СТРУКТУРНІ АКЦЕНТИ ГОТОВНОСТІ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ

Автор(и)

  • Л. Чалій Рівненський державний гуманітарний університет, Рівне, Ukraine
  • С. Мамчур Рівненський державний гуманітарний університет, Рівне, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-16.96-101

Ключові слова:

сфера фізичної культури і спорту, , студенти, педагогічна діяльність.

Анотація

Досліджено стан розв’язання проблеми формування готовності учителів фізичної культури до позакласної роботи. Зроблено спроби виділити головні структурні елементи готовності на основі систематизації літературних джерел та власних досліджень. Метою дослідження став аналіз розробленості структурних компонентів готовності учителів фізичної культури до позакласної роботи у педагогічній теорії. Матеріал і методи: для проведення дослідження використано комплекс методів: теоретичний аналіз наукових праць, навчально-методичної та спеціальної літератури, систематизація та узагальнення досвіду фахівців галузі фізичної культури і спорту; методи математичної статистики. Результати: проведений аналіз наукових досліджень з проблеми формування готовності до діяльності показав, що існують різні підходи до інтерпретації цього процесу. При цьому можна виявити спільну ознаку: формування готовності передбачає наявність мотивації, отримання знань, вмінь, навичок та практичного досвіду, усвідомлення ролі професійної підготовки, постійної роботи над самовдосконаленням. Систематизація науково-довідкового матеріалу з проблеми дослідження дозволила визначити у структурі готовності учителя фізичної культури до позакласної роботи такі компоненти: мотиваційний, орієнтаційний, теоретико-практичний, особистісний. Кожен з зазначених компонентів має, в свою чергу, широке тлумачення. Висновки: визначено, що готовність учителя фізичної культури до позакласної роботи – це інтегрована якість особистості, що має багатокомпонентну структуру. Кожен компонент має, в свою чергу, широкий спектр ознак та вимог, на реалізацію яких має бути спрямована професійна підготовка фахівців у закладі вищої освіти.

Біографії авторів

Л. Чалій, Рівненський державний гуманітарний університет, Рівне

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і практики фізичної культури і спорту

С. Мамчур, Рівненський державний гуманітарний університет, Рівне

старший викладач кафедри теорії і практики фізичної культури і спорту

Посилання

Алєксєєва Г. М. Cутність і структура готовності майбутніх соціальних педагогів до застосування комп’ютерних технологій у професійній діяльності. Зб. наук. праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). 2012. Т.2. С. 9–14.

Alieksieieva, H. M. (2012), “Sutnist i struktura hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti“ [The essence and structure of future social educators’ readiness to use computer technologies in their professional activities]. Сollection of scientific works of Berdyansk State Pedagogical University: Рedagogical science. Vol. 1, pp. 9–14. [in Ukraine].

Васильков А. А. Теория и методика физического воспитания : учебник. Ростов на Дону : Феникс, 2008. 381 с.

Vasylkov, A. A. (2008), Teoriya i metodika fizicheskogo vospitaniya [Theory and methodology of physical education]. Feniks, Rostov n /d. 381 p. [in Russia].

Гаркуша С. В. Поняття та компоненти професійної готовності майбутніх учителів до педагогічної діяльності. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2013. Вип. 110. С. 198-201. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ VchdpuP_2013_110_57

Harkusha, S. V. (2013), “Poniattia ta komponenty profesiinoi hotovnosti maibutnikh uchyteliv do pedahohichnoi diialnosti“ [Concepts and components of future teachers’ professional readiness for pedagogical activity]. Bulletin of Chernihiv National pedagogical University: Рedagogical science. Issue 110, рр. 198-201. –URL: http:// nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_110_57 [in Ukraine].

Герцик М. С. Вступ до спеціальностей галузі «Фізичне виховання і спорт» : навч. посіб. Львів : Українські технології, 2002. 232 с.

Hertsyk, M.S. (2002). Vstup do spetsialnostei haluzi «Fizychne vykhovannia i sport» [Introduction to the specialties «Physical education and sports»]. Ukrainski tekhnolohii, Lviv. 232 р. [in Ukraine].

Зданюк В. Мотивація як складова готовності фізичних терапевтів до реалізації здоров’язберігаючих технологій. Вісник Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2019. Випуск 15. С.47–50. doi: 10.32626/2309-8082.2020-15.47-50

Zdaniuk, V. (2019), “Motyvatsiia yak skladova hotovnosti fizychnykh terapevtiv do realizatsii zdoroviazberihaiuchykh tekhnolohii“ [Motivation as a component of physical therapists’ readiness to implementation of health-saving technologies.]. Bulletin of Kamianets- Podilskyi National Ivan Ohiienko University: Physical education, sports and human health. Issue 15, рр. 47–50. doi: 10.32626/2309- 8082.2020-15.47-50 [in Ukraine].

Карченкова М. В. Педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності: дис. канд. пед. наук : 13.00.04 / Переяслав- Хмельницький держ. педагогічний ун-т ім. Григорія Сковороди. Переяслав- Хмельницький, 2006. 228 с.

Karchenkova, M. V. (2006), “Pedahohichni umovy formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do profesiinoi diialnosti“ [Pedagogical conditions of formation of the readiness of future physical education teachers for their professional activity] : dis. cand. ped. sciences: 13.00.04. Khmelnytsky State Pedagogical University named after Hryhorii Skovoroda. Pereiaslav-Khmelnytskyi. 228 р. [in Ukraine].

Навчальні програми для загальноосвітніх закладів: Фізична культура. 5-9 класи. Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013. 24 с.

Navchalni prohramy dlia zahalnoosvitnikh zakladiv: Fizychna kultura. 5-9 klasy [General Education Curricula: Physical Education]. Vydavnychyi dim «Osvita», Kyiv. 2013. 24 р. [in Ukraine].

Савіцька В. В. Готовність майбутнього соціального працівника до професійної діяльності як запорука її ефективності. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2013. Ч. 2. С. 325–331. –URL : https:nbuv.gov.uaUJRN znpudpu_2013_2_44

Savitska, V. V. (2013), “Hotovnist maibutnoho sotsialnoho pratsivnyka do profesiinoi diialnosti yak zaporuka yii efektyvnosti“ [Future social worker’s readiness for professional activity as a guarantee of its effectiveness.]. Collection of scientific works of Uman State Pedagogical University. Vol. 2, p. 32. [in Ukraine].

Сисоєва С. О., Кристопчук Т. Є. Методологія науково-педагогічних досліджень : підручник. Рівне : Волинські обереги, 2013. 360 с.

Sysoieva, S. O., Krystopchuk T. Ye. (2013), Metodolohiia naukovo-pedahohichnykh doslidzhen [Methodology of scientific and pedagogical research]. Volynski oberehy, Rivne. 360 p. [in Ukraine].

Скворцова С. О. Динамічна модель процесу формування методичних компетенцій у майбутніх вчителів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. Запоріжжя, 2011. Вип. 17 (70). –URL: https://skvor.info/ publications/articles/view.html?id=126

Skvortsova, S. O. (2011), “Dynamichna model protsesu formuvannia metodychnykh kompetentsii u maibutnikh vchyteliv“ [A dynamic model of the process of forming the future teachers’ methodological competences]. Pedagogy of formation of creative personality in higher and secondary schools: collection of scientific works. Zaporizhzhia. Issue 17 (70). – URL: https://skvor.info/publications/articles/view. html?id=126 [in Ukraine].

Хоронжевський Л. Є. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до позакласної роботи з учнями загальноосвітньої школи засобами позашкільної практики. Зб. наук. пр. Хмельницького інституту соціальних технологій Університету “Україна”. 2012. № 6. С. 173–178. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2012_6_42

Khoronzhevskyi, L. Ye. (2012), “Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do pozaklasnoi roboty z uchniamy zahalnoosvitnoi shkoly zasobamy pozashkilnoi praktyky” [Preparation of future physical education teachers for extracurricular work with pupils of secondary school by means of extracurricular practice.]. Collection of scientific works of Khmelnitsky Institute of Social Technology University of Ukraine. № 6, рр. 173-178. – URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Znpkhist_2012_6_42 [in Ukraine].

Шиян Б. М., Єдинак Г. А., Петришин Ю. В. Наукові дослідження у фізичному вихованні та спорті : навч. посібник. Кам’янець- Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута», 2012. 280 с.

Shiyan, B. M., Iedynak, G. A., Petryshyn, Yu. V. (2012), Naukovi doslidzhennya u fizychnomu vykhovanni ta sporti [Scientific research in physical education and sports]. PE Oyum Publishing House, Kamianets-Podilsky. 280 p. [in Ukraine].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-22

Як цитувати

Чалій, Л., & Мамчур, С. (2020). СТРУКТУРНІ АКЦЕНТИ ГОТОВНОСТІ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (16), 96–101. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-16.96-101