Відтермінований ефект експериментальної розробки з фізичного саморозвитку дівчат під час навчання у військовій академії

Автор(и)

  • Віктор Слюсарчук Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Україна http://orcid.org/0000-0002-0455-5332

Ключові слова:

дівчата-офіцери, фізичний саморозвиток, експериментальна розробка, відтермінований ефект

Анотація

 

 Дані джерел інформації засвідчують актуальність розв’язання проблеми, що стосується забезпечення діяльності дівчат – майбутніх офіцерів зі здійснення фізичного саморозвитку, причому як під час, так і після завершення навчання у закладі вищої військової освіти. Мета дослідження – визначити ефективність експериментальної розробки з формування готовності дівчат – майбутніх офіцерів до фізичного саморозвитку після припинення її використовувати в зв’язку із завершенням навчання у військовій академії. Матеріал і методи дослідження. Поставленої мети досягали використанням комплексу таких методів дослідження: аналізу, систематизації – для опрацювання джерел інформації, а для одержання необхідних емпіричних даних – психодіагностичного тестування (тест Л. Бережнова «Рефлексія на саморозвиток», адаптована версія опитувальника Т. Елерса «Мотивація до успіху»), педагогічного експерименту (констатувальний етап), математичної статистики. У дослідженні взяли участь 18 дівчат – офіцерів 23,5±0,3 років, які здійснювали професійну діяльність за фахом, але до цього одним роком раніше входили до складу експериментальної групи, що використовувала авторську розробку. Результати. Використання розробки сприяло підтриманню протягом одного календарного року значень показників, які характеризували спроможність дівчат здійснювати: фізичний саморозвиток; самооцінку якостей, що забезпечують такий розвиток; стан сформованості мотиваційно-ціннісного компонента готовності до вказаного розвитку. Про це свідчив результат вивчення зазначених показників: їхні значення практично не відрізнялися від одержаних одразу після завершення експерименту. Висновок. Одержані дані засвідчують високу ефективність та дієвість експериментальної розробки у вирішенні завдання з формування готовності дівчат – майбутніх офіцерів здійснювати фізичний саморозвиток на високому рівні. У зв’язку з цим доцільно використовувати пропоновану розробку під час фізичного виховання дівчат – майбутніх офіцерів у військовій академії та самостійно після її завершення.

Посилання

Бойчук Ю., Єдинак Г., Галаманжук Л., Клюс О., Скавронський О. Дослідження інтересу студенток до розвитку фізичних якостей педагогічними засобами й методами. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2019. Вип. 13. С. 29–34. doi: 10.32626/2227–6246.2019–13.29-33.

Боярчук О. М. Фізична підготовка жіночого контингенту Збройних сил України в системі професійної діяльності : автореф. дис… канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 Львівський держ. ун-т фіз. культури. Львів, 2010. 20 с.

Галаманжук Л. Л., Єдинак Г. А. Основи наукових досліджень : навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня Рута», 2019. 154 с.

Гнидюк О. П. Педагогічні умови підготовки майбутніх офіцерів- прикордонників до фізичного самовдосконалення: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04. Нац. академія Держ. прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Хмельницький, 2015. 20 с.

Єдинак Г. А., Галаманжук Л. Л., Марчук В. М. Внутрішні чинники студентів медичного коледжу до здійснення фізичної активності. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 3 (159) / Нац. ун-т «Черн. колегіум» ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2019. C. 41–46. (Серія: Педагогічні науки). doi: 10.5281/ zenodo.3475729.

Єдинак Г. А., Сцісловський С. В., Галаманжук Л. Л., Заікін А. В. Сформованість та інноваційні технології посилення мотивації учнів старшої школи до фізичної активності у позанавчальний час. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів : у 3-х томах. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2017. Вип. 16. Т. 2. С. 128-131.

Жамардій В. О. Теоретико-методичні засади застосування фітнес- технологій на заняттях з фізичного виховання студентів закладів вищої освіти. : дисертація… д-ра пед. н. : 13.00.02 Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Чернігів, 2021. 630 с.

Занюк С. С. Психологія мотивації : навч. посібник. Київ : Либідь, 2002. 304 с.

Маслоу А. Мотивация и личность. СПб : Питер, 2008. 132 с.

Мельніков А. В. Теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до фізичного виховання особового складу : автореф. дис… д-ра пед. наук : 13.00.04 НАДПСУ імені Богдана Хмельницького. Хмельницький, 2020. 40 с.

Професійний саморозвиток майбутнього фахівця: монографія / За ред. В. А. Ковальчук. – Житомир: ЖДУ ім. І. Франка, 2011. 204 с.

Психолого-педагогічні основи процесу самотворення особистості : монографія / За ред. Л. З. Сердюк, Т. М. Яблонської, І. В. Данилюк, О. І. Пенькової, Н. Д. Володарської [та ін.]. Київ : Педагогічна думка, 2015. 197 с.

Психофізіологічні закономірності професійного самоздійснення особистості: монографія / О. М. Кокун, В. В. Клименко, О. М. Корніяка, О. Р. Малхазов [та ін.]; за ред. О. М. Кокуна. Київ: Педагогічна думка, 2015. 297 с.

Романчук С. В., Боярчук О. М. Фізична підготовка жіночого контингенту Збройних Сил України : навч.-метод. посібник. Житомир : ЖВІ НАУ, 2008. 160 с.

Слюсарчук В., Банах В. Стан мотивації до саморозвитку і самоосвіти під час фізичного виховання дівчат у різних закладах вищої освіти. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2021. Вип. 21. С. 29–34. doi: 10.32626/2309-8082.2021-21.29-34

Шиманович І. В. Формування в майбутніх учителів потреби в професійному самовихованні : автореф дис… канд. пед. наук : 13.00.04 Класич. приват. ун-т. Запоріжжя, 2008. 20 с.

Шиян Б. М., Єдинак Г. А., Петришин Ю. В. Наукові дослідження у фізичному вихованні та спорті : навч. посіб. Кам’янець- Подільський : ПП Видавництво «Оіюм»», 2012. 280 с.

Banah, V., Iedynak, G. (2021), Status and some prospects of the organization of physical education in higher education institutions. Pedagogy and Psychology of Sport. 7(2). 114-121. elSSN 2450-6605. doi http://dx.doi.org/ 10.12775/PPS.2021.07.02.009 ; https://apcz. umk.pl/czasopisma/index.php/PPS/ article/view/PPS.2021.07.02.009 https://zenodo.org/record/5057492

Brian Tracy. Professional and personal development through lifelong learning. – URC: https://www.briantracy.com/blog/business-success/ the-pursuit-of-mastery-and-lifelong-learning-personal-development-hard-work/(Last accessed: 11.03.2021).

Bryman, A. (2016). Social research methods. London : Oxford university press.

https://osvita.ua/vnz/reports/psychology/28231/

https://stud.com.ua/17571/psihologiya/diagnostika_rivnya_ samorozvitku_profesiyno_pedagogichnoyi_diyalnosti_berezhnova

Larkin, C. P. (2010). Combat fitness a concept vital to national defense. Hampton, VA: National Defense University, Joint Forces Staff College.

Melnykov, A., Rybak, L. (2017). Formation of the motivational and value component of future border guard officers’ readiness for physical education of personnel. J of Education, Health and Sport. 7(12). 665-675. doi: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.2544196

Moreno, J. A., González-Cutre, D., Martín-Albo, J., Cervelló, E. (2010). Motivation and performance in physical education: an experimental test. J. of Sports Sci. and Medicine. No. 9(1). 79–85.

Shogren, K. A. (2011). Culture and self-determination: A synthesis of the literature and directions for future research and practice. Career Development for Exceptional Individuals. N 34. 115–127. doi: 10.1177/0885728811398271

Sliusarchuk, V. (2016). Physical self-development of female future officers as component physical education at the military academy. Journal of Education, Health and Sport. 6(6). 722-733. doi: http:// dx.doi.org/10.5281/ zenodo.4592962

Sliusarchuk, V. (2016). Physical self-development in the professional activities of female future officers of paramilitary formations. Journal of Education, Health and Sport. 6(10). 912-921. doi: http://dx.doi. org/10.5281/ zenodo.4593083

Tileston, D. W. (2010). What every teacher should know about student motivation. 2-nd ed. New-York, NY: CorwinPress.

Vincent, W. J. (2005). Statistic in kinesiology. 3rd ed. Champaign, IL: Human kinetics.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-17

Як цитувати

Слюсарчук, В. (2022). Відтермінований ефект експериментальної розробки з фізичного саморозвитку дівчат під час навчання у військовій академії. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (23), 59–66. вилучено із http://visnyk-sport.kpnu.edu.ua/article/view/253902