Особливості самоаналізу різних аспектів фізичної підготовленості на початковому етапі навчання дівчат і хлопців у закладі вищої освіти

Автор(и)

  • Віктор Слюсарчук Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0455-5332
  • Олена Клюс Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4919-5323
  • Геннадій Єдинак Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6865-0099
  • Леся Галаманжук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9359-7261
  • Марія Гуска Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1224-5967
  • Михайло Гуска Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7068-5493
  • Лариса Балацька Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8945-0248
  • Олександр Скавронський Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4960-5647

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2021-20.47-52

Ключові слова:

самоаналіз, фізична підготовленість, дівчата, хлопці, заклад вищої освіти

Анотація

Високий рівень фізичної підготовленості та інших показників фізичного стану студентської молоді є надважливим завданням фізичного виховання у закладі вищої освіти. Мета дослідження полягала у визначенні особливостей, якими відзначається самоаналіз дівчат і хлопців своєї фізичної підготовленості під час першого року навчання. Матеріал і методи дослідження. Досягнення поставленої мети відбувалося завдяки використання комплексу адекватних методів дослідження: при опрацюванні різних джерел інформації було використано аналіз, синтез, систематизацію; для одержання необхідних емпіричних даних використовували письмове опитування за допомогою анкети; опрацьовували одержані дані методами математичної статистики. У дослідженні взяли участь 190 студентів закладу вищої освіти, з яких 118 дівчат та 72 хлопця. Результати. Було встановлено, що 97 % хлопців і 85,5 % дівчат усвідомлюють важливість високої фізичної підготовленості та необхідність підвищувати наявний рівень; відповідно 83 % і 72 % оцінюють її як середню. Найбільше хлопцям подобається зміст занять, основу якого становлять спортивні ігри (50 % респондентів), легкоатлетичні вправи (41,6 %), рухливі ігри (31 %), окремі різновиди ритмічної гімнастики (10,5 %), атлетична гімнастика (3 %). Для дівчат такими видами фізичної активності є: рухливі ігри – для 31 %, ритмічна гімнастика – 30 %, спортивні ігри – 27 %, легкоатлетичні вправи – 8,7 %, атлетична гімнастика – 3,3 %. Інші виявлені особливості були пов’язані з бажанням участі у спортивно- оздоровчих заходах, а також неоднаковими важливістю і складом причин, що зумовлюють позитивне ставлення дівчат і хлопців до інформації про поточний стан своєї фізичної підготовленості. Висновок: одержану інформацію необхідно враховувати при формуванні змісту занять фізичними вправами, що спрямовані на поліпшення фізичної підготовленості дівчат і хлопців протягом першого року здобуття ними освіти в гуманітарних спеціальностях.

Посилання

Більченко О. О. Гендерні особливості формування мотивації до занять фізичними вправами у студентів : автореф. дис… канд. наук з фіз. вих. і сп. : 24.00.02 ДДІФКС. Дніпропетровськ, 2014. 21 с.

Блавт О. Система контролю у фізичному вихованні студентів спеціальних медичних груп : монографія. Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2016. 512 с.

Бойчук Ю., Єдинак Г., Галаманжук Л., Клюс О., Скавронський О. Дослідження інтересу студенток до розвитку фізичних якостей педагогічними засобами і методами. Вісник Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2019. Вип. 13. С. 29–34. DOI: 10.32626/2227-6246.2019-13.29-33 ISSN 2309-8082

Грибан Г. П. Життєдіяльність та рухова активність студентів : монографія. Житомир : Вид-во Рута, 2009. 593 с.

Єдинак Г. А, Мицкан Б. М, Завацька Л. Стан та деякі теоретичні аспекти посилення мотивації студентів до систематичної рухової активності оздоровчого спрямування. Вісник Прикарпатського у-ту. Фізична культура. 2012. Вип. 16. С. 44–50.

Єдинак Г. А. Деякі теоретико-методичні аспекти посилення мотивації студентів до систематичної фізичної активності оздоровчої спрямованості. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. 2014. № 118 (3). С. 109–113.

Завидівська Н. Н. Фундаменталізація фізкультурно-оздоровчої освіти: аспект здоров’язбережувального навчання студентів : монографія. Київ : УБС НБУ, 2012. 402 с.

Клюс О., Кужель М., Скавронський О., Гуска М. Передумови формування ціннісного ставлення студентів до поліпшення фізичної підготовленості. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Фізичне виховання, спорт і здоров’ялюдини. 2020. Вип16. С. 27-31. https:// doi.org/10.32626/2309-8082.2020-16.27-31

Корж Н. Л. Формування ціннісного ставлення у студентів до фізичної культури в процесі самостійних занять : автореф. дис… канд. наук з фіз. вих. та спорту : 24.00.02 Дніпропетровський державний інститут фізичної культури та спорту. Дніпро, 2016. 21 с.

Корягін В. М. Фізичне виховання студентів – важливий фактор у системі підготовки спеціалістів. Актуальні проблеми організації фізичного виховання студентської молоді Львівщини. 2009. 98 с.

Круцевич Т. Ю., Воробйов М. І., Безверхня Г. В.. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді : навч. посіб. Київ : Олімп. л-ра, 2011. 224 с.

Пуздимір М. Ріпак М. Вплив засобів інноваційних технологій фізичного виховання на фізичну підготовленість студенток вищих навчальних закладів. Спортивна наука України. 2017. № 3 (39). С. 34–39.

Шиян Б. М., Єдинак Г. А., Петришин Ю. В. Наукові дослідження у фізичному вихованні та спорті : навч. посібник. Кам’янець- Подільський : ПП Видавництво «Оіюм», 2012. 280 с.

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-rekomendacij-shodo-strategichnogo-rozvitku-fizichnogo-vihovannya-ta-sportivnoyi-pidgotovki-sered-uchnivskoyi-molodi-na-period-do-2025-roku

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-rekomendacij-shodo-strategichnogo-rozvitku-fizichnogo-vihovannya-ta-sportivnoyi-pidgotovki-sered-uchnivskoyi-molodi-na-period-do-2025-roku

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-09

Як цитувати

Слюсарчук, В., Клюс, О., Єдинак, Г., Галаманжук, Л., Гуска, М., Гуска, М., Балацька, Л., & Скавронський, О. (2021). Особливості самоаналізу різних аспектів фізичної підготовленості на початковому етапі навчання дівчат і хлопців у закладі вищої освіти. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (20), 47–52. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2021-20.47-52