Формування мотивації студентів до саморозвитку та самоосвіти

Автор(и)

  • Марина Чистякова Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1626-1005
  • Євген Козак Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7525-3147
  • Андрій Петров Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4058-7793
  • Віталій Авінов Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5515-6323
  • Леонід Гурман Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9681-6714
  • Андрій Ладиняк Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6096-5902
  • Вадим Воронецький Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8297-6757

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2021-20.57-60

Ключові слова:

самоосвіта, самоосвітня діяльність, саморозвиток, мотивація, студенти

Анотація

В умовах сучасного освітнього процесу самоосвіта та саморозвиток набувають великого значення як для суспільства в цілому, так і для певної особистості. Мета дослідження полягала у визначенні рівня мотивації до самоосвіти та саморозвитку у майбутніх фахівців галузі фізичної культури та спорту. Матеріал і методи дослідження. Досягнення поставленої мети відбулося завдяки використанню комплексу адекватних методів дослідження: при опрацюванні різних джерел інформації було використано аналіз, синтез, систематизацію; для одержання необхідних емпіричних даних використовували психологічне тестування за методикою Л. Бережнова «Діагностика рівня саморозвитку» та інтерв’ю. У дослідженні взяли участь 60 студентів закладу вищої освіти. Результати. Було встановлено, що високий рівень прагнень до самоосвіти та саморозвитку мають 21,7 % студентів. Середній рівень показали 58,3 % студентів. Вони достатньо реалістично налаштовані, що зумовлює прагнення до самореалізації в галузі фізичного виховання та спорту. Слабку мотивацію до навчання та самоосвіти показали 20 % респондентів. Представлено програму самоосвіти та саморозвитку, в процесі проектної діяльності якої, майбутні фахівці галузі фізичного виховання та спорту навчаються: планувати свою роботу, заздалегідь прогнозуючи її результати; використовувати різноманітні джерела інформації; аналізувати та порівнювати факти; приймати рішення. Висновок. Підготовка фахівця і професійна діяльність потребують освіти впродовж життя, свідомого керівництва процесом особистісного розвитку.

Посилання

Бойчук Ю., Єдинак Г., Галаманжук Л., Клюс О., Скавронський О. Дослідження інтересу студенток до розвитку фізичних якостей педагогічними засобами й методами. Вісник Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2019. Вип. 13. С. 29–34. DOI: 10.32626/2227–6246.2019–13.29–33 ISSN 2309–8082

Кичерова М.Н., Черноморченко С.И., Чжу Юйфу. Особенности самообразования российских и китайских студентов. Вестник ЛГУ им. А.С. Пушкина. 2018. № 4. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ osobennosti-samoobrazovaniya-rossiyskih-i-kitayskih-studentov 0

Маслоу А. Мотивация и личность. Санкт-Петербург: Питер, 2008. 132 с.

Фетискин Н. П., Козлов В. В., Мануйлов Г. М.. Социально- психологическая диагностика развития личности и малых групп. Москва: Изд-во Института Психотерапии, 2005. С. 411– 413.

Фрейджер Р. Личность. Теории, упражнения, эксперименты. пер. с англ. 6-е междунар. изд. СПб.: Пройм-ЕВРОЗНАК, 2006. 704 с.

Шапаренко Х. А. Теорія і практика особистісного самовдосконалення майбутніх педагогів дошкільної освіти: монографія. Харків: ТОВ «ДІСА ПЛЮС», 2018. 347 с.

Шиманович І. В. Формування в майбутніх учителів потреби в професійному самовихованні: дис… канд. наук: 13.00.04 . Класич. приват. ун-т. Запоріжжя, 2008.20 с

Brian Tracy. Professional and personal development through lifelong learning. https://www.briantracy.com/blog/business-success/the-pursuit-of-mastery-and-lifelong-learning-personal-development-hard-work/ (Last accessed: 11.03.2021).

Loyens, S. M., Magda, J., Rikers, R. M. (2008). Self-directed learning in problem-based learning and its relationships with self-regulated learning. Educational Psychology Review, 20, 411–427.

Shogren K. A. Culture and self-determination: A synthesis of the literature and directions for future research and practice. Career Development for Exceptional Individuals. 2011. № 34. Р. 115–127. URL: doi: 10.1177/0885728811398271

Wolters, C. A. (2011), Regulation of motivation: Contextual and social aspects. Teachers College Record, 113, 265–283.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-09

Як цитувати

Чистякова, М., Козак, Є., Петров, А., Авінов, В., Гурман, Л., Ладиняк, А., & Воронецький, В. (2021). Формування мотивації студентів до саморозвитку та самоосвіти. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (20), 57–60. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2021-20.57-60