Обґрунтування системи навчання плавання студентів закладів вищої освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2021-20.34-41

Ключові слова:

фізичне виховання, ознаки, характеристики, обґрунтування, схема

Анотація

Застосування методологічної основи та специфіки системного підходу у дослідженні дає змогу урахувати та виокремити низку закономірностей і механізмів утворення складного об’єкта, пов’язаного із специфічною освітньою складовою навчання студентів закладів вищої освіти плавання. Мета: виявити основні характеристики системи навчання плавання студентів закладів вищої освіти. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення, вивчення документальних матеріалів, соціологічні методи опитування (анкетування), системний аналіз. Результати. В основі обґрунтування навчання плаванню студентів ЗВО як системи ми передбачали дотримання методологічного базису. Так, навчання студентів плаванню в умовах фізичного виховання ЗВО має ознаки органічної єдності за об’єктивними чинниками (проведення в межах освітнього процесу, взаємозв’язок з основними завданнями фізичного виховання, наявність міждисциплінарних зв’язків тощо) та суб’єктивними чинниками (уподобання студентів, структура фізичної та психологічної готовності, спрямованість мотивації тощо). У межах дослідження ми наполягаємо на необхідності концептуалізації взаємозв’язків і взаємозалежностей між науково- педагогічними теоріями, котрі сформувались у галузі фізичної культури і спорту, зокрема теорій та методик навчання плавання і поєднання їх із традиційними освітніми технологіями в закладі вищої освіти. Виявлені основні характеристики системи для наукового дослідження навчання плавання студентів закладів вищої освіти, зокрема цей процес є сукупністю об’єднаних елементів, наявні тісні взаємозв’язки між елементами та властивостями, наявність таких властивостей як рівновага, самоорганізація, інваріантність. Також увесь процес сприяє переходу від невизначеності результатів навчання студентів закладу вищої освіти плавання до формування чітких варіантів на завершальному етапі виходу з цієї системи.

Посилання

Ажиппо О. Ю., Криворучко Н. В. До питання підвищення інтересу студентів до занять фізичного виховання. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення: матеріал. ІІ Всеукр. наук.-практ. конф. Харків: ХДАФК, 2016. С. 6–11.

Глухов І.Г., Дробот К.В., Абрамов К.В., Пітин М.П. Методологічна основа наукового обґрунтування системи навчання студентів ЗВО плаванню. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (Серія: Педагогічні науки). Чернігів : НУЧК, 2020. Вип. 10 (166). С. 261–268.

Грибан Г. П. Оцінка стану здоров’я студентів в навчальному процесі з фізичного виховання. Молода спортивна наука України, 2011. Вип. 15(4). С. 25–29.

Дакал Н. А. Плавання як засіб покращення психофізичного стану студентів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020 (Серія 15), 2020. Вип. 7 (127) С. 62–65. DOI 10.31392/NPU-nc.series 15.2020.7(127).11

Довгань, Н. Ю. Психолого-педагогічні умови впровадження в освітній процес ВНЗ педагогічної системи виховання фізичної культури студентів у процесі позааудиторної спортивно-масової роботи. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики. Київ, 2017. Вип. 28(38). С. 116−123 .

Журавльов Ю. Г. Динаміка функціональної підготовленості студентів 18-19 років в процесі секційних занять з плавання. Вісник Запорізького національного університету. Серія: Фізичне виховання і спорт. Запоріжжя, 2018. № 1. С. 5−11.

Кустовська О. В. Методологія системного підходу та наукових досліджень: Курс лекцій. Тернопіль: Економічна думка, 2005. 124 с.

Корягін В. М., Блавт О. З., Цьовх Л. М. Водобоязнь студентів початківців, які навчаються плавати, та методи її подолання. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання. 2009. №. 12. С. 95–99.

Кузнєцова, О. Т. Методична система застосування оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання студентів : автореферат дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02. Київ, 2018. 43 с.

Павленко О. Цілепокладання як основна мета в системі формування методичної культури викладача вищої школи. Наукові записки НПУ ім. М. Драгоманова. Серія: Педагогічні науки. 2014. Вип. 131. С. 155−160.

Полякова Г. Напрями моделювання індивідуальної траєкторії безперервної освіти й самоосвіти педагогічних працівників. Теорія та методика управління освітою. 2010, № 3. C. 1−11.

Попрошаєв О., Мунтян В., Островський М. Визначення місця та ролі навчальної дисципліни «Фізичне виховання» в національній системі освіти [Електронний ресурс]. Спортивна наука України. 2016. № 3(73). С. 3–8. Режим доступу : http://sportscience.ldufk. edu.ua/index.php/snu/article/view/420/404

Aquatic exercise training and stable heart failure: A systematic review and meta-analysis. Int. J. Cardiol / Adsett J.A. et al. 2015. 186, p. 22–28. doi:10.1016/j.ijcard.2015.03.095

Hribovska I., Danylevych M., Ivanochko V., Shchur L. Organizational conditions of healthy lifestyle promotion for arts students. Journal of Physical Education and Sport. 2015. 15(2). 34. р. 218–224. DOI: 10.7752 / jpes.2015.02034

Water-versus land-based exercise in elderly subjects: effects on physical performance and body composition. Clin. Interv. Aging / Bergamin M. et al. 2013. № 8. р. 1109–1117. doi:10.2147/ CIA.S44198

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-09

Як цитувати

Глухов, І. (2021). Обґрунтування системи навчання плавання студентів закладів вищої освіти. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (20), 34–41. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2021-20.34-41