Вплив соціальних мереж на розвиток фізичної культури і спорту

Автор(и)

  • Ірина Бондаренко Чорноморський національний університет імені Петра Могили, Україна http://orcid.org/0000-0002-6651-0682
  • Юрій Сергієнко Чорноморський національний університет імені Петра Могили, Україна http://orcid.org/0000-0001-8086-0729
  • Олег Конопляник Чорноморський національний університет імені Петра Могили, Україна http://orcid.org/0000-0002-5143-1332
  • Ганна Тарасова Чорноморський національний університет імені Петра Могили, Україна http://orcid.org/0000-0001-8753-9612
  • Олег Бондаренко Чорноморський національний університет імені Петра Могили, Україна http://orcid.org/0000-0002-4995-7028

Ключові слова:

соціальна мережа, студент, мотивація, менеджмент, Instagram, LinkedIn, YouTube, фізична культура

Анотація

Спостерігаються протиріччя між сучасним розвитком соціаль[1]них мереж та відсутністю системи знань про вплив мереж на рухову активність і спортивний менеджмент. Спостерігається не[1]достатній рівень підготовленості спеціалістів у галузі спорту до участі у професійних соціальних мережах. Мета: визначення впливу соціальних мереж у розвитку фізичної культури, фізичної реабілітації та спорту. Матеріал і методи: методи аналізу нау[1]кових джерел, анкетування. В опитуванні взяли участь студенти Чорноморського національного університету імені Петра Могили (n=91). Результати. Було з’ясовано, що на участь у соціальних мереж студенти факультету фізичного виховання і спорту (n=35) витрачають від 10 % до 90 % від загального часу перегляду. Як вважає 80 % студентів (спеціальність 017 «Фізична культура і спорт») та 92 % (спеціальність 227 «Фізична терапія, ерготерапія») найпопулярнішою соціальною мережею визначено YouTube. YouTube з професійною метою також переглядає 96,4 % першо[1]курсників ((n=56).Про соціальну професійну мережу LinkedIn 8,6 % студентів факультету фізичного виховання і спорту зазначили, що взагалі не знайомі з цією мережею. Більшість студентів (74,3 %) схвалило б впровадження курсу з користування LinkedIn, вважаючи, що це допоможе в підвищенні кваліфікації. При опитуванні сту[1]дентів, які навчаються за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт» було з’ясовано, що 28 % респондентів вважає, що соціальні мережі можуть позитивно вплинути на розвиток екстремальних видів спорту. На думку 40 % студентів, можна підвищити рівень кваліфікації в галузі спорту. Можливість використання мереж в якості наукового методу зазначило 68 % респондентів. Слід зазначити, що більшість студентів факультету (80 %) відзначають вагому роль соціальних мереж у підвищенні рівня мотивації до занять спортом. Висновки: 1) Увага молоді в соціальних мережах до екстремальних видів спорту призводить до збільшення змагань та розвитку цих видів. 2) Вченими відмічено, що участь у соціальних мережах сприяє підвищенню рівня мотивації до систематичних занять фізичною активністю, спортом, хоча деякі результати досліджень стверджують протилежне, що потребує подальших досліджень; 3) Визначено вплив соціальних мереж на вдосконалення про[1]фесійної підготовки фахівців в галузі спорту; рекомендовано проводити курси з користування професійною мережею LinkedIn. 4) Аналіз соціальних мереж стає сучасним методом наукових досліджень (доступ, користування мережами). 5) Використання соціальних мереж можуть стимулювати розвиток спортивного менеджменту, дозволяє підвищити рівень популяризації спор[1]тивних об’єктів та ефективність їх управління.

Посилання

Боднар А., Середа Н., Стадник С. Особливості використання засобів маркетингової комунікації в діяльності фітнес-клубу. Проблеми активізації рекреаційно-оздоровчої діяльності населення : мате ріали ХІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (23–24 квітня 2020 року, м. Львів). Львів, 2020. С. 24-27. URL: https://repository.ldufk.edu.ua/ bitstream/34606048/25582/1/Zb_FtR_2020_1_04_024-027.pdf

Бондаренко, І., Кураса, Г., Сергієнко, Ю., Конопляник, О., Головаченко, І., & Дзюбан, О. Сучасні тенденції розвитку веслування у світі. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, 2021. № 20. С. 26–33. URL: https://doi. org/10.32626/2309-8082.2021-20.26-33

Гусєв А. В. Історія та функціонально-типологічні особливості спортивної медіакомунікації : автореф. дис. ...канд. наук із соц. комунікацій : 27.00.04 Дніпропетров. нац. ун-т імені Олеся Гончара. Дніпро, 2016. 22 с.

Задорожна О., Бунєєва В. Аналіз підходів до класифікації інтернет ресурсів спортивної тематики. Фізична культура, спорт та здоров’я нації : збірник наук. праць. 2016. Вип. 2. С. 314–318.

Кіца М. Роль соціальних мереж у сучасній журналістиці. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Журналістські науки. 2018. Вип. 896(2). С.107–114. URL: https:// doi.org/10.23939/sjs2018.01.107

Кропивницька Т., Краснянський К. Сучасні тенденції розвитку спорту та їх вплив на організацію комплексних змагань. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2016. № 3. С. 80–84. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TMFVS_2016_3_17

Шепель В. Роль ЗМІ та мережа інтернет у розвитку веслувальних видів спорту. Шляхи розвитку науки в сучасних кризових умовах: матеріали II міжнародної науково-практичної інтернет конференції, 3-4 червня 2021 р. Дніпро, Україна, 2021. С.487-489.

Шульська Н., Матвійчук Н. Соціальні мережі як ефективне середовище викладацько-студентської комунікації в навчальному процесі. Інформаційні технології засоби навчання. 2017. Т. 58 (2). С.155-168. URL: https://doi.org/10.33407/itlt.v58i2.1590

Bańbuła, J., & Kasperek, Z. (2020). The impact of social media on managing the image of the Polish national football team. Physical Culture and Sport. Studies and Research, 87, рр. 46-55 Retrieved from: DOI: 10.2478/pcssr-2020-0018

Baniasa, P., & Malita, L. (2011). Can we use sport, web 2.0 and social informal learning to develop & enhance social competences? Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, рр. 628–632. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.03.153

Barnett, T., Van, Hulst, A., Belanger-Gravel, A., Saint-Charles, J., & Tresierra-Farbridge, E. (2021). Leveraging social networks to increase physical activity. The Health & Fitness Journal of Canada, 14(3). Retrieved from: https://doi.org/10.14288/hfjc.v14i3.639

Cristobal-Fransi, E., Daries-Ramon, N., Mariné-Roig, E., & Martin Fuentes, E. (2017). Implementation of Web 2.0 in the snow tourism industry: Analysis of the online presence and e-commerce of ski resorts. Spanish Journal of Marketing - ESIC, 21 (2), рр. 117-130. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.sjme.2017.06.002

Feito, Yu., &Brown, C. (2018). A practical approach to incorporating Twitter in a college course. Advances in Physiology Education, pp. 152–158. Retrieved from: doi:10.1152/advan.00166.2017.

Fleuren, T., Thiel, A., & Frahsa, A. (2021). Identification of Network Promoters in a Regional and Intersectoral Health Promotion Network: A Qualitative Social Network Analysis in Southern Germany. International Journal of Environmental Research and Public Health, (18), pp. 83-72. Retrieved from: https://doi.org/10.3390/ ijerph18168372

Folk, A.L., & Kovacs, S.J. Social Media Use and Physical Activity Participation in College Students. An Exploratory Analysis. Common Health, 2 (3), pp. 103-112. Retrieved from: DOI: 10.15367/ch.v2i3.492

Green, M. R. (2016). The impact of social networks in the development of a personal sports brand. Sport, Business and Management: An International Journal, 6(3), рр. 274-294. Retrieved from: http:// dx.doi.org/10.1108/SBM-09-2015-003

Helbach, J., & Stahlmann, K. (2021). Changes in Digital Media Use and German Young Adults under the Covid-19 Pandemic – A Cross Sectional Study. Journal of Sports Science and Medicine, 20, pp. 642- 654. Retrieved from: DOI: https://doi.org/10.52082/jssm.2021.642

International Canoe Federation. Canoe Kids. Retrieved from: https:// www.canoeicf.com/canoe-kids

Korn, A., Hammond, R., Hennessy, E., Must, A., Pachucki, M., & Economos, C. (2021). Evolution of a Coalition Network during a Whole-of-Community Intervention to Prevent Early Childhood Obesity. Child Obes, 17(6), рр. 379-390. Retrieved from: doi: 10.1089/ chi.2020.0156.

Litwin, H., & Shaul, A. (2019). The effect of social network on the physical activity – cognitive function nexus in late life. Int Psychogeriatr, 31(5), рр. 713–722. Retrieved from: doi:10.1017/ S1041610218001059.

López-Carril, S., Alguacil, M., & Anagnostopoulos, C. (2022). LinkedIn in sport management education: Developing the students’ professional profile boosting the teaching-learning process. The International Journal of Management Education, 20(1). Retrieved from: https://doi. org/10.1016/j.ijme.2022.100611

López-Carril, S., Anagnostopoulos, C., & Parganas, P. (2020). Social media in sport management education: Introducing LinkedIn. Journal of Hospitality, Leisure, Sports and Tourism Education, 27. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2020.100262

Luo, W., & He, Y. (2021). Influence of sports applications on college students’ exercise behaviors and habits: A thematic analysis. Alexandria Engineering Journal, 60, рр. 5095-5104. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.aej.2021.03.059

Martin, J., Acampad, E., Baligad, R., Larce, A., & Santos, M. (2017). Correlation of Physical Activity and Social Media Use of Students. Conference: 2nd International Conference on Sports Science, Health and Physical Education, 1, рр. 370-374. Retrieved from: DOI:10.5220/0007061303700374

McGlashan, J.; Nichols, M.; Korn, A.; Millar, L.; Marks, J.; Sanigorski, A.; Pachucki, M.; Swinburn, B.; Allender, S.; & Economos, C. (2018). Social Network Analysis of Stakeholder Networks from Two Community Based Obesity Prevention Interventions. PLoS ONE, 13(4), рр. 196- 211. Retrieved from: DOI: 10.1371/journal.pone.0196211

Moradi, M., Honari H., Naghshbandi, S., & Jabari, N. (2012). The association between informing, social participation, educational, and culture making roles of sport media with development of championship sport. Social and Behavioral Sciences, 46, pp. 5356 – 5360. Retrieved from: DOI:10.1016/j.sbspro.2012.06.438

Stoicescu, M., & Stanescu, M. (2018). Social media as a learning tool in physical education and sports area. Conference: The 14th International Scientific Conference eLearning and Software for Education At: Bucharest, 3, рр. 346-353. Retrieved from: DOI: 10.12753/2066- 026X-21-193

Van Woudenberg, T. J., Bevelander, K. E., Burk, W. J., Smit, C. R., Buijs, L., & Buijzen M. (2020). Testing a Social Network Intervention Using Vlogs to Promote Physical Activity Among Adolescents: A Randomized Controlled Trial. Front. Psychol. Retrieved from: https:// doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02913

World Rowing Circulars. Key Performance Indicators 2019 (at 060220). World rowing : official website FISA. URL: https://worldrowing.com/ about/organisation/governance/official-communications-world rowing-circulars/ (Last accessed: 1.02.2021).

Zhang, J., Brackbill, D., Yang, S., Becker, J., Herbert, N., & Centola, D. (2016). Support or competition? How online social networks increase physical activity: A randomized controlled trial. Preventive Medicine Reports, 4, рр. 453-458. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j. pmedr.2016.08.008

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-06

Як цитувати

Бондаренко, І., Сергієнко, Ю., Конопляник, О., Тарасова, Г., & Бондаренко, О. (2022). Вплив соціальних мереж на розвиток фізичної культури і спорту. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (25), 64–71. вилучено із http://visnyk-sport.kpnu.edu.ua/article/view/264005