Значення статичних і динамічних вправ для розвитку активної гнучкості

Автор(и)

  • О. Самолюк Приднестровский государственный университет им. Т. Г. Шевченко, г. Тирасполь, Moldova, Republic of
  • Т. Романюк Приднестровский государственный университет им. Т. Г. Шевченко, г. Тирасполь, Moldova, Republic of
  • О. Шеметов Приднестровский государственный университет им. Т. Г. Шевченко, г. Тирасполь, Moldova, Republic of

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-19.49-53

Ключові слова:

гнучкість, сила, м’язи, активні і пасивні вправи, динамічні та статичні вправи, розвиток

Анотація

 Проведено дослідження, спрямоване на порівняльний аналіз ефективності застосування статичних і динамічних вправ для розвитку активної гнучкості. Вивчення даних літературних джерел дозволило ви­значити, що при виконанні вправ на розтя­гування особливу увагу необхідно приділити прояву силових здібностей, оскільки в біль­шості рухів людини використовується актив­на гнучкість. Стало відомо, що вправи, спря­мовані на розвиток гнучкості і виконувані активним методом, є найкращими, оскільки дозволяють оптимально включати в роботу м’язи-антагоністи, роблять процес тренуван­ня більш усвідомленим. В експерименті, що проходив в умовах карантину по COVID-19 і забезпечував йому відносно високий рівень чистоти, взяли участь студентки Придністров­ського державного університету ім. Т. Г. Шев­ченка. В однорідних групах за показниками розвитку гнучкості задньої поверхні стегна і гомілки були використані однотипні за своєю структурою вправи, але виконувались різним способом. У групі № 1 застосовувалися ста­тичні нахили, в групі № 2 – динамічні нахили. Основною умовою при виконанні вправ було виключення самозахватів, допомоги партне­ра, устаткування або інвентарю, мінімізація впливу сили інерції (активні махи) або допо­моги маси власного тіла при обов’язковому включенні під час виконання завдань сили м’язів, що розгинають хребет, і м’язів пере­дньої поверхні стегна і гомілки. Контрольною вправою виступав нахил вперед з положення сидячи. Тривалість експерименту – 21 днів. В результаті експерименту з’ясувалося, що три­разові заняття протягом трьох тижнів, в ході яких використовуються вправи на розтягуван­ня м’язів задньої поверхні стегна і гомілки, однотипні за своєю структурою, і виконувані активним способом, приносять ідентичний результат при застосуванні як динамічних, так і статичних рухів. Проведене дослідження за участю 20 респондентів демонструє, що в деяких випадках статичні і динамічні вправи, спрямовані на розвиток активної гнучкості, однаково ефективні.

Посилання

Васильева, Л. Ф. Прикладная кинезиология. Восстановление тонуса и функций скелетных мышц. М. : Эксмо, 2018. 304 с.

Vasilyeva, L.F. (2018), Prikladnaya kineziologiya. Vosstanovlenie tonusa i funkcij skeletnyh myshc [Applied Kinesiology. Restoring the tone and functions of skeletal muscles]. Exmo, Moskva. 304 p. [in Russia].

Горбунова Ю.В. Панина О.В, Шишкина Т.Г. Стретчинг и его влияние на развитие мышечной системы человека. Актуальные проблемы и перспективы развития физической культуры и спорта в высших учебных заведениях Минсельхоза России: материалы IV Междунар. межвуз., учеб.-метод. и науч.-практ. конф. Саратов, 2016. С. 103-106.

Gorbunova, Y. V. Panina, O. V., Shishkina, T. G. (2016), «Stretching i ego vliyanie na razvitie myshechnoj sistemy cheloveka» [Stretching and its impact on the development of the human muscular system]. Current problems and prospects for the development of physical culture and sports in the higher education institutions of the Ministry of Agriculture of Russia: materials IV Internar. inter-study.-method. and teaching.-practical. сonf. Saratov, pp. 103-106. [in Russia].

Дворкин Л. С. Тяжелая атлетика : учебник для вузов. М. : Сов. спорт, 2005. 600 с.

Dvorkin, L.S. (2005), Tyazhelaya atletika [Weightlifting: textbook for universities]. Sov. Sports. Moskva. 600 p. [in Russia].

Каминофф Л, Мэтьюз Э. Анатомия йоги. Минск : «Попурри», 2012, 320 с.

Kaminoff, L, Matthews, E. (2012), Anatomiya jogi [Yoga Anatomy]. Popurri, Minsk, 320 p. [in Russia].

Костина Е. А. Стретчинг – один из путей привлечения молодёжи к занятиям физической культурой. Физическое воспитание и спорт. 2015. № 9. С. 237-238.

Kostina, E. A. (2015), «Stretching – odin iz putey privlecheniya molodozhi k zanyatiyam fizicheskoy kul›turoy» [Stretching is one of the ways to attract young people to physical education]. Physical education and sports. № 9. pp. 237-238. [in Russia].

Курамшин Ю. Ф. Теория и методика физической культуры. М. : Сов. спорт, 2004. 464 с.

Kuramshin, Yu. F. (2004), Teoriya i metodika fizicheskoj kul’tury [Theory and method of physical culture]. Sov. Sports, Moskva.464 p. [in Russia].

Лазарев И. А. Биомеханогенез нарушений осанки и патологии нижнечелюстного сустава. Здоров’я України 21 сторіччя. № 21 (442), 2018. С. 26-27.

Lazarev, I. A. (2018), «Biomekhanogenez narushenij osanki i patologii nizhnechelyustnogo sustava» [Biomehanogenes disorders of posture and pathology of the lower jaw joint]. Health of Ukraine for the 21st Century. 21 (442). pp. 26-27. [in Russia].

Мальцева И. Г. Методика тестирования и оценки уровня общей физической подготовленности студентов вузов: учебно-метод. пособие. Орел, 2014. 40 с.

Maltseva. I. G. (2014) Metodika testirovaniya i ocenki urovnya obshchej fizicheskoj podgotovlennosti studentov vuzov [The method of testing and assessing the level of overall physical fitness of university students: educational method]. Orel, 40 p. [in Russia].

Прохорова Е. С. Коррекция функциональных нарушений опорно- двигательного аппарата у пациентов с пателлофеморальным болевым синдромом: дисс. … канд. мед. наук: 14.03.11. М., 2018. 99 с.

Prokhorova, E. S. (2018), «Korrekciya funkcional›nyh narushenij oporno-dvigatel›nogo apparata u pacientov s patellofemoral›nym bolevym sindromom» [Correction of functional disorders of the musculoskeletal system in patients with patellofemoral pain syndrome]: dissertation for the sciences degree of сand: 14.03.11. M. 99 p. [in Russia].

Стефаниди А. В. Мышечно-фасциальные болевые синдромы (клинические варианты, механизмы развития, лечение): дисс. …. док. мед. наук: 14.00.13. С-Пб, 2009. 216 с.

Stefanidi, A. V. (2009), «Myshechno-fascial’nye bolevye sindromy (klinicheskie varianty, mekhanizmy razvitiya, lechenie)» [Muscle-fascial pain syndromes (clinical variants, development mechanisms, treatment)]: the doctor’s thesis. Medical. 14.00.13. St.-Pb. 216 p. [in Russia].

Татаренко Н. А. Анатомия стретчинга. М. : Эксмо. 2017. 224 с.

Tatarenko, N.A. (2017), Anatomiya stretchinga [Anatomy of stretching]. Exmo, M. 224 p. [in Russia].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-18

Як цитувати

Самолюк, О. ., Романюк, Т., & Шеметов, О. (2021). Значення статичних і динамічних вправ для розвитку активної гнучкості. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (19), 49–53. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-19.49-53