Сформованість інтересу здобувачів вищої освіти до занять стрітболом

Автор(и)

  • Микола Кужель Подільський державний університет, Україна http://orcid.org/0000-0002-8945-0248
  • Олександр Скавронський Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна http://orcid.org/0000-0002-4960-5647
  • Вадим Стасюк Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна http://orcid.org/0000-0002-7512-5794

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2022-25.72-77

Ключові слова:

спортивні ігри, стрітбол, інтерес, здобувачі вищої освіти, фізична активність

Анотація

Здоров’я студентської молоді є актуальним питанням сьогодення яке тісно зв’язане з організацією і змістом фізичного виховання. Мета дослідження – вивчити інтерес здобувачів вищої освіти до занять стрітболу. Матеріал і методи дослідження. Для вирішення поставлених завдань використовували відповідний комплекс методів дослідження, що входили до складу таких груп: загальнонаукових (аналіз, порівняння, узагальнення); соціологічних (письмове опитування), математичної статистики. Було залучено 150 здобувачів вищої освіти, а саме: Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка з фізико-математичного факультету (n-20 хлопців), природничо-економічного факультету (n-15 хлопців), історичного факультету (n-15хлопців); Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича економічного факультету (n-15 хлопців), інституту хімії, біології та біоресурсів (n-20 хлопців), географічного факультету (n-15 хлопців); Подільського Державного Університету з факультету агротехнологій і природокористування (n-20 хлопців) інженерно-технічного факультету (n-30 хлопців). Анкета була розроблена для одержання інформації, що стосувалася досліджуваної проблеми. Опитування проводилось на останньому занятті після завершення вивчення практичного матеріалу в першому семестрі з виконанням положень Гельсінської декларації про медичні дослідження за участі людини. Результати. Виявили, що хлопцям подобається грати в командних видах спорту 86.6 %. Найбільшу перевагу вони віддають спортивній грі футбол 80 %, волейбол 46 %, баскетбол 33 %, стрітбол 13 %. Визначили, що 54 % опитуваних мають бажання навчитись грати в стрітбол. Висновки. Головною умовою оптимізації фізичної активності в закладах вищої освіти є врахування інтересу, а також впровадження нових цікавих видів рухової діяльності. Найбільшою популярною грою серед здобувачів є футбол, волейбол, баскетбол. Але здобувачі виявляють інтерес до занять стрітболом, а основна причина зацікавлення – можливість грати з друзями, весело проводити вільний від навчання час

Посилання

Благій О., Ячнюк М., Березовський В. Аналіз підходів щодо залучення студентської молоді до оздоровчо-рекреаційної діяльності. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2018. Вип (30). С. 37-41.

Бойко В. Сучасні підходи до модернізації навчальновиховного процесу з фізичного виховання в закладах вищої освіти. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2017. Вип (27). С. 34-38.

Галаманжук Л. Л., Єдинак Г. А. Деякі чинники, що визначають фізичну активність студентів педагогічного факультету, віднесених за станом здоров’я до спеціальної медичної групи. Вісник КПНУ імені Івана Огієнка. 2017. С. 87-94.

Гопей М. М. Інформаційно – модульна програма «баскетбол 3х3» в практиці фізичного виховання дітей з вадами слуху. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2021. № 1(129). С. 23-27.

Єдинак Г. А., Кубай Г., Мисів В., Галаманжук Л. Стан залучення студентів медичних коледжів до занять фізичними вправами в різних формах. Історичні, теоретико-методичні, медико-біологічні аспекти фізичної культури і спорту : мат. наук.-пр. конф. 6–7 квітня, 2016 р., м. Чернівці. Чернівці : ЧНУ, 2016. С. 24-29.

Єдинак Г. А., Галаманжук Л. Л., Марчук В. М. Внутрішні чинники студентів медичного коледжу до здійснення фізичної активності. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. 2019. Вип. 3 (159) . C. 41-46. (Серія: Педагогічні науки). DOI: 10.5281/zenodo.3475729.

Ільчишина В. В., Бондар А. А. Баскетбол 3х3 як перспективний напрямок розвитку спорту у закладах вищої освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. 2019. Вип. №7 (115). С. 44-47. – Режим доступу: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26723

Клюс О., Прозар М., Балацька Л., Скавронський О., Петров А., Бережок С. Результати участі жіночої української збірної з баскетболу 3х3 протягом 2010-2021 років. Вісник Кам’янецьПодільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини 2022. Вип. № (24) С. 17-24. – Режим доступу: http://visnyk-sport.kpnu.edu.ua/article/ view/256697/253729

Лаврін Г. Застосування нетрадиційних спортивних ігор у фізичному вихованні студентів. Матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми розвитку спорту для всіх: досвід, досягнення, тенденції». 2019. С. 72-77. – Режим доступу: http://dspace.tnpu.edu.ua/ bitstream/123456789/15281/1/19_Lavrin.pdf

Лукавенко А. В., Єдинак Г. А. Диференційований підхід до покращення психофізичного стану першокурсників вищих навчальних закладів як проблема галузі фізичного виховання. Педагогіка, психологія та мед.-біол. проблеми фіз. вих. і сп. 2012. № 2. С. 66-70.

Мусієнко А. В., Цимбалюк Ж. О. Історичні аспекти розвитку баскетболу 3х3. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор і єдиноборств у вищих навчальних закладах. 2021. Вип. № (1). С. 59-63.

Первухіна С., Гакман А, Медвідь А, Вілігорський О., Прекурат О . Формування мотивації до занять фізичним вихованням студентів вищих освітніх закладів засобами баскетболу. Фізична культура, спорт та здоров’я нації: збірник наукових праць. 2019. Вип. 8 (27). С. 25-30.

Сушко Р. О. Теоретико-методичні основи розвитку спортивних ігор в умовах глобалізації : автореф. дис. … доктора наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.01 НУФВСУ. Київ, 2018. 40 с.

Чуча Н. І., Чуча Ю. І., Ширяєва І. В. Баскетбол 3х3 як засіб фізичного виховання студентів. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор і єдиноборств у вищих навчальних закладах. 2021. (1). С. 79-82.

Шинкарук О. А., Мітова О. О. Система контролю підготовки початківців у командних спортивних іграх: проблемні питання та сучасні підходи. Спортивний вісник Придніпров’я. 2017. № 1. С. 105-112.

Юрчишин Ю., Галаманжук Л., Єдинак Г. Ефективність використання сучасних інформаційних засобів у залученні молоді до оздоровчої рухової активності. Вісник Прикарпатського університету. Фізична культура. 2017. Вип. 27-28. С. 350-356.

Яцковський В., Мельник В., Гнатчук Я. Показники для контролю змагальної діяльності кваліфікованих спортсменів у стрітболі. Спортивна наука України.2018. Вип. №5 (87). С. 32-38.

Яцковський В., Мельник В., Кудріна Н., Гнатчук Я. Удосконалення техніко-тактичних підготовки кваліфікованих спортсменів у стрітболі : перспективи досліджень. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2019. Вип. №2 (108). С. 186-191.

Яцковський В. Контроль показників спеціальної підготовленості та змагальної діяльності у стрітболі. Молода спортивна наука України. 2019. Т. 1. С. 29-30.

Annenkova, S.V., Panachev, V.D., Opletin, A.A., Zelenin, L.A., Legotkin, A.N., Kusykova, R.F., & Ponomarev, N.L. (2021). Influence of the adaptive physical training and sports on socialization of the individuals with limited physical abilities. Journal of Human Sport and Exercise, 16(4proc), 1746-1757. https://doi.org/10.14198/jhse.2021.16.Proc4.21

Astha, R. (2011). The effects of rhythmic activity on selected physiological and physical fitness profile of school going girl’s. Journal of Physical Education and Sport, 11(3), 267-276.

Banah, V., Iedynak, G. (2021). Status and some prospects of the organization of physical education in higher education institutions. Pedagogy and Psychology of Sport. 7(2), 114-121. DOI https://zenodo. org/record/5057492

Bar-Or, O., Rowland, T. W. (2004). Pediatric Exercise Medicine: from physiologic principles to health care application. Champaign, IL: Human Kinetics

Carlos, M., Daniel, a. M., Marques., M. (2012). Physical fitness in prepubescent children: an update. Journal of Physical Education and Sport, 12(14), 445- 457. doi: 10.7752/jpes. 2012.04066

Cachón-Zagalaz, J., Sánchez-Zafra, M., Lara-Sánchez, A., ZagalazSánchez, M.L., & Shmatkov, D. (2020). Study on the relationship between physical activity and the development of professional competence: Findings from a study in Ukraine. Journal of Human Sport and Exercise, 15(3), 591-607. doi: https://doi.org/ 10.14198/ jhse.2020.153.10

D’Anna, C., Mucci, M., & Vastola, R. (2021). Perceived motor competence and self-efficacy in children: Competitive sports vs sedentary lifestyle. Journal of Human Sport and Exercise, 16(4), 889- 901. https://doi.org/10.14198/jhse.2021. 164.12

Dick, F. W. (2007). Sports training principles, 5th ed. London: A & C Black. 28. Di Tore, P. A., Schiavo, R., D’isanto, T. (2016). Physical education, motor control and motor learning: theoretical paradigms and teaching practices from kindergarten to high school. Journal of Physical Education and Sport, 16(4), 1293-1297. doi: 10.7752/ jpes.2016.04205

Galamandjuk, L., Prozar, M., Stasjuk, I., Bakhmat, N., Iedynak, G., Kljus, O., Guska, M., Dokuchina T. (2017). Physiological characteristics and physical fitness of girls at the beginning of classes at the volleyball sports school. Journal of Physical Education and Sport. Vol. 17. 2467- 2471. https://doi:10.7752/jpes. 2017.04276

Griban, G., Dzenzeliuk, D., Dikhtiarenko, Z., Yeromenko, E., Lytvynenko, A., Otravenkoa, O., Semeniv, B., Prystynskyi, V., & Prontenko, K. (2021). Influence of Sambo Wrestling Training on Students’ Physical Fitness. Sport Mont, 19 (1), 89- 95. doi: 10.26773/smj.210219

Haryono, I. R., Maurice, D., & Prastowo, N. A. (2019). Incidence rate and patterns of sport injury among college students. Sport Mont, 17(3), 53-57. doi: 10.26773/smj.191007

Jaime-Gil, J.L., Callejas-Cuervo, M., & Monroy-Guerrero, L.A. (2021). Basic gymnastics program to support the improvement of body stability in adolescents. Journal of Human Sport and Exercise, 16(3proc), 1063-1074. https://doi.org/10.14198/jhse.2021.16. Proc3.24

Klymovych, V., Oderov, A., Romanchuk, S., Lesko, O., & Korchagin, M. (2019). Motivation of Forming Students’ Healthcare Culture on Principles of Interdisciplinary Integration. Sport Mont, 17(3), 79-83. doi: 10.26773/smj.191017

López-Castedo, A., Domínguez-Alonso, J., & Portela-Pino, I. (2018). Predictive variables of motivation and barriers for the practice of physical exercise in adolescence. Journal of Human Sport and Exercise, 13(4), 907-915. doi:https:// doi.org/10.14198/jhse.2018.134.17

Miyawaki, C., Ohara, K., Mase, T., Kouda, K., Fujitani, T., Momoi, K., Kaneda, H., Murayama, R., Okita, Y., & Nakamura, H. (2019). The purpose and the motivation for future practice of physical activity and related factors in Japanese university students. Journal of Human Sport and Exercise, 14 (1), 61-74. doi:https:// doi.org/10.14198/ jhse.2019.141.05

Thomas, P. O., Selling streetball: racialized space, commercialized spectacle, and playground basketball. Critical Studies in Media Communication. 2017. Vol. 34, Issue 1, 94-100. doi: 10.1080/15295036.2016.1266681

Vukasevic, V., Mitrovic, M., & Masanovic, B. (2020). A comparative study of motor ability between elite basketball players from different regions. Sport Mont, 18(1), 3-7. doi: 10.26773/smj.200201

Yarin-Achachagua, A.W., Soria-Villanueva, L.M., Tejada-Mendoza, M.A., & Arista-Huaco, M.J. (2021). Physical condition and eating habits in Physical Education students. Journal of Human Sport and Exercise, 16(3proc), 988-995. https://doi.org/10.14198/jhse.2021.16. Proc3.15

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Клюс, О., Балацька, Л., Кужель, М., Скавронський, О., & Стасюк, В. (2022). Сформованість інтересу здобувачів вищої освіти до занять стрітболом. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (25), 72–77. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2022-25.72-77