ПІДГОТОВКА ФІЗИЧНИХ ТЕРАПЕВТІВ ДО ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2019-14.10-14Ключові слова:
підготовка фахівців, етика, гуманність, студентиАнотація
Актуальність: робота фахівців з пацієнтами у сфері охорони здоров’я вимагає не лише досконалого володіння спеціальними (фаховими) знаннями, але виконання практичної взаємодії через призму гуманності. Саме під час навчання у студентів формуються почуття емпатії та ключові елементи професійного становлення. Методологія дослідження. Метою дослідження є розкриття питання етико-гуманістичного аспекту фахової підготовки фізичних
терапевтів. Подано порівняльні дані щодо розподілу студентів першого року навчання за рівнями етико-гуманістичного виховання. У дослідженні брали участь 40 студентів Східноєвропейського національного університету імені Лесі України першого року навчання денної форми спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія». Результати: з’ясовано, що студенти, які вступили до університету на базі диплому молодшого спеціаліста після закінчення медичного коледжу виявляють вищі рівні досліджуваних якостей етико-гуманістичного виховання: 47% мають високі рівні чуйності й працелюбності та 53% – людяності. Серед респондентів, які вступили до ЗВО за результатами ЗНО високі рівні чуйності мають 16% студентів, людяності – 20% і працелюбності – 12%. Таке дослідження, направлене на первинне виявлення особливостей проявів етико-гуманістичних якостей є необхідним при плануванні
виховних аспектів фахової підготовки фізичних терапевтів до практичної роботи.
Посилання
Андрійчук О. Я., Смолюк В. І. Гуманістична освіта молоді: історично-дидактичний аспект: монографія. Луцьк: Видавництво «Волинська обласні друкарня», 2002. 148 с.
Бєлікова Н. О. Формування здоров’язберігаючої компетентності майбутнього фахівця з фізичної реабілітації. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2009. № 6. С. 7–10.
Василюк М. Д., Шевчук А. Г., Кавин В. О. Шляхи вдосконалення професійної підготовки медичних сестер. Архів клініч. медицини. 2004. № 1. С. 84–86.
Верхратський С. А. Історія Медицини. 3-е вид., К.: Вища школа. Головне в-во, 1983. 384 С.
Гомонюк О. Педагогічні умови формування професійно значущих якостей у майбутніх реабілітологів. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2014. № 8. С. 87–92.
Горай О. В. Проблеми професійної підготовки медичних сестер до санітарно-гігієнічного виховання та профілактичної роботи зі школярами в Польщі та Україні. Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. 2011. № 3. С. 371–376.
Д’яченко Т. В. Етичні та моральні вимоги до професії фізичного реабілітолога та реалізація положень болонської декларації. Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. 2006. № 3. С. 23–27.
Закон України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні». URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2961-15
Кравченко Е. П. Професійна підготовка майбутніх медичних сестер у медичному коледжі: аксіологічний підхід. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. 2013. Вип. 6. С. 69–74.
Нерянов Ю., Голова М., Кудієвський А. Етика та деонтологія в підготовці лікарів. Нова пед. думка. 2012. № 1. С. 253–256.
Постанова КМ України № 266 від 29.04.2015 р. «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти». URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/266-2015-п/print1443704984059214
Цьось А. В., Шевчук А. Б., Касарда О. З. Рухова активність у мотиваційно-ціннісних орієнтаціях студентів. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. 2014. № 4 (28). С. 83–87.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 BULLETIN OF KAMIANETS-PODILSKYI NATIONAL IVAN OHIIENKO UNIVERSITY PHYSICAL EDUCATION, SPORTS AND HUMAN HEALTH
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.