Фізичне виховання студентів в умовах карантину: можливості та виклики

Автор(и)

  • Олександр Король Національний університет «Львівська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7953-4317
  • Артем Хрипач Національний університет «Львівська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8768-9741
  • Володимир Осінчук Національний університет «Львівська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7891-9039
  • Степан Фестрига Національний університет «Львівська політехніка», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2021-20.42-46

Ключові слова:

дистанційні технології, фізична підготовленість, рухова активність, психофізичний стан

Анотація

Розглянуто питання фізичного виховання студентів закладів вищої освіти засобами дистанційних технологій. Актуальність дослідження зумовлено необхідністю вирішення проблеми забезпечення належної ефективності фізичного виховання студентів задля підтримки їхньої фізичного стану в умовах вкрай обмеженої рухової активності. Мета дослідження: виявити ефективності занять із фізичного виховання засобами дистанційних технологій на стан фізичної підготовленості студентів. Матеріал і методи. В експерименті приймали участь 80 студентів Національного університету «Львівська політехніка». Для проведення емпіричної розвідки було використано програму фізичного виховання, адаптовану для дистанційного навчання. У дослідженні було використано комплекс методів: загальнонаукових (аналіз, синтез, систематизація, узагальнення), педагогічних (педагогічне тестування та констатувальний експеримент) та методи описової математичної статистики. Результати. Оцінювання результатів, з позицій загальних завдань дослідження, вважаємо експеримент доволі ефективним. Підсумковий аналіз матеріалів дослідження статистично вірогідною, виявилася відмінність у показниках фізичної підготовленості у як хлопців, так і дівчат (p<0,05–0,001). Практично в усього контингенту досліджуваної вибірки відзначалася позитивна тенденція до відносної стабілізації та зростання результатів параметрів фізичної підготовленості. Відповідно до підсумкових даних у студентів до закінчення занять спостерігались статистично значущі зрушення (р<0,05) у стані досліджуваних параметрів. Висновки. Згідно підсумкам здійсненої наукової розвідки установлено, що застосування на практиці спеціально добраних засобів фізичної виховання дає змогу мобілізувати резервні рухові можливості організму, нівелювати негативний вплив сидячого способу життя протягом тривалого часу, а, відтак сприяти підтримці психофізичного стану студентів. Наведені дані свідчать про ефективність запропонованих новацій, що відповідно результатам здійсненого контролю фізичної підготовленості студентів протягом навчального року реалізації фізичного виховання у дистанційному режимі.

Посилання

Банах В. Персоніфікований підхід до фізичного виховання студентської молоді. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2019. Випуск 15. С. 11–37.

Банах В., Божик М. Динаміка показників фізичної підготовленості дівчат під час навчання у закладі вищої освіти. Вісник Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2020. Випуск 17. С. 17–22. doi: 10.32626/2309-8082.2020-17.17-21.

Бойчук Ю., Єдинак Г., Галаманжук Л., Клюс О., Скавронський О. Дослідження інтересу студенток до розвитку фізичних якостей педагогічними засобами і методами. Вісник Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2019. Випуск 13. С. 29–33. doi: 10.32626/2227-6246.2019-13.29–33.

Гребінка Г.Я., Куспиш О.В., Кубрак Я.Д., Рожко О.І. Фoрмувaння інформаційного простору фізичного виховання студентів технологіями дистанційного навчання. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2020. Випуск 3(123). С. 33–37.

Король О.С., Хрипач А.Г., Заліско О.К., Зелікова Т.І. Фoрмувaння здоров’язбережувальної компетентності студентів у процесі фізичного виховання засобами дистанційного навчання. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2020. Випуск 7(127)20. С. 99–103.

Bergier B., Tsos А., Bergier J. Factors determining physical activity of Ukrainian students. Annals of Environmental Medicine. 2014. № 21(3). Р. 613–616.

Koryahin V., Blavt O. Development of Distance Technologies in Physical Education of Students: Opportunities and Challenges. Journal of Learning Theory and Methodology. 2021. № 2(1). Р. 5–11. doi: 10.17309/jltm.2021.1.01.

Koryahin, V., Blavt, О., Vanivska O., Stadnyk V. Potential of new technologies in providing efficiency of pedagogical control in physical education. Theory and Methods of the Physical Education. 2020. № 20(1). Р. 25–31. doi: 10.217309/tmfv.2020.1.04.

Raiola, G., Aliberti, S., Esposito, G., Altavilla, G., D’Isanto, T., D’Elia, F. How has the Practice of Physical Activity Changed During the COVID-19 Quarantine? A Preliminary Survey. Theory and Methods of the Physical Education. 2020. № 20(4). Р. 242–247. https://doi. org/10.17309/tmfv.2020.4.07.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-09

Як цитувати

Король, О., Хрипач, А., Осінчук, В., & Фестрига, С. (2021). Фізичне виховання студентів в умовах карантину: можливості та виклики. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (20), 42–46. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2021-20.42-46