МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙ- БУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ІННОВАЦІЙНОМУ ОСВІТНЬО-ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • О.В. Отравенко Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», м. Старобільськ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-8082.2018-0.%25p

Ключові слова:

моніторинг, професійна підготовка, майбутні учителі фізичної культури, інноваційний освітньо-інформаційний простір, заклади вищої освіти.

Анотація

У статті проведено аналіз науково-методичної літератури з проблеми дослідження, визначено поняття «якість професійної підготовки», сформульовані концептуальні положення моніторингу якості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури в інноваційному освітньо-інформаційному просторі, щоб привернути увагу вітчизняних вчених і викладачів-практиків до зміни основних підходів підготовки конкурентоспроможного фахівця у закладах вищої освіти України.
Моніторинг якості професійної підготовки забезпечує постійний зворотній зв’язок та прискорює процеси професійного розвитку й саморозвитку майбутнього вчителя, здатність до інноваційної діяльності в умовах ступеневої освіти, і призводить до більш продуктивної професійної діяльності й самореалізації на основі рефлексії, індивідуалізації й інтегрального характеру навчання; гуманізму, креативної професійної діяльності, самоорганізації складних систем, інтегративності та взаємодії. Проведені моніторингові зрізи дозволять зафіксувати позитивну динаміку в ієрархії мотивів і цінностей майбутніх учителів фізичної культури, у формуванні нових освітніх потреб, в поглибленні їх професійних знань і умінь, що знайдуть відображення і в інтеграції культурологічних, професійно-педагогічних, психолого-педагогічних знань, впровадженні сучасних інформаційно-освітніх технологій в розвитку рефлексивних, проектувальних, дослідницьких умінь майбутніх учителів, в реалізації творчих проектів. Адже, процес навчання набуває рис співпраці, співтворчості, пізнавальної активності студента, його інтерес до досягнень педагогічної науки і практики, формується потреба використовувати отриману інформацію для створення власного іміджу сучасного вчителя, який спроможний до креативної професійної діяльності.

Біографія автора

О.В. Отравенко, Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», м. Старобільськ

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання, докторант

Посилання

Ажиппо О. Ю. Сучасний стан і проблеми індивідуалізованого навчання студентів // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. праць / редкол. Т. І. Сущенко та ін. Запоріжжя, 2015. Вип. 42. С. 507-514.

Аннєнкова І. П. Теорія і методика моніторингу якості професійної діяльності науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук: спец. 13.00.06 «Теорія і методика управління освітою». Старобільск, 2016. 43 с.

Євтух М. Б. Волощук І. С. Забезпечення якості вищої освіти – важлива умова інноваційного розвитку держави і суспільства.Педагогіка і психологія. 2008. № 1. С. 70-74.

Закон України «Про вищу освіту». [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2984-14.

Кремень В. Г. Проблеми якості української освіти в контексті сучасних цивілізаційних змін // Український педагогічний журнал. 2015. № 1. С. 8-15.

Степанченко Н. І. Система професійної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання у вищих навчальних закладах : дис... докт. пед. наук за спец. : 13.00.04 / Степанченко Наталія Іванівна. Вінниця. 2017. 629 с.

Тимошенко О. В. Моніторинг впровадження новітніх технологій в навчальний процес студентської молоді. Наукові записки: [збірник наукових статей]. МОН України; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова; укл. Л. Л. Макаренко. К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. Випуск LXXІV (74). С. 208–219.

Otravenko O.V. Formation of student personality’s physical culture as subject of professional functioning Physical education of students, 2015; 6:50–55. http://dx.doi.org/10.15561/20755279.2015.0607.

Рейтинг університетів за показниками Scopus 2017 року – Освіта.UA / http://osvita.ua/vnz/rating/55425.

Чорна О. В. Моніторинг якості вищої освіти: міжнародний досвід. Зб. наук. праць Кам’янець–Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Вип. 18 : Інновації в навчанні фізики: національний та міжнародний досвід. Кам’янець- Подільський, 2012. С. 90–94.

Dill D. D. Quality Assurance in Higher Education: Practices and Issues [Електронний ресурс] / D. D. Dill. – Режим доступу : http://www.unc.edu/ppaq/docs/Encylopedia.pdf .

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-29

Як цитувати

Отравенко, О. (2018). МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙ- БУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ІННОВАЦІЙНОМУ ОСВІТНЬО-ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2018-0.%p