CONTENT OF THEORETICAL TRAINING OF STUDENTS IN NON-AUDITING STUDIES OF PHYSICAL EDUCATION CLASSES
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-17.5-9Ключові слова:
студент, фізичне виховання, позааудиторні дослідження, теоретична підготовка, ефективністьАнотація
У статті розглянуто питання позааудиторних занять із фізичного виховання у закладах вищої освіти. Актуальність дослідження обумовлена об’єктивною необхідністю підвищення ефективності фізичного виховання студентів під час навчання в університеті. Комплексне використання усіх форм фізичного виховання, широкого спектру методів і прийомів набуття теоретичних знань задля забезпечення ефективного фізичного виховання студентів закладів вищої освіти акцентують досліджувану проблему. Мета дослідження: виявлення та обґрунтування змістовного наповнення теоретичної підготовки студентів у позааудиторних формах занять з фізичного виховання. Матеріал та методи. В основу дослідження покладено використання комплексу загальнонаукових теоретичних методів: аналіз, систематизація, узагальнення, порівняння різних поглядів на досліджувану проблему, узагальнення даних науково- методичної та спеціалізованої літератури. Результати. Сформовано концептуальні підходи процесу предметного наповнення теоретичної підготовки з урахуванням наявних теоретичних та емпіричних даних. На основі результатів наукового пошуку визначено перспективні напрями дослідницьких підходів до вирішення виявлених проблем у процесі оволодіння теоретичними знаннями із фізичного виховання студентами під час навчання. Змістовне наповнення теоретичної підготовки студентів у позааудиторних формах занять з фізичного виховання скеровано на формування ціннісних орієнтацій студентської молоді набуття навичок здорового способу життя та забезпечення істотного підвищення рівня освіченості студентів з питань збереження свого стану здоров’я. Висновки. Визначено, що перспективним напрямом вирішення проблематики ефективності фізичного виховання є оволодіння студентами теоретичними знаннями, як мотиваційного чинника до занять у позааудиторних формах? що має теоретичне і практичне значення для підвищення ефективності цього процесу у закладах вищої освіти.
Посилання
Anikieiev DM. (2015). Criteria of effectiveness of students’ physical education system in higher educational establishments. Physical education of students, 5, 3–8. doi:http://dx.doi.org/10.15561/20755279. 2015.0501.
Ayers SF. (2004). High School Students’ Physical Education Conceptual Knowledge. Research Quarterly for Exercise and Sport, 75(3): 272–287. doi:https://dx.doi.org/10.1080/02701367.2004.10609160.
Biddle S., Gorely T. & Stensel D.J. (2004). Healthenhancing physical activity and sedentary behaviour in children and adolescents. Journal of Sports Sciences, 22, 679-701.
Boychuk Yu., Iedynak G., Galamanzhuk L., Kljus O., Skavronskyi О. (2019). Research of the interest of university students in the development of their physical qualities. Bulletin of the Kamianets- Podilskyi National Ivan Ohiienko University. Physical education, Sport and Human Health, Issue 13, 29-32. doi:https://dx.doi. org/10.32626/2227-6246.2019-13.29-33.
Iedynak GA., Mytckan BM., Zavatska L. (2012) The state and some theoretical aspects of enhancement of students’ motivation to systematic motor activity of the well-being direction. Bulletin of the Carpathian National University. Physical Education. Issue 16, 44-50.
Koryahin V., Blavt O., Gurtova Т., Serbo E. (2019). Technological Principles of Formation of Motor Competence in The Physical Education of Students With Chronic Health Conditions. Theory and methods of physical education, 19(4), 193-199. https://doi. org/10.17309/tmfv.2019.4.05
Корягін В., Блавт О., Стаднік В., Цовх Л. Організація та методика позааудиторної фізичної культури студентів вищої школи. Львів : Політехніка, 234 с.
Koryahin, V., Blavt, O., Stadnik, V ., Tsʹovkh, L. (2020), Orhanizatsiya ta metody pozashkilʹnoyi fizkulʹtury dlya studentiv vyshchoyi shkoly [Organization and methods of extracurricular physical education for students of higher educationї. Polytechnic Publishing House, Lviv, 234 р. [in Ukraine].
Stadnik VV. (2014). Content of the extra-curriculum activities in the system of physical education of students of higher educational institutions. Research Journal of International Studies, 3(22), 47-51.
Ruscitti RJ., Thomas SG., Bentley DC. (2017). The experiences of students without disabilities in inclusive physical education classrooms: a review of literature. Asia-Pacific Journal of Health, Sport and Physical Education, 8(3), 245–257. https://doi.org/10.1080/1837 7122.2017.1345286
Voronetskiy VB. (2015). Motional activity as a part of the content of education in the institution of higher education. Journal of Education, Health and Sport, 5(7), 620-630. doi: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.439431
Pavlos RM., Bulatov АM., Hrebinka GY, Osinchuk VV. (2017). Extracurricular physical education classes of university students in the perspective of educational innovations. Scientific journal of National Pedagogical University. MP Dragomanov. Series 15, Scientific and pedagogical problems of physical culture. Physical Education and Sport, 5(87), 78-81.
Столяров В. И. Теория и методология современного физического воспитания: состояние развития и авторские концепции : монография. Київ : Олімп. л-ра, 2015. 704 с.
Stolyarov, V. I. (2015), Teoriya i metodologiya sovremennogo fizicheskogo vospitaniya: sostoyaniye razvitiya i avtorskiye kontseptsii [Theory and methodology of modern physical education: state of development and author’s concept]. Olympic literature, Kyiv, 704 p. [in Russian].
Stroot S. A. (2014). Case Studies in Physical Education: Real World Preparation for Teaching. Routledge.