СУЧАСНИЙ СТАН ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Н. Бєлікова Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна, Україна
  • С. Подубінська Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2019-14.15-19

Ключові слова:

учитель фізичної культури, учень, позакласна робота, гурток, фізична культура.

Анотація

У статті досліджено особливості організації позакласної роботи з фізичної культури в закладах загальної середньої освіти. Визначено, що позакласна робота з фізичної культури є оптимальним засобом залучення учнів до систематичних занять фізичними вправами, що сприяє зміцненню та збереженню їх здоров’я, проведенню активного дозвілля і відпочинку. З метою визначення сучасного стану позакласної роботи з фізичної культури в закладах загальної середньої освіти проведено анкетування серед учителів фізичної культури (53 особи) та учнів 5–9 класів (277 осіб) м. Луцька Волинської області. Встановлено, що майже 1/2 частина учителів фізичної культури систематично проводять фізкультурно-оздоровчі та спортивні заходи, розробляють фізкультурно-оздоровчі програми для учнів своєї школи. Але значна частина учнів (майже 2/3) не залучена з тієї чи іншої причини до організації корисного дозвілля та активного відпочинку. Учні зацікавлені в урізноманітненні проведення позакласної роботи з фізичної культури за рахунок розширення видів рухової активності та включення різних видів спорту.

Біографії авторів

Н. Бєлікова, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії фізичного виховання, фітнесу та рекреації

С. Подубінська, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна

аспірант

Посилання

Vainovskaya, M. K. (2004), “Formuvannya tvorchoyi osobystosti pidlitka v navchalʹno-vykhovnomu protsesi” [The formation of the creative personality of the teenager in the educational process]: dys... cand. ped. sciences: 13.00.07. Zaporizhzhya regional institute of postgraduate pedagogical education. Zaporizhzhia. 2004. 214 p. [in Ukraine].

Goncharenko, S. U. (1997), Ukrayinsʹkyy pedahohichnyy slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Lybid, Kyiv. 376 p. [in Ukraine].

Gorodinskiy, I. V. (2004), “Fizychne vykhovannya starshoklasnykiv litseyiv ta himnaziy u pozaklasniy roboti” [Physical education of high school students of high schools and high schools in extracurricular work]: dys... cand. ped. sciences: 13.00.07. Kherson State Pedagogical University. Kherson. 252 p. [in Ukraine].

Komar, O. A. (2015), “Problema hotovnosti maybutnikh uchyteliv fizychnoyi kulʹtury do pozaklasnoyi roboty z molodshymy shkolyaramy” [The Problem of the Willingness of Future Physical Education Teachers for Extracurricular Work with Younger Students]. Psykholoho-pedahohichni problemy silʹsʹkoyi shkoly. 52. pp. 31–36. [in Ukraine].

Melnik, A. A. (2015), “Sutnisnyy zmist pozaklasnoyi roboty uchyteliv fizychnoyi kulʹtury u pochatkoviy shkoli” [Essential content of extracurricular work of physical education teachers in elementary school]. Naukovi zapysky (Seriya: Pedahohichni nauky). 141 (II). pp. 183–186. [in Ukraine].

Polozhennya pro orhanizatsiyu fizychnoho vykhovannya i masovoho sportu v doshkilʹnykh, zahalʹnoosvitnikh ta profesiyno-tekhnichnykh navchalʹnykh zakladakh Ukrayiny [Regulations on the organization of physical education and mass sport in pre-school, general and vocational schools of Ukraine]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0909-05 [in Ukraine].

Pavlenko, V. O. (2017), “Pedahohichna maysternistʹ vchytelya fizychnoyi kulʹtury v umovakh reformuvannya serednʹoyi osvity” [Pedagogical skill of physical education teacher in the conditions of secondary education reform]. Osnovy pobudovy trenuvalʹnoho protsesu v tsyklichnykh vydakh sportu. 2. pp. 178–183. [in Ukraine].

Stasenko, O. A. (2016), “Orhanizatsiya fizkulʹturnoozdorovchoyi roboty u zahalʹnoosvitnikh navchalʹnykh zakladakh: shlyakhy ta perspektyvy” [Organization of physical and health work in secondary schools: ways and perspectives]. Molodyy vchenyy. N 9.1 (36.1), pp. 151–157. [in Ukraine].

Shcherbatiuk, N. I. (2010), “Orhanizatsiya hurtka sportyvnoyi radiopelenhatsiyi yak formy pozaklasnoyi roboty” [The organization of sports radio direction as a form of extracurricular work]. Naukovi zapysky (Seriya: Pedahohichni nauky). 91. pp. 269–272. [in Ukraine].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-15

Як цитувати

Бєлікова, Н., & Подубінська, С. (2023). СУЧАСНИЙ СТАН ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, (14), 15–19. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2019-14.15-19