ОРГАНІЗАЦІЯ ТА АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ З ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ З ПРАВОЗНАВСТВА ЗАСОБАМИ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2019-15.56-60Ключові слова:
професійна компетентність, фахова підготовка, майбутні молодші спеціалісти з правознавства, дослідно-експериментальна робота, констатувальний, формувальний, підсумковий етапи експерименту.Анотація
Найважливішим етапом наукового аналізу підготовки майбутніх молодших спеціалістів з правознавства з метою формування у них професійної компетентності засобами інтерактивних технологій є педагогічний експеримент, як один із найефективніших способів об’єктивної перевірки достовірності гіпотези дослідження. У статті розглянуто перебіг та результати експериментальної роботи спрямованої на формування професійної компетентності майбутніх молодших спеціалістів з правознавства у фаховій підготовці засобами інтерактивних технологій. Розглянуто етапи проведення педагогічногоексперименту (констатувальний, формувальний, підсумковий). Дослідно-експериментальна робота щодо перевірки дієвості педагогічних умов та структурно-функціональної моделі підготовки майбутніх молодших спеціалістів з правознавства засобами інтерактивних технологій проводилася в період з 2016–2019 н.рр. у чотирьох закладах юридичної освіти України. Педагогічний моніторинг результатів підготовки майбутніх молодших спеціалістів з правознавства засобами інтерактивних технологій здійснювався з використанням комплексу діагностичних методик, які дали змогу вивчити хід і результати поетапного розвитку всіх компонентів професійної компетентності та спостерігати динаміку її формування у студентів. Цілісність і дієвість критеріально-діагностичного апарату, який застосовувався для оцінки рівня формування професійної компетентності, забезпечена поетапністю формування її компонентів за їхніми показниками та найкращим чином акумулює в собі окремі діагностики, зокрема й авторські, уможливлює повне відображення процесу підготовки майбутніх молодших спеціалістів з правознавства засобами інтерактивних технологій з метою формування у них професійної компетентності. Рівень сформованості професійної компетентності майбутніх молодших спеціалістів з правознавства визначався за мотиваційно-аксіологічним, когнітивно-змістовним, діяльнісно-практичним, оціночно-рефлексивним критеріями.
Посилання
Бабушкин Г. Д. Психодиагностика личности при занятиях физической культурой и спортом: учеб. пособ. Омск: Изд-во СибГУФК, 2012. 328 с.
Бадмаева Н. Ц. Влияние мотивационного фактора на развитие умственных способностей: монография. Улан-Удэ, 2004. 280 с.
Зосименко О. В. Особливості проведення дослідно-експериментальної роботи з організації проектної діяльності майбутніх педагогів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2015. № 5 (49). С. 219–233.
Ильин Е. П. Психология воли. СПб.: Питер, 2009. 368 с.
Образцов П. И. Методы и методология психолого-педагогического исследования. СПб.: Питер, 2004. 268 с.
Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты: Уч. пособие. Самара: Изд. дом. «Бахрах-М», 2001. 672 с.
Реан А. А., Бордовская Н. В., Розум С. И. Психология и педагогіка. СПб.: Питер, 2002. 432 с.
Сисоєва С. О., Кристопчук Т. Є. Методологія науково-педагогічних досліджень: підруч. Рівне: Волинські обереги, 2013. 360 с.
Тимощук І. Г. Формування морально-етичної відповідальності особистості майбутнього практичного психолога: дис. … канд. психол. наук: 19.00.07 / Центр. ін-т післядип. пед. осв. АПН України. К., 2003. 185 c.
Фетискин Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп / Н. П. Фетискин, В. В. Козлов, Г. М. Мануйлов. М.: Изд-во Ин-та психотерапии. 2002. 540 с.
Tapp J. L., Levine F. J. Law, justice and the individual in society: psychological and legal issues. New York: Holt, Rinehart, 1977. 446 р.