ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЙ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ У СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • О. Коваль Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-16.32-36

Ключові слова:

фізична активність, фізична культура, студенти, заклад вищої освіти, мотивація, здоровий спосіб життя, фізичні вправи.

Анотація

Одним із найважливіших завдань фізичного виховання у закладі вищої освіти є забезпечення формування необхідного рівня фізичного розвитку студента. Вирішення цього завдання на сучасному етапі не може бути достатньо ефективним без подальшого вдосконалення системи фізичного виховання, без вивчення проблем мотивації до систематичних занять фізичною культурою. Формування мотивації до розвитку фізичної активності у студентської молоді складний і системний процес, який охоплює багато компонентів. Мета дослідження – розглянути проблему мотивації до занять фізичними вправами, проаналізувати фактори, які визначають потреби, інтереси й мотиви включення студентів у фізкультурну діяльність. Матеріал і методи дослідження. У досліджені взяли участь студенти першого курсу факультету української філології та журналістики і студенти першого курсу факультету іноземної філології. Для визначення рівня стану мотивацій до занять фізичною культурою нами проведено анкетування. Анкета включала комплекс запитань, за допомогою яких можна установити мотиви до занять фізичними вправами та ставлення студентів до форм фізичної активності. Результати дослідження. Встановлено, що мотивація відіграє провідну роль у залученні до фізичної активності, а її характер формує відповідне ставлення до здорового способу життя. Більшість студентів (82%) розуміють значення фізичної активності у формуванні здорового способу життя та фізичному розвитку, 76 % студентів відвідують регулярно заняття з фізичної культури. Обґрунтовано важливість застосування особистісно орієнтованого підходу до проведення занять з фізичної культури, необхідність налагодження взаємовідносин між викладачем та студентами на демократичних та гуманних засадах. Вказано на необхідність залучення студентів до самостійних і спеціально організованих спортивних занять у позанавчальний час, зокрема у навчальних секціях спортивного виховання із обраних видів спорту. Таке бажання виявили 58% опитаних студентів.

Біографія автора

О. Коваль, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

викладач кафедри фізичного виховання

Посилання

Базильчук В. Б. Організаційні засади активізації спортивно- оздоровчої діяльності студентів в умовах вищого начального закладу: автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата наук з фізичного виховання: 24.00.02. Львівський державний інститут фізичної культури. Львів, 2004. 22 с.

Bazilchuk V.B. Organizacijni zasady` akty`vizaciyi sporty`vno-ozdorovchoyi diyal`nosti studentiv v umovax vy`shhogo nachal`nogo zakladu [Organizational bases of activation of students’ sports and recreation activity in the conditions of higher elementary institution]. Dissertation author’s abstract on obtaining a scientific degree of Candidate of Sciences in Physical Education: 24.00.02. Lviv State Institute of Physical Culture. Lviv, 2004. Р.5. [in Ukraine].

Бугайчук Н. Способи оптимізації фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів на сучасному етапі. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2015. № 4 (32).

Bugaychuk N. Sposoby` opty`mizaciyi fizy`chnogo vy`xovannya studentiv vy`shhy`x navchal`ny`x zakladiv na suchasnomu etapi [Methods of optimization of physical education of students of higher educational establishments at the present stage]. Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society: A Collection of Scientific Papers of Lesya Ukrainka Eastern European National University. 2015. No. 4 (32). Pр.56–58. [in Ukraine].

Долженко Л., Погрєбняк Д. Формування мотивації до рухової активності студентської молоді з різним рівнем фізичного здоров’я. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. Київ, 2014. № 4.

Dolzhenko L., Pogrebnyak D. Formuvannya moty`vaciyi do ruxovoyi akty`vnosti students`koyi molodi z rizny`m rivnem fizy`chnogo zdorov’ya [Formation of motivation for motor activity of student youth with different level of physical health]. Theory and methodology of physical education and sport. Kiev, 2014. № 4. Pр. 52–56. [in Ukraine].

Коваль О.Г., Гуска М.В. Проблеми оптимізації процесу формування фізкультурно-оздоровчих компетентностей студентів гуманітарних факультетів. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини: Випуск 15, 2019. doi: 10.32626/2309-8082.2019- 15.61-65.

Koval O.G., Guska M.V. Problemy` opty`mizaciyi procesu formuvannya fizkul`turno-ozdorovchy`x kompetentnostej studentiv gumanitarny`x fakul`tetiv [Problems of optimization of the process of formation of physical and health competences of students of humanities faculties]. Bulletin of Kamyanets-Podilskyi Ivan Ogiyenko National University. Physical Education, Sports and Human Health: Issue 15, 2019. Pр. 61–66. [in Ukraine].

Косинський Е. Самооцінка стану здоров’я студентів і їх мотивація до занять фізичним вихованням. Молода спортивна наука України. Збірник наукових праць з галузі фізичного виховання, спорту і здоров’я людини. Львів, 2011. Вип. 15. Т. 2.

Kosinski E. Samoocinka stanu zdorov’ya studentiv i yix moty`vaciya do zanyat` fizy`chny`m vy`xovannyam [Self-esteem of students’ health and their motivation for physical education]. Young sports science of Ukraine. Collection of scientific works in the field of physical education, sports and human health. Lviv, 2011. Vol. 15. T. 2. Pр. 106–109. [in Ukraine].

Москальов В. В., Русанов М. В., Левченко М. О. Мотивація як один із засобів залучення студентів ХДУХТ до регулярних тренувань у спортивних секціях та індивідуальних занять фізичною культурою. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: збірник наукових праць. Харків: ХДУХТ, 2016. Вип. 2(24).

Moskalyov V. V., Rusanov M. V., Levchenko M. O. Moty`vaciya yak ody`n iz zasobiv zaluchennya studentiv XDUXT do regulyarny`x trenuvan` u sporty`vny`x sekciyax ta indy`vidual`ny`x zanyat` fizy`chnoyu kul`turoyu [Motivation as one of the means of attracting CDCC students to regular training in sports sections and individual physical education classes]. Economic Strategy and Prospects for Trade and Services Development: Collection of Scientific Papers. Kharkiv: CDHDT, 2016. Vol. 2 (24). Рр.297–308. [in Ukraine].

Плахтій П. Д., Коваль О. Г., Марчук В. М., Рябцев С. П. Основи фізичного виховання студентської молоді: Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня Рута», 2012.

Plakhty P.D., Koval O. G., Marchuk V. M., Ryabtsev S. P. Osnovy` fizy`chnogo vy`xovannya students`koyi molodi [Fundamentals of Physical Education of Student Youth]: A Textbook. Kamianets-Podilskyi: Ruta Printing House, 2012. Рр. 154–174. [in Ukraine].

Петренко Ю. І., Ашанін В. С. Про актуальність формування рухових компетенцій студентів вищих закладів освіти: Матеріали XVII Міжнародної науково-практичної конференції «Фізична культура, спорт та здоров’я: стан, проблеми та перспективи» (м. Харків, 7–8 грудня 2017 р.). Харків, 2017.

Petrenko Yu. I., Ashanin V. S. Pro aktual`nist` formuvannya ruxovy`x kompetencij studentiv vy`shhy`x zakladiv osvity` [On the relevance of the formation of motor competencies of students of higher education institutions]: Physical Culture, Sports and Health: State, Problems and Prospects. 17th International Scientific and Practical Conference, December 7–8, 2017. Kharkiv: Kharkiv State Academy of Physical Education. Рр. 106–109. [in Ukraine].

Ткаченко П. П. Модернізація системи фізичного виховання студентів на основі особистісно орієнтованого вибору рухової активності. Біомеханічні, педагогічні, медико-біологічні та психологічні аспекти фізичного виховання та спорту: вісник Чернігівського національного педагогічного університету. 2016. № 139 (Т. 1).

Tkachenko P. P. Modernizaciya sy`stemy` fizy`chnogo vy`xovannya studentiv na osnovi osoby`stisno oriyentovanogo vy`boru ruxovoyi akty`vnosti [Modernization of the system of physical education of students on the basis of personally oriented choice of physical activity]. Biomechanical, pedagogical, medical, biological and psychological aspects of physical education and sport: Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. 2016. №. 139 (Vol. 1). Pp. 183–186. [in Ukraine].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-10

Як цитувати

Коваль, О. (2020). ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЙ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ У СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (16), 32–36. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2020-16.32-36