ЕФЕКТИВНІСТЬ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ ЗАЛУЧЕННЯ МОЛОДІ ДО ОЗДОРОВЧОЇ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ

Автор(и)

  • Ю. Юрчишин Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна
  • В. Мисів Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна
  • Т. Погребняк Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна
  • С. Потапчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-16.107-110

Ключові слова:

педагогічна технологія, студенти, рухова активність оздоровчої спрямованості, фізичне виховання.

Анотація

Мета: довести ефективність технологічного підходу залучення студентів у процесі фізичного виховання до оздоровчої рухової активності в покращенні показників їх фізичного стану. Матеріал: У дослідженні взяли участь 123 дівчини і 117 хлопців. Результати: у ході експерименту перевірено ефективність технологічного підходу залучення молоді до оздоровчої рухової активності у процесі фізичного виховання. Встановлено, що розроблена технологія забезпечує значно кращий (на рівні від р<0,05 до р<0,001) результат ніж традиційна реалізація змісту чинної програми у наступних показниках: рівень вияву наприкінці навчальних семестру і року (поточний, підсумковий) показників фізичного стану, теоретичної підготовленості в організації і реалізації оздоровчої рухової активності; кількість показників, що в ці періоди покращилися; пропущених по хворобі днів; стан, систематичність і параметри рухової активності студента у позанавчальний час. Зазначені й вихідний контроль реалізовувались під час спеціального спортивно-оздоровчого заходу змагальним методом, оперативний – на кожному занятті для оцінки відповідності фізичних навантажень поточним можливостям студента. Висновки: розбіжності результатів, виявлені в експериментальній і контрольній групах дівчат, а також хлопців, пов’язували з неоднаковими обсягами рухової активності оздоровчої спрямованості, що в експериментальній групі протягом навчального року відзначався збільшенням унаслідок залучення студентів до такої активності у позанавчальний час та оптимізації змісту їхніх практичних занять з фізичного виховання, досягнутої в експериментальній технології. Водночас низька результативність залучення студентів контрольної групи до систематичної оздоровчої рухової активності негативно позначилася на зміні показників їх фізичного стану. Перевіркою спроектованої технології в ході другого етапу формуючого експерименту встановлено її висока ефективність у вирішенні поставлених завдань, що дозволяє рекомендувати запропоновану розробку в процесі фізичного виховання студентів.

Біографії авторів

Ю. Юрчишин, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, завідувач кафедри теорії і методики фізичного виховання

В. Мисів, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання

Т. Погребняк, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

викладач кафедри теорії і методики фізичного виховання

С. Потапчук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

викладач кафедри теорії і методики фізичного виховання

Посилання


Бар-Ор О., Роуланд Т. Здоровье детей и двигательная активность: от физиологических основ до практического применения. Київ : Олімп. л-ра, 2009, 528 с.

Bar-Or, O., Rouland, T. (2009), Zdorovye detey i dvigatelnaya aktivnost: ot fiziologicheskih osnov do prakticheskogo primeneniya [Children’s health and physical activity: from physiological foundations to practical use]. Olimpiyskaya lіteratura, Kyiv. 528 p. [in Russia].

Декерс Л. Мотивация. Теория и практика. Москва : Гросс Медиа, 2007, 637 с.

Dekers, L. (2007), Motivatsiya. Teoriya i praktika [Motivation. Theory and practice]. Gross Media, Moskva. 637 p. [in Russia].

Дутчак М. В. Спорт для всіх в Україні: теорія та практика : монографія. Київ : Олімп. л-ра, 2009. 279 с.

Dutchak, M. V. (2009), Sport dlia vsikh v Ukraini: teoriia ta praktyka: monohrafiia [Sport for all in Ukraine: theory and practice]. Olimpiyskaya lіteratura, Kyiv. 279 p. [in Ukraine].

Захаріна Є. А. Формування мотивації до рухової активності у процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. і сп. : 24.00.02 НУФВСУ. Київ, 2008. 21 с.

Zakharina, Ye. A. (2008), “Formuvannia motyvatsii do rukhovoi aktyvnosti u protsesi fizychnoho vykhovannia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv” [Formation of motivation to physical activity in the process of physical education of students of higher educational establishments]: avtoref. diss. for the sciences degree of candidate in phys. education and sports: 24.00.02 National University in phys. education and sports of Ukraine. Kyiv. 21 p. [in Ukraine]

Иващенко Л. Я. Программирование занятий оздоровительным фитнесом. Київ : Науковий світ, 2008, 198 с.

Ivaschenko, L. Ya. (2008) Programmirovanie zanyatiy ozdorovitelnyim fitnesom [Health Fitness Programming]. Naukovyi svit, Kyiv. 198 p. [in Ukraine].

Платонов В. Н. Актуальные проблемы высшей школы и пути перестройки физкультурного образования. Теория и практика физической культуры. 1990. № 4. С. 5-10.

Platonov, V. N. (1990), “Aktualnyie problemyi vyisshey shkolyi i puti perestroyki fizkulturnogo obrazovaniya” [Actual problems of higher education and the ways of restructuring physical education]. Teoriya i praktika fizicheskoy kulturyi, № 4. рр. 5-10. [in Ukraine]

Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента. Наказ Міністерства освіти і науки України № 642 від 09.07.2009 р., Київ, 2009. 2 с.

Pro orhanizatsiiu vyvchennia humanitarnykh dystsyplin za vilnym vyborom studenta [On the organization of study of humanities at the student’s free choice]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 642 vid 09.07.2009 r. [in Ukraine]

Yurchyshyn, Y. V. (2014), Students’ motivation building technology to motor activity of health improving direction during physical training. Journal of Education, Health and Sport. pp. 109–116. [in Ukraine]. http://ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/view/ 2014%3B4%2814%29%3A109-116

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-14

Як цитувати

Юрчишин, Ю., Мисів, В., Погребняк, Т., & Потапчук, С. (2020). ЕФЕКТИВНІСТЬ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ ЗАЛУЧЕННЯ МОЛОДІ ДО ОЗДОРОВЧОЇ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (16), 107–110. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-16.107-110