Удосконалення спеціальних якостей військовослужбовців засобами фізичного виховання
Ключові слова:
фізична підготовка, збройні сили, військово-професійна підготовка, військовослужбовцівАнотація
На етапі розвитку та реформування Збройних Сил України фізична підготовка є важливою та невід’ємною частиною військового навчання та виховання особового складу. Вона спрямована на забезпечення фізичної готовності військовослужбовців до військової діяльності та покликана сприяти вирішенню інших завдань навчання та виховання. Сучасний стан та ведення бойових дій в державі вимагає професійно підготовлених фахівців у Збройних Силах, здатних до продуктивного вирішення завдань у різних питаннях. Розв’язання даних завдань передбачає включення до різних форм фізичної підготовки спеціальних комплексів, вкладених у підвищення функціональної працездатності курсантів. Мета роботи – практично обґрунтувати ефективність застосування комплексних завдань військово- прикладної спрямованості на професійно-прикладному етапі розвитку фізичних якостей курсантів на прикладі підготовки військових спеціалістів у ВВНЗ. Матеріал і методи дослідження. Для досягнення такої мети було застосовано комплекс наукових методів дослідження, а саме: загальнонаукових (аналіз наукової та методичної літератури), педагогічних (тестування, експеримент), соціологічні (письмове опитування з використанням анкети), методи математичної статистики. У дослідженні взяли участь 32 курсанти Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного вікон 19-20 років. Результати. Проведені дослідження об’єктивно показують, що заняття, які проводяться 2 рази на тиждень по 90 хвилин із використанням в навчально-тренувальному процесі розроблених блоків комплексних завдань військово-прикладної спрямованості з різних тем фізичної підготовки, спрямованих на прояв загальної та спеціальної витривалості та спеціальних якостей, надають позитивний вплив на фізичну Висновки. Встановлено, що комплексні завдання військово-прикладного спрямування є вихідним елементом мікроструктури навчального заняття. Можна стверджувати, що якість та результативність навчально-тренувального процесу багато в чому залежать від вибору та побудови найбільш оптимальних блоків комплексних завдань, відповідних навантажень, режимів виконання завдань, перспективної моделі професійної діяльності, які враховують інші фактори підготовки. Виявлення основних впливових компонентів комплексних завдань призводить до реалізації цілеспрямованого та ефективного управління поточним станом курсантів, а в комплексі і фізичної, і професійно-прикладної підготовленості.
Посилання
Апанасенко Г. Л. Фізичне здоров’я та максимальні аеробні здібності індивіда. Теорія та практика фізичної культури. 1988. № 4. С. 29-31.
Інструкція з фізичної підготовки в системі Міністерства оборони України. Наказ Міністра оборони України від 05.08.2021 р. № 225. Київ, 2021. 234 с.
Мельник В. О., Романчук С. В. Структура та зміст «супутнього фізичного тренування» курсантів ВВНЗ. Фізична активність, здоров’я і спорт. 2018. Вип. 2(32), С. 93-99.
Попович О. І., Романчук С. В. Спеціальна фізична підготовка як засіб адаптації до стрес-факторів навчально-бойової і бойової діяльності військовослужбовців. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2010. Вип.11, С. 88-91.
Романчук С., Шлямар І., Климович В. Порівняльний аналіз фізичної підготовленості курсантів ВНЗ Сухопутних військ різних спеціальностей. Молода спортивна наука України. 2012. Вип. 16 (2). С. 166-170.
Романчук С.В. Фізична підготовка курсантів військових навчальних закладів Сухопутних військ Збройних Сил України : монографія. Львів : АСВ, 2012. 408 с.
Korchagin, M., Kurbakova, S. & Olkhovyi, O. (2017). Dependence of the success of professional activity of servicemen-operators on the level of psychophysiological qualities. Sports Gazette of Prydniprovia, 5(3), 65-68.
Oderov, A., Klymovych, V., Romanchuk, S., Dunets-Lesko, A., Liudovyk, T., Lishchuk, V., Baldetskiy A. Combat army system – as a means of increasing and improving the physical fitness of servicemen of the armed forces. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2022. Вип. 22. С. 5-10. doi: 10.32626/2309- 8082.2021-22.15-10.
Oderov, A., Klymovych, V., Romanchuk, S., Korchagin, M., Zolochevskyi, V., Fedak, S., Gura, I., Nebozhuk, O., Lashta, V., Romanchuk, V., Lesko, O. (2020). Correlation of Physical Fitness and Professional Military Training of Servicemen. Sport Mont, vol. 18 (2), 79-82. doi: 10.26773/smj.200612.
Oderov, A., Romanchuk, S., Fedak, S., Kuznetsov, M., Petruk, A., Dunets-Lesko, A. et al. (2017). Innovative approaches for evaluating physical fitness of servicemen in the system of professional training. Journal of Physical Education and Sport, vol. 17 (Suppl. 1), 23-27. doi:10.7752/jpes.2017.s1004
Olkhovyі, O., Klymovych, V., Korchagin, M., Romanchuk, S. & Oderov A. (2019). Motivation of forming students healthcare culture on principles of interdisciplinary integration. SportMont, 17(3), 79-83. doi:10.26773/ smj.191017
Shinkaruk A. (2013). Justification of an integrated approach to the development of a selection program in cyclic sports. Theory and methodology of physical education and sports, 1, 24-25.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.