Ставлення здобувачів вищої освіти до занять оздоровчим фітнесом
Ключові слова:
оздоровчий фітнес, інтерес, здобувачі, вища освітаАнотація
Представлено результати анкетування здобувачів вищої освіти у питаннях, пов’язаних із їхніми заняттями оздоровчим фітнесом. Мета дослідження полягала у визначенні ставлення здобувачів вищої освіти до занять оздоровчим фітнесом. Методологія дослідження. У дослідженні приймали участь 145 здобувачів вищої освіти 1-3 курсів факультету фізичної культури Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (35 студентів 1-го курсу, 42 студенти 2-го курсу і 68 студентів 3 курсу). Здобувачам були поставлені запитання, які дозволили визначити ряд цікавих та неоднозначних фактів. Дослідження проводилося на основі анкетування, складеного групою науково-педагогічних працівників факультету фізичної куль[1]тури Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, які забезпечують викладання освітніх компонентів «Оздоровчий фітнес», «Сучасні фітнес технології», «Аеробіка з методикою викладання», «Фізична культура». Анкета була складена з питань, що дали змогу визначити ставлення здобувачів вищої освіти до занять оздоровчим фітнесом. Результати. В результаті було виявлено, що здобувачі вищої освіти позитивно ставляться до занять оздоровчим фітнесом, основними мотивами є підвищення рівня фізичної підготовки, покращення здоров’я, корекція фігури. Основні причини, які заважають здобувачам займатися оздоровчим фітнесом в позанавчальний час це лінощі, пасивність та відсутність компанії. Висновки. Найбільш популярні види фітнес-програм серед здобувачів вищої освіти: степ-аеробіка, кросфіт, класична аеробіка, стретчинг; основні недоліки занять – мала кількість занять на тиждень, недостатня кількість годин для вивчення окремих фітнес програм, відсутність можливості займатися самостійно. Серед мотивів, які спонукають здобувачів до занять оздоровчим фітнесом провідними є підвищення рівня фізичної підготовки, покращення здоров’я, одержання позитивних емоцій, корекція фігури. Відзначено низький рівень теоретичної підготовки здобувачів вищої освіти щодо питань оздоровчого фітнесу, що підтверджується суб’єктивною оцінкою самих респондентів. У той же час переважна більшість здобувачів бажають покращити свою теоретичну підготовку шляхом ознайомлення з спе[1]ціальною літературою бажають та відвідуванням додаткових лекцій
Посилання
Андриенко Т. А., Ткачёва Е. Г., Широбакина Е. А. Организация занятий по оздоровительной фитнес аэробике со студентами вуза. Физ. культура: воспиттание, образование, трени ровка. 2016. № 2. С. 79.
Барсукова, Т., & Антіпова, Ж. (2021). Оздоровчий фітнес як інноваційна засіб фізичного виховання у закладах вищої освіти. Inter Conf. 54. C. 591
Беляк Ю. Класифікація та методичні особливості засобів оздоровчого фітнесу. Педагогіка, психологія та медико біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2014. № 11. С. 3-8.
Боднар А., Стасюк І. Функціональний тренінг – сучасний напрям фітнес-індустрії. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докто рантів і аспірантів : Вип. 20, у 3-х т. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. Т. 2. С. 111.
Булатова М. М., Усачов Ю. О. Сучасні фізкультурно-оздоровчі технології у фізичному вихованні. Теорія і методика фізичного виховання. 2008. Т. 2. С. 320-354.
Воловик Н. Оздоровчий фітнес для студентів : навчальний посібник. Київ : Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. 141 с.
Дубинська О., Рибалко П., Бобровицька С., Боднар А. Динаміка показників розумової та фізичної працездатності дівчат старшого шкільного віку під впливом секційних занять з аквафітнесу. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2021. Вип. 22. С. 38–43. doi: 10.32626/2309- 8082.2021-22.38-43
Жамардій, В., Жамардий, В., Гордієнко, О. Проектування фітнес технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2020. 333. Ч. І. C. 90–98.
Іванчикова С. М. Загальні положення методики формування культури здоров’я студентів засобами фітнесу. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. 2015. 129(3). С. 145–149.
Кенсицька І. Л. Формування цінностей здорового способу життя студентів у процесі фізичного виховання : автореф…. канд. наук з фізичного виховання та спорту : 24.00.02 НУФВСУ. Київ, 2018. 22 с.
Кузнєцова О. Т. Методична система застосування оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання студентів засади : дис.... докт. пед. наук : 13.00.02 НПУ імені М.П. Драгоманова. Київ, 2018. 613 с.
Кулик, Н. А. Фітнес в системі оздоровчої фізичної культури студентів ВНЗ. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. 2017. С. 105–110.
Мінц Н., Твелина A. Отношение студентов университета к занятиям фитнесом. Научный взгляд в будущее. 2017. № 2(07-02). С. 68–72.
Мкртічян, О. А., Маракушин А. І. Формування мотивації до занять оздоровчим фітнесом у студентів вищих навчальних закладів. Наукові записки кафедри педагогіки. 2017. № 41. C. 137–143.
Мулик К., Максимова К. Культурологічна еманація фітнес культури як засіб оздоровлення студентської молоді. Педагогіка та психологія. 2017. Вип. 58. С. 71–82.
Оздоровчий фітнес для учнівської та студентської молоді. А. І. Босенко, С. А. Холодов, О. Г. Коваль; за редакцією П. Д. Плахтія : навчальний посібник. Кам’янець-Подільський : ПП «Медобори-2006», 2016. 88 с.
Сергєєв, Т. П., Волкова Т. В. Фітнес як спосіб підвищення мотивації студентів до занять фізичною культурою. Перспек тиви розвитку науково-методичного забезпечення навчаль ного процесу в умовах запровадження нового Закону України «Про вищу освіту». Матеріали 46-ї наук.-метод. конф. ОНАХТ, Одеса, 8-10 квітня 2015 року. Одеса, 2015. С. 239–241.
Твеліна А. Соціально-педагогічні передумови використання засобів оздоровчого фітнесу в системі підготовки майбут ніх вчителів фізичної культури. Вісник Чернігівського націо нального педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. 2014. 118 (2). С. 232–236.
Хоули Эдвард Т., Френкс Б. Дон. Оздоровительный фитнес. Киев : Олімп. л-ра, 2000. 367 с.
Юрчишин Ю., Мисів В., Погребняк Т., & Потапчук С. Сучасні способи залучення молоді до оздоровчої рухової актив ності. Вісник Кам’янець-Подільського національного універ ситету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2019. Вип. 15. С. 105–109. doi: 10.32626/2309- 8082.2019-15.105-109
Юрчишин Ю., Мисів В., Погребняк Т., Потапчук С. Ефективність технологічного підходу залучення молоді до оздоровчої рухової активності. Вісник Кам’янець-Подільського національ ного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2020. Вип. 16. С. 107–110. doi: 10.32626/2309-8082.2020-16.107-110
ACSM’s health-related physical fitness assessment manual (2008). American college of sport medicine ; ed. G. B. Dwyer, S. E. Davis. 2nd ed. Philadelphia [etc.]: Wolters Kluwer; Lippincott Williams & Wilkins.
Bartoluci, M., Omrčen, D., Bartoluci, S. (2003). Sport for All – its essence and the ways of its promotion. Making sport attractive for all, proceedings book / XVI European Sports Conference, Dubrovnik, September 24-26, 2003. Zagreb: Ministry of Education and Sport of the Republic of Croatia, 26–35.
Baumann, W. (2007). Letter of the Secretary General. TAFISA Magazine, 1, 88–91.
Booth, F., Lees, S., Laye, M. (2006). Why hymans need to be active to stay heathy. Book of Abstracts of the 11th annual congress of the European College of Sport Science, 18-28.
Brehm, W., Bіs, K. (2006). «To get Germany moving» – aims, target groups, programs, evidence of health-Sport. Book of Abstracts of the 11-th mannual congress of the European College of Sport Science, 43-49.
Kiprich, S., Donets, A., Kornosenko, O. et al. (2020). Evaluation of Interconnection of Special Working Capacity and Response of Single Combat Sportsmen’s Cardiorespiratory System at the Stage of Direct Training for Competition. International Journal of Applied Exercise Physiology, Vol. 9, N 7, 115–123. 2
Shkola, O., Griban, G., Prontenko, K., Fomenko, O., Zhamardiy, V., Bondarenko, V. et al. (2019). Formation of valuable orientations in youth during physical training. International Journal of Applied Exercise Physiology, Vol. 8 (3.1), 264–272.
Yurchyshyn, Yu., (2014). Students’ motivation building technology to motor activity of health improving direction during physical training. Journal of Health Sciences, 4(14), 109-116. doi: 10.5281/ zenodo.13321
Zhamardiy, V., Shkola, O., Tolchieva, H., Saienko, V. (2020). Fitness technologies in the system of physical qualities development by young students. Journal of Physical Education and Sport, Vol. 20(1), 142–149. doi: 10.7752/jpes.2020.01019
Шиян Б. М., Єдинак Г. А., Петришин Ю. В. Наукові дослідження у фізичному вихованні та спорті : навч. посібник [Електронний ресурс]. 3-е видан., стереотип. Кам’янецьПодільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. 280 с.
Bryman, A. (2016). Social research methods. London: Oxford university press.
Thomas, J. R., Nelson, J. K., & Silverman, S. J. (2011). Research methods in physical activity, 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.
Vincent, W. J. (2005). Statistic in kinesiology, 3rd ed. Champaign IL: Human Kinetics, Inc.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.