Динаміка функціональних показників у хлопців із різними соматотипами між 15 і 16 роками
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-8082.2017-0.%25pКлючові слова:
старша школа, хлопці, соматотип, динаміка, функціональні показники.Анотація
Протягом двох навчальних років, а саме на початку навчання
у десятому та одинадцятому класах, вивчали зміну функціональ-
них показників хлопців. При цьому, аналіз одержаних даних від-
бувався з урахуванням їхніх соматотипів. Виявлено певні схожі
тенденції, але більшою мірою – особливості зміни досліджува-
них показників. Одержані дані дозволили встановити в хлопців
із кожним наявним соматотипом функціональні можливості, які
у випадку цілеспрямованого впливу зростуть на найбільшу ве-
личину, порівняно з іншими показниками.
Посилання
Глазирін І. Д. Основи диференційованого фізичного виховання :
навч. посібник / І. Д. Глазирін. – Черкаси : Відлуння, 2003. – 352 с.
Єдинак Г. А. Соматотипи і розвиток фізичних якостей дітей : моно-
графія / Єдинак Г. А., Зубаль М. В., Мисів В. М. – Кам’янець-Поділь-
ський : Оіюм, 2011. – 280 с.
Єдинак Г. А. Фізична культура у загальноосвітньому навчальному
закладі : навч. посіб. / Єдинак Г. А., Мисів В. М., Юрчишин Ю. В. –
Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута», 2014. – 251 с.
Казанцева А. В. Индивидуальний подход и дифференциация как
основные принципы организации учебных занятий по физическому
воспитанию / А. В. Казанцева // Слобожанський науково-спортив-
ний вісник.–2012. – № 4. – С. 7–10.
Мисів В. М. Особливості вияву показників фізичного здоров’я у ді-
тей із різними соматотипами / В. М. Мисів, Г. А. Єдинак, Л. Л. Гала-
манжук // Вісник Чернігівського нац. пед. у-ту. Серія : Педагогічні
науки. Фізичне виховання та спорт. — Чернігів : ЧНПУ імені Т. Г.
Шевченка, 2016. — Вип. 139, Т. 2. — С. 113–117.
Скавронський О. П. Педагогічні умови індивідуалізації фізичної
підготовки учнів військових ліцеїв : метод. реком. / О. П. Скаврон-
ський, Г. А. Єдинак. – Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький О.,
– 112 с.
Сцісловський С. В. Інтегративний підхід до корекції фізичного ста-
ну учнів ЗНЗ під час занять фізичною культурою як педагогічна
проблема / С. В. Сцісловський, Г. А. Єдинак, А. В. Заікін // Journal of
Education, Health and Sport. – 2016. — Vol. 6 (10). — P. 653–667. — Ре-
жим доступу: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.221371
Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 10-11
класи. Рівень стандарту / за ред. С. М. Дятленка. — К. : Літера. ЛТД,
— Режим доступу: mon.qov.ua.
Шиян Б. М. Наукові дослідження у фізичному виховання та спорті
: навч. посіб. / Шиян Б. М., Єдинак Г. А., Петришин Ю. В. – 2-е вид.,
стереот. – Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута», 2013. –
с.
Kubaj, G. V. The effectiveness of the experimental content of physical
education in improving morphofunctional indexes of students of medical
college / G. V. Kubaj, G. A. Iedinak, L. L. Halamandzhuk // Journal of
Education, Health and Sport. — 2016. — Vol. 6 (9). — P. 797–804. —
Access mode :http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.159347
Reynolds, C. R. Encyclopedia of Special Education: A Reference for the
Education of Children, Adolescents, and Adults with Disabilities and
Other Exceptional Individuals / C. R. Reynolds, K. J. Vannest, E. Fletcher-
Janzen. – 4th ed. – London : Wiley, 2014. – 800 p.
Ryckman, R. M. Theories of Personality / R. M. Ryckman. – 9th ed. – NY :
Cengage Learning, 2007. – 736 p.
Stewart A. Somatotype: a more sophisticated approach to body image
work with eating disorder sufferers / A. Stewart, P. Crockett, A. Nevill, P.
Benson // Advances in Eating Disorders: Theory, Research and Practice. –
– Vol. 2 (2). – P. 125–135.