ДИНАМІКА МОРФОФУНКЦІОНАЛЬНИХ ПОКАЗНИКІВ СТУДЕНТІВ НАЯВНИХ СОМАТОТИПІВ ІЗ РІЗНОЮ СПОРТИВНОЮ СПЕЦІАЛІЗАЦІЄЮ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2019-14.31-35Ключові слова:
рухові здібності, спортсмени, студенти, соматотип, пам’ять, темперамент, фізична підготовленістьАнотація
У статті розкриваються особливості вікової динаміки компонентів фізичної підготовленості, фізичного розвитку та психофізіологічних параметрів спортсменів різної спортивної спеціалізації та соматотипу. Під час виконання експерименту провели теоретичний аналіз літературних даних з досліджуваної теми, педагогічне спостереження моторики обстежуваних, тестування щодо обсягу їх слухової, зорової, моторно-слухової і комбінованої пам’яті. За допомогою опитувальника визначили стан нервових процесів у спортсменів, а їх соматотип – за схемою М.В. Черноруцького. Рівень розвитку фізичних якостей оцінювали за результатами виконання державних тестів. У процесі наших досліджень методом тестування визначено тип вищої нервової діяльності (темперамент) за станом основних властивостей нервової системи: силою, врівноваженістю і рухливістю процесів збудження і гальмування. В умовах
нашого експерименту психоемоційний стан обстежуваних оцінювали за показниками обсягу різних типів пам’яті і темпераменту. Пам’ять людини зберігає більше знань, ніж вона здатна відтворити. Підтвердженням цього є відтворення значно більшої кількості інформації в гіпнотичному стані. Покращення пам’яті і підвищення ефективності запам’ятовування в процесі навчання і професійній діяльності спортсмена залежить від раціональної організації процесу навчання і тренування. У процесі наших досліджень методом тестування визначено тип вищої нервової діяльності (темперамент) за станом основних властивостей нервової системи: силою, врівноваженістю і рухливістю процесів збудження і гальмування.
Посилання
Завалишена Д. Н. Психологическая структура способностей. Развитие и диагностика способностей. Киев, 1991. С. 102–112.
Круцевич Т. Ю., Воробйов М. І., Безверхня Г. В. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді. Київ: Олімп. л-ра, 2011. 317 с.
Лизогуб В. С., Черненко Н. П., Бібік О. В. Сенсомоторна реактивність та зорові подразники різного виду та складності. Вісник Черкас.ун-ту. 2002. Вип. 39. С. 88-97.
Макаренко М. В. Методика проведення обстежень та оцінки індивідуальних нейродинамічних властивостей вищої нервової діяльності людини. Фізіол. журн. 2009. № 4. С.125–131.
Мартиросов Э. Г. Морфологические проблемы спортивного отбора. М.: ФиС, 1998. 137 с.
Фурман Ю.М. Завдання до лабораторних робіт зі спортивної медицини: навчально-методичний посібник. Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2007. 56 с.
Цюкало Л. Зміна показників фізичного розвитку та фізичної підготовленості школярів в процесі занять з фізичного виховання у позаурочний час. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт». Вип. 6 (62) 15. С. 80–83.
Щепотіна Н. Дослідження взаємозв’язку морфо-функціональних показників волейболісток з рівнем їх фізичної підготовленості. Фізична культура, спорт і здоров’я нації. 2013. Вип. 15. С. 78-84.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 BULLETIN OF KAMIANETS-PODILSKYI NATIONAL IVAN OHIIENKO UNIVERSITY PHYSICAL EDUCATION, SPORTS AND HUMAN HEALTH
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.