ЕФЕКТИВНІСТЬ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ ЗАЛУЧЕННЯ МОЛОДІ ДО ОЗДОРОВЧОЇ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-16.107-110Ключові слова:
педагогічна технологія, студенти, рухова активність оздоровчої спрямованості, фізичне виховання.Анотація
Мета: довести ефективність технологічного підходу залучення студентів у процесі фізичного виховання до оздоровчої рухової активності в покращенні показників їх фізичного стану. Матеріал: У дослідженні взяли участь 123 дівчини і 117 хлопців. Результати: у ході експерименту перевірено ефективність технологічного підходу залучення молоді до оздоровчої рухової активності у процесі фізичного виховання. Встановлено, що розроблена технологія забезпечує значно кращий (на рівні від р<0,05 до р<0,001) результат ніж традиційна реалізація змісту чинної програми у наступних показниках: рівень вияву наприкінці навчальних семестру і року (поточний, підсумковий) показників фізичного стану, теоретичної підготовленості в організації і реалізації оздоровчої рухової активності; кількість показників, що в ці періоди покращилися; пропущених по хворобі днів; стан, систематичність і параметри рухової активності студента у позанавчальний час. Зазначені й вихідний контроль реалізовувались під час спеціального спортивно-оздоровчого заходу змагальним методом, оперативний – на кожному занятті для оцінки відповідності фізичних навантажень поточним можливостям студента. Висновки: розбіжності результатів, виявлені в експериментальній і контрольній групах дівчат, а також хлопців, пов’язували з неоднаковими обсягами рухової активності оздоровчої спрямованості, що в експериментальній групі протягом навчального року відзначався збільшенням унаслідок залучення студентів до такої активності у позанавчальний час та оптимізації змісту їхніх практичних занять з фізичного виховання, досягнутої в експериментальній технології. Водночас низька результативність залучення студентів контрольної групи до систематичної оздоровчої рухової активності негативно позначилася на зміні показників їх фізичного стану. Перевіркою спроектованої технології в ході другого етапу формуючого експерименту встановлено її висока ефективність у вирішенні поставлених завдань, що дозволяє рекомендувати запропоновану розробку в процесі фізичного виховання студентів.
Посилання
Бар-Ор О., Роуланд Т. Здоровье детей и двигательная активность: от физиологических основ до практического применения. Київ : Олімп. л-ра, 2009, 528 с.
Bar-Or, O., Rouland, T. (2009), Zdorovye detey i dvigatelnaya aktivnost: ot fiziologicheskih osnov do prakticheskogo primeneniya [Children’s health and physical activity: from physiological foundations to practical use]. Olimpiyskaya lіteratura, Kyiv. 528 p. [in Russia].
Декерс Л. Мотивация. Теория и практика. Москва : Гросс Медиа, 2007, 637 с.
Dekers, L. (2007), Motivatsiya. Teoriya i praktika [Motivation. Theory and practice]. Gross Media, Moskva. 637 p. [in Russia].
Дутчак М. В. Спорт для всіх в Україні: теорія та практика : монографія. Київ : Олімп. л-ра, 2009. 279 с.
Dutchak, M. V. (2009), Sport dlia vsikh v Ukraini: teoriia ta praktyka: monohrafiia [Sport for all in Ukraine: theory and practice]. Olimpiyskaya lіteratura, Kyiv. 279 p. [in Ukraine].
Захаріна Є. А. Формування мотивації до рухової активності у процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. і сп. : 24.00.02 НУФВСУ. Київ, 2008. 21 с.
Zakharina, Ye. A. (2008), “Formuvannia motyvatsii do rukhovoi aktyvnosti u protsesi fizychnoho vykhovannia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv” [Formation of motivation to physical activity in the process of physical education of students of higher educational establishments]: avtoref. diss. for the sciences degree of candidate in phys. education and sports: 24.00.02 National University in phys. education and sports of Ukraine. Kyiv. 21 p. [in Ukraine]
Иващенко Л. Я. Программирование занятий оздоровительным фитнесом. Київ : Науковий світ, 2008, 198 с.
Ivaschenko, L. Ya. (2008) Programmirovanie zanyatiy ozdorovitelnyim fitnesom [Health Fitness Programming]. Naukovyi svit, Kyiv. 198 p. [in Ukraine].
Платонов В. Н. Актуальные проблемы высшей школы и пути перестройки физкультурного образования. Теория и практика физической культуры. 1990. № 4. С. 5-10.
Platonov, V. N. (1990), “Aktualnyie problemyi vyisshey shkolyi i puti perestroyki fizkulturnogo obrazovaniya” [Actual problems of higher education and the ways of restructuring physical education]. Teoriya i praktika fizicheskoy kulturyi, № 4. рр. 5-10. [in Ukraine]
Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента. Наказ Міністерства освіти і науки України № 642 від 09.07.2009 р., Київ, 2009. 2 с.
Pro orhanizatsiiu vyvchennia humanitarnykh dystsyplin za vilnym vyborom studenta [On the organization of study of humanities at the student’s free choice]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 642 vid 09.07.2009 r. [in Ukraine]
Yurchyshyn, Y. V. (2014), Students’ motivation building technology to motor activity of health improving direction during physical training. Journal of Education, Health and Sport. pp. 109–116. [in Ukraine]. http://ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/view/ 2014%3B4%2814%29%3A109-116