ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ЗДОРОВ’Я МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • А. Заікін Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна
  • Е. Жигульова Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна
  • С. Рябцев Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна
  • В. Марчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна
  • Д. Марчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна
  • Є. Козак Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-17.22-27

Ключові слова:

професійна підготовка, здоровий спосіб життя, міжпредметні зв’язки, самостійна робота, педагогічна практика, педагогічні умови, студенти.

Анотація

 

 В статті розглядаються особливості підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до формування здорового способу життя молодших школярів. Авторами зроблений аналіз наукової літератури, що свідчить про різні підходи до покращення підготовки фахівців фізичного виховання. Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці педагогічних умов підготовки майбутніх учителів фізичної культури до формування культури здоров’я молодших школярів. Матеріал і методи. Експериментальну базу дослідження склали студенти та магістранти факультету фізичної культури Кам¢янець-Подільського національного університету імені І.Огієнка у кількості 62 осіб. Для вирішення поставлених завдань були використані методи порівняльного аналізу і узагальнення літературних джерел та педагогічний експеримент. Завдання дослідження: розкрити особливості професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до виховання здорового способу життя молодших школярів; здійснити аналіз філософських, соціальних і психолого-педагогічних передумов виховання здорового способу життя молодших школярів; теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити педагогічні умови підготовки майбутніх учителів фізичної культури до виховання здорового способу життя молодших школярів. Результати. Підсумковий аналіз експериментальних даних виявив суттєві позитивні зміни рівнів сформованості мотиваційного, когнітивного, діяльнісного компонентів підготовленості майбутніх учителів фізичної культури, які входили до експериментальних груп порівняно із показниками підготовленості майбутніх учителів фізичної культури, які входили до контрольних груп. Висновки. Підготовка студентів до виконання основних функцій педагога стосовно формування здорового способу життя школярів може бути більш ефективною, якщо такі види їх діяльності, як навчальна робота, самостійна робота і виробнича практика, зорієнтовані на підготовку майбутніх фахівців до виконання відповідних функцій шкільного вчителя ще на етапі вузівської освіти.

Біографії авторів

А. Заікін, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізичної реабілітації та медико-біологічних основ фізичного виховання

Е. Жигульова, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський

кандидат біологічних наук, доцент, завідувач кафедри фізичної реабілітації та медико-біологічних основ фізичного виховання

С. Рябцев, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський

викладач кафедри фізичного виховання

В. Марчук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський

старший викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання, заслужений тренер України

Д. Марчук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський

асистент кафедри теорії та методики фізичного виховання

Є. Козак, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри спорту і спортивних ігор

Посилання

Галаманжук Л. Л., Єдинак Г. А. Основи наукових досліджень : навч.-метод. посібник. Кам’янець-Подільський : Рута, 2019. 150 с.

Galamanzhuk, L. L., Iedynak, G. A. (2019), Osnovy naukovykh doslidzhenʹ [Fundamentals of scientific research]. Ruta Printing House LLC, Kamianets-Podilskyi, 150 p. [in Ukraine].

Заікін А. В. Інноваційні підходи до підготовки спеціалістів з фізичної культури. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. 2008. Випуск 55. Т. 1. С. 160–163.

Zaikin, A. V. (2008), ”Innovaciyni pidhody do pidgotovky specialistiv z fizychnoi kultury” [Innovative approaches to training specialists of physical culture]. Bulletin of Taras Shevchenko Chernihiv State Pedagogical University, Issue 55 (1), pp. 160-163. [in Ukraine].

Імас Є., Василенко М. Діагностика сформованості праксеологічного компонента професійної компетентності майбутніх фітнес- тренерів у закладах вищої освіти. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2019. Випуск 13. С. 34–39. doi: 10.32626/2227-6246.2019-13.34-39.

Imas, E., Vasylenko, M. (2019), “Diahnostyka sformovanosti prakseolohichnoho komponenta profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh fitnes-treneriv u zakladakh vyshchoyi osvity” [Diagnosis of the formation of the praxeological component of professional competence of future fitness trainers in higher education institutions]. Bulletin of Kamianets-Podilskyi National Ivan Ohiienko University: Physical education, sports and human health. Issue 13, рр. 34–39. doi: 10.32626/2227-6246.2019-13.34-39 [in Ukraine].

Комар А. О. Проблема готовності майбутніх учителів фізичної культури до позакласної роботи з молодшими школярами. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2015. Випуск 52. С. 31–36.

Komar, A. O. (2015), “Problema hotovnosti maybutnikh uchyteliv fizychnoi kul’tury do pozakiasnoi roboty z molodshymy shkolyaramy” [The problem of readiness of future physical education teachers for extracurricular activities with primary school students]. Psychological and pedagogical problems of rural school, Issue 52, pp. 31-36. [in Ukraine].

Кремень В. Г. Підготовка вчителя в умовах переходу загальноосвітньої школи на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання. Вища школа, 2003. Випуск 1. С. 3–11.

Kremen, V. H. (2003), “Pidhotovka vchytelya v umovah perehodu na novyi zmist, strukturu i 12-richnyi termin navchanya” [Teacher training in transition secondary school for a new content, structure and 12-year term of study]. High school, Issue 1, pp. 3–11. [in Ukraine].

Носко М. О. Здоров’язбережувальні технології у фізичному вихованні : монографія. Київ : СПД Чалчинська Н. В., 2014. 340 с.

Nosko, M. O. (2014), Zdorov’yazbereguval’ni tehnologii u fizychnomu vyhovanni [Health technologies in physical education]. SPD Chalchynska N. V., Kyiv, 340 p. [in Ukraine].

Мельник А. О. Сутнісний зміст позакласної роботи учителів фізичної культури у початковій школі. Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. 2015. Випуск 141(ІІ). С. 183–186.

Melnyk, A. O. (2015), “Sutnisnyi zmist pozaklasnoi roboty uchyteliv fizychnoi kul’tury u pochatkoviy shkoli” [The essential content of extracurricular work of physical education teachers in primary school]. Proceedings. Series: Pedagogical sciences, Issue 141(ІІ), pp. 183–186. [in Ukraine].

Сущенко Л. П. Про професійне самовизначення майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. 2004. Випуск 31. C. 383–389.

Sushchenko, L.P. (2004), “Pro profesiyne samovyznachenyf maybutnych fahivciv fizychnogo vyhovannya ta sportu” [About professional self-determination of the future specialists in physical education and sports]. Pedagogy and psychology of creative personality formation: problems and searches, Issue 31, pp. 383–389 [in Ukrainian].

Шиян Б. М. Теоретико-методичні основи підготовки вчителів фізичного виховання в педагогічних навчальних закладах : автореф. дис.... д-ра пед. наук : 13.00.04 Ін-т педагогіки і психології професійної освіти АПН України. Київ, 1997. 45 с.

Shyian, B. M. (1997), “Teoretyko-metodychni osnovy pidhotovky vchyteliv fizychnogo vyhovannya v pedagogichnyh zakladah” [Theoretical and methodological bases of physical training teacher in pedagogical educational institutions]: abstract of the dissertation of the doctor of pedagogical sciences: 13.00.04 Institute of Pedagogy and Psychology of Vocational Education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kyiv. 45 p. [in Ukraine].

Шкребтій Ю. М. Про врегулювання системи фізичної культури і спорту в Україні. Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи. 2005. С. 13–26.

Shkrebtii, Yu. M. (2005), “Pro vregulu’vanya systemy fizychnoi kul’tury I sportu v Ukraini” [About the regulation of the system of physical culture and sports in Ukraine]. Realizatsiia zdorovoho sposobu zhyttia – suchasni pidkhody, рр. 13–26. [in Ukraine].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-13

Як цитувати

Заікін, А., Жигульова, Е., Рябцев, С., Марчук, В., Марчук, Д., & Козак, Є. (2020). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ЗДОРОВ’Я МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (17), 22–27. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-17.22-27