МЕТОДИКА РОЗВИТКУ РУХОВИХ УМІНЬ І НАВИЧОК МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПОЗАКЛАСНІЙ ІГРОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-17.28-33Ключові слова:
квести, позакласна робота, рухові уміння і навички.Анотація
Нова українська школа, яка орієнтована на активне навчання, пошук, творчість дітей молодшого шкільного віку, покликана навчити продуктивно проводити дозвілля, наповнювати його заняттями для різнобічного розвитку. Тут значний потенціал позакласної ігрової діяльності в напрямі виховання прагнень до систематичного вдосконалення рухових умінь і навичок належить квестам. Матеріал та методи дослідження. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати методику розвитку рухових умінь і навичок молодших школярів в позакласній ігровій діяльності з використанням квестів. Для розв’язання зазначеної мети використано такі методи дослідження: аналіз психолого-педагогічної літератури, медико-біологічної та спеціальної літератури, порівняння, систематизація інформації (для аргументування вихідних положень дослідження, узагальнення наявних даних). Результати дослідження. На основі проведеної роботи було визначено ключові структурні елементи та функції об’єкту пізнання, які відображені в моделі розвитку рухових умінь і навичок молодших школярів у позакласній ігровій діяльності. Спрямування на досягнення результативності дослідно-експериментальної роботи щодо розвитку рухових умінь і навичок молодших школярів, зумовило набір ключових взаємопов’язаних елементів структурно- функціональної моделі, які представлені такими блоками: цільовим, змістовно-процесуальним, результативним. Висновки. Моделювання розвитку рухових умінь і навичок дало можливість визначити основні компоненти цього складного процесу: мету, завдання, методологічні основи, принципи та педагогічні умови реалізації, вікові особливості молодших школярів, специфіку позакласної ігрової діяльності (у вигляді квестів), критерії, показники, рівні розвитку рухових умінь і навичок.
Посилання
Аксьонова О. Нова фізична культура або школа розумного руху. Теорія та методика фізичного виховання. 2010. № 12 (74). С. 29– 34.
Aksonova, O. (2010), “Nova fizychna kulʹtura abo shkola rozumnoho rukhu“ [New physical culture or school of mental movement]. Theory and methods of physical education, No 12 (74), pp. 29–34. [in Ukraine].
Грицюк С., Козіброцький С. Педагогічні умови реалізації дидактичного потенціалу квестів щодо розвитку рухових умінь навичок молодших школярів. Kelm : knowledge, education, law, management. Lublin : Fundacja Instytut Spraw Administracji Publicznej, 2018. pp. 25–34.
Hrytsyuk, S., Kozibrotskyy, S. (2018), “Pedahohichni umovy realizatsiyi dydaktychnoho potentsialu kvestiv shchodo rozvytku rukhovykh uminʹ navychok molodshykh shkolyariv“ [Pedagogical conditions for the realization of the didactic potential of quests for the development of motor skills of junior high school students]. Kelm : knowledge, education, law, management, pp. 25-34. [in Ukraine].
Носко М., Єдинак Г. Передумови персоналізації в розвитку координації учнів початкової школи. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. Випуск 14, 2019.С. 36–40.
doi: 10.32626/2227-6246.2019-14.36-40.
Nosko, M., Iedynak, G. (2019), “Peredumovy personalizatsiyi v rozvytku koordynatsiyi uchniv pochatkovoyi shkoly” [Prerequisites for personalization in the development of coordination of primary school students]. Bulletin of Kamyanets-Podilskyi Ivan Ogiyenko National University. Physical Education, Sports and Human Health, Issue 14, рр. 36–40. [in Ukraine].
Мальцева О. Шкільний квест: маршрутами здоров’я. Здоров’я та фізична культура. 2013. № 20. С. 18-20.
Maltseva O. (2013), “Shkilʹnyy kvest: marshrutamy zdorovʺya” [School quest: health routes]. Health and physical culture, No 20, pp. 18–20. [in Ukraine].
Приступа Є. Н. Українські народні ігри : монографія. Львів : ЛДУФК, 2012. 431 с.
Prystupa, Yе. N. (2012), Ukrayinsʹki narodni ihry [Ukrainian folk games]. LDUFK, Lviv, 431 p. [in Ukraine].
Сокол І. М. Класифікація квестів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2014. Вип. 36 (89). С. 369–374.
Sokol, I. M. (2014), “Klasyfikatsiya kvestiv” [Classification of quests]. Pedagogy of formation of creative personality in higher and general education schools, Issue 36 (89), рp. 369–374. [in Ukraine].
Шиян Б. М., Єдинак Г. А., Петришин Ю. В. Наукові дослідження у фізичному вихованні та спорті : навч. посіб. Кам’янець-Подільський : ПП Видавництво «Оіюм»», 2012. 280 с.
Shiyan, B. M., Iedynak, G. A., Petryshyn, Yu. V. (2012), Naukovi doslidzhennya u fizychnomu vykhovanni ta sporti [Scientific research in physical education and sports]. PE Oyum Publishing House, Kamianets-Podilsky, 280 p. [in Ukraine].