Дієвість експериментальної моделі у поліпшенні фізичної підготовленості дівчат – майбутніх офіцерів на етапах навчання у військовій академії

Автор(и)

Ключові слова:

дівчата – майбутні офіцери, фізична підготовленість, експериментальна розробка

Анотація

Інформація різних джерел засвідчує актуальність розв’язання проблеми, що стосується забезпечення діяльності дівчат – майбутніх офіцерів зі здійснення фізичного саморозвитку під час навчання у закладі вищої військової освіти. Мета дослідження – визначити результати практичного використання експериментальної розробки з формування готовності дівчат – майбутніх офіцерів до фізичного саморозвитку за показниками фізичної підготовленості. Матеріал і методи дослідження. Поставленої мети досягали використанням комплексу таких методів дослідження: аналізу, систематизації – для опрацювання джерел інформації, для одержання необхідних емпіричних даних – педагогічного тестування та експерименту, а саме його формувального етапу, а також адекватних методів математичної статистики. Усі використані тести узгоджувалися з рекомендаціями не тільки вітчизняних дослідників, але також провідних іноземних країн. У дослідженні взяли участь дівчата – майбутні офіцери 20,6±0,5 років, які з початком експерименту розпочали навчання на четвертому курсі військової академії. Загалом було залучено 132 дівчини, з яких 24 – в експериментальну, решта 108 – контрольну групи. Результати. Використання експериментальної розробки сприяло суттєвому поліпшенню всіх, тоді як використання традиційних організації і змісту фізичного виховання – тільки окремих показників загальної фізичної підготовленості дівчат – майбутніх офіцерів. Крім цього, перші досягли суттєво вищих значень в усіх досліджуваних показниках, аніж представниці другої зазначеної групи. Висновок. Одержані дані засвідчують високу ефективність та дієвість експериментальної розробки у вирішенні завдання розвивального змісту, що дозволяє рекомендувати її для використання під час фізичного виховання дівчат – майбутніх офіцерів у військовій академії.  

Посилання

Бойчук Ю., Єдинак Г., Галаманжук Л., Клюс О., Скавронський О. Дослідження інтересу студенток до розвитку фізичних якостей педагогічними засобами й методами. Вісник Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2019. Вип. 13. С. 29–34. doi: 10.32626/2227–6246.2019–13.29-33.

Галаманжук Л. Л., Єдинак Г. А. Основи наукових досліджень : навч.-метод. посіб. Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута», 2019. 154 с.

Гнидюк О. П. Педагогічні умови підготовки майбутніх офіцерів- прикордонників до фізичного самовдосконалення: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04. Нац. академія Держ. прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Хмельницький, 2015. 20 с.

Єдинак Г. А., Галаманжук Л. Л., Марчук В. М. Внутрішні чинники студентів медичного коледжу до здійснення фізичної активності. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 3 (159) / Нац. ун-т «Черн. колегіум» ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2019. C. 41–46. (Серія: Педагогічні науки). doi: 10.5281/ zenodo.3475729.

Жамардій В. О. Теоретико-методичні засади застосування фітнес- технологій на заняттях з фізичного виховання студентів закладів вищої освіти. : дисертація… д-ра пед. н. : 13.00.02 Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Чернігів, 2021. 630 с.

Занюк С. С. Психологія мотивації : навч. посібник. Київ : Либідь, 2002. 304 с.

Маслоу А. Мотивация и личность. СПб : Питер, 2008. 132 с.

Мельніков А. В. Теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до фізичного виховання особового складу : автореф. дис… д-ра пед. наук : 13.00.04 НАДПСУ імені Богдана Хмельницького. Хмельницький, 2020. 40 с.

Професійний саморозвиток майбутнього фахівця: монографія / За ред. В. А. Ковальчук. – Житомир: ЖДУ ім. І. Франка, 2011. 204 с.

Психолого-педагогічні основи процесу самотворення особистості : монографія / За ред. Л. З. Сердюк, Т. М. Яблонської, І. В. Данилюк, О. І. Пенькової, Н. Д. Володарської [та ін.]. Київ : Педагогічна думка, 2015. 197 с.

Психофізіологічні закономірності професійного самоздійснення особистості: монографія / О. М. Кокун, В. В. Клименко, О. М. Корніяка, О. Р. Малхазов [та ін.]; за ред. О. М. Кокуна. Київ: Педагогічна думка, 2015. 297 с.

Романчук С. В., Боярчук О. М. Фізична підготовка жіночого контингенту Збройних Сил України : навч.-метод. посібник. Житомир : ЖВІ НАУ, 2008. 160 с.

Сергієнко В. М. Система контролю рухових здібностей студентської молоді: теорія і методологія фізичного виховання : монографія. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. 392 с.

Шиманович І. В. Формування в майбутніх учителів потреби в професійному самовихованні : автореф дис… канд. пед. наук : 13.00.04 Класич. приват. ун-т. Запоріжжя, 2008. 20 с.

Шиян Б. М., Єдинак Г. А., Петришин Ю. В. Наукові дослідження у фізичному виховання та спорті : навч. посіб. Кам’янець- Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута», 2012. 280 с.

Banah, V., Iedynak, G. (2021), Status and some prospects of the organization of physical education in higher education institutions. Pedagogy and Psychology of Sport. 7(2). 114-121. elSSN 2450-6605. doi http://dx.doi.org/ 10.12775/PPS.2021.07.02.009 ; https://apcz. umk.pl/czasopisma/index.php/PPS/ article/view/PPS.2021.07.02.009 https://zenodo.org/record/5057492

Bradley C., Nindl B. C., Jones B. H., Van Arsdale S. J., Kelly K., Kraemer W. J. (2016): Operational Physical Performance and Fitness in Military Women: Physiological, Musculoskeletal Injury, and Optimized Physical Training Considerations for Successfully Integrating Women Into Combat-Centric Military Occupations. Military Medicine, 181 (Suppl. 1), pp. 50–62.

Brian Tracy. Professional and personal development through lifelong learning. – URC: https://www.briantracy.com/blog/business-success/ the-pursuit-of-mastery-and-lifelong-learning-personal-developmenthard- work/(Last accessed: 11.03.2021).

https://osvita.ua/vnz/reports/psychology/28231/

Larkin, C. P. (2010). Combat fitness a concept vital to national defense. Hampton, VA: National Defense University, Joint Forces Staff College.

Melnykov, A., Rybak, L. (2017). Formation of the motivational and value component of future border guard officers’ readiness for physical education of personnel. J of Education, Health and Sport. 7(12). 665-675. doi: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.2544196

Milliken, C. S., Auchterlonie, J. L., Hoge, C. W. (2007): Longitudinal assessment of mental health problems among active and reserve component soldiers returning from the Iraq war. JAMA, 298(18), pp. 2141–2148.

Moreno, J. A., González-Cutre, D., Martín-Albo, J., Cervelló, E. (2010). Motivation and performance in physical education: an experimental test. J. of Sports Sci. and Medicine. No. 9(1). 79–85.

Shogren, K. A. (2011). Culture and self-determination: A synthesis of the literature and directions for future research and practice. Career Development for Exceptional Individuals. N 34. 115–127. doi: 10.1177/0885728811398271

Sliusarchuk, V., Iedynak, G. (2015). Physical education of future woman-officers of the state border service for formation of readiness to physical self-development at academy education as a pedagogical problem. Journal of Education, Health and Sport, 5(7), 690-698. doi http://dx. doi.org/10.5281/zenodo.2539671

Sliusarchuk, V. (2016). Physical self-development of female future officers as component physical education at the military academy. Journal of Education, Health and Sport. 6(6). 722-733. doi: http:// dx.doi.org/10.5281/ zenodo.4592962

Sliusarchuk, V. (2016). Physical self-development in the professional activities of female future officers of paramilitary formations. Journal of Education, Health and Sport. 6(10). 912-921. doi: http://dx.doi. org/10.5281/ zenodo.4593083

Sokołowski, M. (2014). Morfofunkcjonalne i zdrowotne charakterystyki kandydatów do służby wojskowej w korpusie oficerów i podoficerów wojsk lądowych. Warszawa: Polskie Towarzystwo Naukowe Kultury fizycznej Sekcja Kultury fizycznej w wojsku w Warszawie.

Testy sprawnościowe do Wojska (2020): Plan Treningow; https://damianeiro.pl/wp-content/uploads/2020/02/Treningprzygotowuj% C4% 85cy-do-test%C3%B3w-sprawno%C 5%9Bciowychdo- Wojska-Polskiego.pdf

Tileston, D. W. (2010). What every teacher should know about student motivation. 2-nd ed. New-York, NY: CorwinPress.

Thomas, J. R., Nelson, J. K., & Silverman, S. J. (2011). Research methods in physical activity. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.

Vincent, W. J. (2005). Statistic in kinesiology. Champaign: Human kinetics.

Vogt, D., Vaughn, R., Glickman, M. E., et al. (2011). Gender diferences in combat-related stressors and their association with postdeployment mental health in a nationally representative sample of US OEF/OIF veterans. J Abnorm Psychol, 120(4), pp. 4797–4806.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-13

Як цитувати

Слюсарчук, В. (2022). Дієвість експериментальної моделі у поліпшенні фізичної підготовленості дівчат – майбутніх офіцерів на етапах навчання у військовій академії. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (24), 37–42. вилучено із http://visnyk-sport.kpnu.edu.ua/article/view/256730