронецький, В. Формування мотивації студентів до саморозвитку та самоосвіти. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2021. Вип. 20. С. 57 - 60. URL https://doi.org/10.32626/2309-8082.2021-20.57-60

Шиян Б. М., Єдинак Г. А., Петришин Ю. В. Наукові дослідження у фізичному вихованні та спорті : навч. посіб. Кам’янець- Подільський : ПП Видавництво «Оіюм», 2012. 280 с.

Ammerman, P., Gaweł, A., Pietrzykowski, M.,. Rauktienė, R, Williamson T. (2012). The case study method in business education. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań. 105-115.

Aronson, L. (2011). Twelve tips for teaching reection at all level of medical education. Med. Teacher, 33 (3), 200-205.

Coakley, J., Dunning, E. (2000). In Handbook of Sport Studies, SAGE Publications: London, UK. http://ndl.ethernet.edu.et/ bitstream/123456789/76391/1/84.pdf Emma Simmons. Can cases enhance employability? [Electronic resource]. URL: https://www. thecasecentre.org/caseMethod/features/

Gustafsson, J. (2017). Single case studies vs. multiple case studies: a comparative study (Thesis). Halmstad, Sweden: Halmstad University.

Kvam, P. (2000). The effect of active learning methods on student retention in engineering statistics. American Statistician, 54, 136-140.

Merriam, S.B. (1988). Qualitative Research and Case Study Applications in Education. San Francisco, CA, USA: Jossey-Bass A Wiley Imprint.

Herreid, C. (2011). Case study teaching. New Directions for Teaching and Learning, Issue 128, 31-40.

Pariseau S. E., Kezim B. (2007). The effect of using case studies in business statistics. Journal of Education for Business, 83(1), 27-31.

Paul Kelly, Anne Matthews and Charlie Foster (2012), European Union. Sport and Physical Activity Report. – Available online: https://www. researchgate.net/publication/258919912_Young_and_physically_ active

Sandelowski, M. (1996). One is the liveliest number: the case orientation of qualitative research. Res Nurs Health, 19, 525-529.

Simons, H. (2009). Case Study Research in Practice. Sage: London, UK, Waddington, I.

Stake, R. E. (1995). The art of case study research. London: Sage Publications Ltd.

Stewart, Alison (2014). Case study. In Jane Mills & Melanie Birks (Eds.), Qualitative methodology. A practical guide (pp.145-159). Thousand Oaks, CA: Sage.

Swanson, D.A. & Morrison, P.A. (2010). Teaching business demography using case studies. Popul Res Policy Rev, 20 (1), 93-104.

Yin, R. (2014). Case Study Research Design and Methods. 5th ed. Sage: London, UK.

Yin, R., (1994). Case study research: Design and methods (2nd ed.). Beverly Hills, CA: Sage Publishing.

Zaidah, Z. (2007). Case study as a research method. Jurnal Kemanusiaan, 9.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-12

Як цитувати

Чистякова, М. ., Мазур, В. ., Гурман, Л. ., Ладиняк, А. ., Приходько, В. ., Марчук, Д. ., & Марчук, В. . (2022). Метод кейс-стаді у формуванні професійних компетенцій майбутніх вчителів фізичної культури. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (26), 150–155. вилучено із http://visnyk-sport.kpnu.edu.ua/article/view/268864